Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

tiewrap schreef: ma 18 januari 2021, 17:15
Om het verhaal nog langer te maken:

Ik heb geprobeerd er achter te komen waarom vaccineren noodzakelijk is.
"Om een ander te beschermen" overtuig je mij niet mee.
Naar wat ik er nu uit begrijp is de kans op Corona kleiner als je gevaccineerd bent en uit het zich minder heftig. (>Als 90%)
Als je het niet hebt kun je het niet doorgeven, heb je het minder heftig geef je het ook minder door.
Heb ik dit goed begrepen ?

Wat mij wel verbaasd is hoe moeilijk deze info te vinden is....

Denk dat dit het wel ongeveer is. Maar 100% zekerheid ga je niet vinden, want niemand weet precies wat de uitwerking van de vaccins gaat zijn.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

38x10 schreef: ma 18 januari 2021, 17:27
MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 17:06
In Engeland zelf zijn ze cijfers ook al weer flink aan het dalen.

Zou toch een mooi zooitje zijn dat terwijl de cijfers flink dalen je alsnog strenger moet gaan optreden. Wanneer komen we daar ooit weer uit dan?
Vergeet ook niet dat diverse experts en "mensen in de frontlinie" (oa Marcel Levi in verschillende media uitingen) twijfelen of de snelle stijging van besmettingen exclusief te linken is aan de virusmutatie. Waarschijnlijker is een interactie van verschillende factoren (kerst, losse regels in die tijd, een ziekenhuiscapaciteit die jaarlijks tekort schiet, etc). Het ligt wat genuanceerder dus, maar nuance is lastig als je in paniek bent en per se een nieuwe verstrekkende maatregel wil doordrukken.

@tiewrap: ik waardeer de bijdrages van Aerelius zeker (vooral als ze gaan over of je beter XC of trailbike kunt rijden :bier: :wink: ), maar de huisarts waar ik mee getrouwd ben schetst toch echt een ander beeld, veel meer in lijn met huisartsen die hun zorgen uiten over de collateral damage in de media. Waarmee ik niet wil zeggen dat het beeld van Aerelius niet klopt, maar wel dat zijn zienswijze niet representatief is voor die van alle huisartsen (al geloof ik niet dat jij dat denkt)
Ik ben het 100% met je eens dat goede betrouwbare info lastig te vinden is. Dat is 1 van de redenen dat ik de bijdrages van MVMVML zeer waardeer; de bronnen die hij aandraagt zijn meestal van goede kwaliteit en laten in veel gevallen een genuanceerder beeld zien dan dat van bijv. NOS of nu.nl. (Daarnaast informeer ik mezelf ook op andere wijzen veelvuldig)
Inderdaad, ook andere bronnen lezen. NOS en nu.nl zijn niet objectief/onafhankelijk/publiceren niet alles.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

JoopO schreef: ma 18 januari 2021, 18:54
38x10 schreef: ma 18 januari 2021, 17:27
Vergeet ook niet dat diverse experts en "mensen in de frontlinie" (oa Marcel Levi in verschillende media uitingen) twijfelen of de snelle stijging van besmettingen exclusief te linken is aan de virusmutatie. Waarschijnlijker is een interactie van verschillende factoren (kerst, losse regels in die tijd, een ziekenhuiscapaciteit die jaarlijks tekort schiet, etc). Het ligt wat genuanceerder dus, maar nuance is lastig als je in paniek bent en per se een nieuwe verstrekkende maatregel wil doordrukken.

@tiewrap: ik waardeer de bijdrages van Aerelius zeker (vooral als ze gaan over of je beter XC of trailbike kunt rijden :bier: :wink: ), maar de huisarts waar ik mee getrouwd ben schetst toch echt een ander beeld, veel meer in lijn met huisartsen die hun zorgen uiten over de collateral damage in de media. Waarmee ik niet wil zeggen dat het beeld van Aerelius niet klopt, maar wel dat zijn zienswijze niet representatief is voor die van alle huisartsen (al geloof ik niet dat jij dat denkt)
Ik ben het 100% met je eens dat goede betrouwbare info lastig te vinden is. Dat is 1 van de redenen dat ik de bijdrages van MVMVML zeer waardeer; de bronnen die hij aandraagt zijn meestal van goede kwaliteit en laten in veel gevallen een genuanceerder beeld zien dan dat van bijv. NOS of nu.nl. (Daarnaast informeer ik mezelf ook op andere wijzen veelvuldig)
Inderdaad, ook andere bronnen lezen. NOS en nu.nl zijn niet objectief/onafhankelijk/publiceren niet alles.
Helaas is het aantal genuanceerde en geloofwaardige bronnen tussen het niveau van staatspropaganda via de mainstream media en het niveau van Wappies zeer beperkt :-{
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

38x10 schreef: ma 18 januari 2021, 17:27 @tiewrap: ik waardeer de bijdrages van Aerelius zeker (vooral als ze gaan over of je beter XC of trailbike kunt rijden :bier: :wink: ), maar de huisarts waar ik mee getrouwd ben schetst toch echt een ander beeld, veel meer in lijn met huisartsen die hun zorgen uiten over de collateral damage in de media. Waarmee ik niet wil zeggen dat het beeld van Aerelius niet klopt, maar wel dat zijn zienswijze niet representatief is voor die van alle huisartsen (al geloof ik niet dat jij dat denkt)
Ik ben het 100% met je eens dat goede betrouwbare info lastig te vinden is. Dat is 1 van de redenen dat ik de bijdrages van MVMVML zeer waardeer; de bronnen die hij aandraagt zijn meestal van goede kwaliteit en laten in veel gevallen een genuanceerder beeld zien dan dat van bijv. NOS of nu.nl. (Daarnaast informeer ik mezelf ook op andere wijzen veelvuldig)
Toch fijn om dat eens te lezen, merci. Soms voel ik me een roepende in de woestijn. :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 15:24 Dan maar de boel grootschaliger aanpakken, maak aparte corona-ziekenhuizen/verpleegzalen, activeer de dienstplicht voor genoeg helpende handen en zorg voor een veel grotere zorgcapaciteit. Ik snap dat je geen volledig IC-verpleegkundige opleiding in korte termijn kan doen, maar je hoeft toch geen volledige verpleegkundige te zijn die verstand heeft van een veelvoud aan ziektebeelden als je alleen voor Corona-patiënten hoeft te zorgen? Dat lijkt me met een crash-cursus en bv 1 volledige IC-verpleegkundige op 10 hulpjes of zo toch wel te doen?
Ik reageer hier eigenlijk niet/nauwelijks meer aangezien ik niet het idee heb dat we elkaar qua zienswijzen/ standpunten aandragen, maar deze triggerde mij want dat is mijn vakgebied/expertise.
Meer poppetjes op de IC:
Er draait al van alles en nog wat mee op de IC. Dat is hoe de extra bedden zijn gecreëerd, lees verdubbeld.
Het feit dat die I staat voor INTENSIVE maakt het lastig/schier onmogelijk voor daarvoor niet opgeleide vpk daar behoorlijk mee te draaien.
Het is hetzelfde als tegen iemand zeggen, joh je hebt een rijbewijs, ga maar karren met de auto van Verstappen en er mag wel een 2 seconden van de rondetijden af.
Meer minder bekwaam personeel maakt de spel of control voor die ICers die al bizar groot is nog groter en daarmee neemt je fout marge ook toe. Fouten waarvoor je los van dat het emotioneel wat mensen doet ook tuchtrechtelijk hoofdelijk verantwoordelijk bent.  Wat jij verder voorstelt is om mensen met een spoedcursus ff in te zetten, zijn wat wij noemen one trick pony,s. Dat werkt niet omdat je vaak andere ziektebeelden erbij hebt.
Voorbeeld: iemand heeft Corona, is benauwd en die benauwdheid verhoogd je hartslag, dat doet wat met je hart, maar ook op de  bloedsuiker, kortom alles hangt aan elkaar en het is minder simpel als dat het lijkt omdat ff in een stroom schemaatje te gieten.
Dienstplicht...persoonlijk vind ik het te werk stellen van groepen mensen en waarschijnlijk  beroepsgroepen een grotere impact hebben als een avondklok die voor iedereen geldt..hoewel dat een persoonlijke mening is.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 15:06
Mad Wally schreef: ma 18 januari 2021, 15:00

Ik denk dat je bedoelt “ligt niet in het ziekenhuis” want ik ken en genoeg die het hebben gehad en er thuis heel ziek van zijn geweest vaak met langdurige ellende achteraf.

Kijk verder hoe het nu escaleert in Engeland en Brazilië. Ziekenhuizen puilen uit, zuurstof is op. Dat staat ons hier waarschijnlijk ook te wachten.
Tja en ik ken nu al meerdere mensen die het hebben gehad en iedereen is genezen en het ergste wat er gebeurde was een week of 2 op bed liggen (mijn 75-jarige vader) en geen van allen hebben er iets aan overgehouden. En volgens het RIVM gaat dit op voor 98% (!!!) van de mensen die het oplopen. Dus jouw gevallen zijn de extreme uitzondering, mijne de overgrote meerderheid.

Dat is nu het hele punt.
Extreme uitzondering?
https://www.theguardian.com/society/202 ... five-weeks?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: di 19 januari 2021, 10:24
MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 15:24 Dan maar de boel grootschaliger aanpakken, maak aparte corona-ziekenhuizen/verpleegzalen, activeer de dienstplicht voor genoeg helpende handen en zorg voor een veel grotere zorgcapaciteit. Ik snap dat je geen volledig IC-verpleegkundige opleiding in korte termijn kan doen, maar je hoeft toch geen volledige verpleegkundige te zijn die verstand heeft van een veelvoud aan ziektebeelden als je alleen voor Corona-patiënten hoeft te zorgen? Dat lijkt me met een crash-cursus en bv 1 volledige IC-verpleegkundige op 10 hulpjes of zo toch wel te doen?
Ik reageer hier eigenlijk niet/nauwelijks meer aangezien ik niet het idee heb dat we elkaar qua zienswijzen/ standpunten aandragen, maar deze triggerde mij want dat is mijn vakgebied/expertise.
Meer poppetjes op de IC:
Er draait al van alles en nog wat mee op de IC. Dat is hoe de extra bedden zijn gecreëerd, lees verdubbeld.
Het feit dat die I staat voor INTENSIVE maakt het lastig/schier onmogelijk voor daarvoor niet opgeleide vpk daar behoorlijk mee te draaien.
Het is hetzelfde als tegen iemand zeggen, joh je hebt een rijbewijs, ga maar karren met de auto van Verstappen en er mag wel een 2 seconden van de rondetijden af.
Meer minder bekwaam personeel maakt de spel of control voor die ICers die al bizar groot is nog groter en daarmee neemt je fout marge ook toe. Fouten waarvoor je los van dat het emotioneel wat mensen doet ook tuchtrechtelijk hoofdelijk verantwoordelijk bent.  Wat jij verder voorstelt is om mensen met een spoedcursus ff in te zetten, zijn wat wij noemen one trick pony,s. Dat werkt niet omdat je vaak andere ziektebeelden erbij hebt.
Voorbeeld: iemand heeft Corona, is benauwd en die benauwdheid verhoogd je hartslag, dat doet wat met je hart, maar ook op de  bloedsuiker, kortom alles hangt aan elkaar en het is minder simpel als dat het lijkt omdat ff in een stroom schemaatje te gieten.
Dienstplicht...persoonlijk vind ik het te werk stellen van groepen mensen en waarschijnlijk  beroepsgroepen een grotere impact hebben als een avondklok die voor iedereen geldt..hoewel dat een persoonlijke mening is.
Ok helder.

Je laatste zin wou ik eigenlijk als vraag stellen, nml dat in deze situatie waar we nu in zitten, waar Kuipers vermeld dat het alle hands aan dek is en zeer kritisch, toch niet beter om die one trick pony's te gebruiken, dan om heel het land tot stilstand te laten komen middels een avondklok, reisrestrictie en zelfs volledig binnen blijven (wat nu ook al op tafel komt)? Is die immense schade die het laatste toebrengt niet erger dan die niet-volledig bevoegde mensen te laten helpen? Maar ik begrijp dat je denkt dat dat een nee is.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

MVMVML schreef: di 19 januari 2021, 09:31
38x10 schreef: ma 18 januari 2021, 17:27 @tiewrap: ik waardeer de bijdrages van Aerelius zeker (vooral als ze gaan over of je beter XC of trailbike kunt rijden :bier: :wink: ), maar de huisarts waar ik mee getrouwd ben schetst toch echt een ander beeld, veel meer in lijn met huisartsen die hun zorgen uiten over de collateral damage in de media. Waarmee ik niet wil zeggen dat het beeld van Aerelius niet klopt, maar wel dat zijn zienswijze niet representatief is voor die van alle huisartsen (al geloof ik niet dat jij dat denkt)
Ik ben het 100% met je eens dat goede betrouwbare info lastig te vinden is. Dat is 1 van de redenen dat ik de bijdrages van MVMVML zeer waardeer; de bronnen die hij aandraagt zijn meestal van goede kwaliteit en laten in veel gevallen een genuanceerder beeld zien dan dat van bijv. NOS of nu.nl. (Daarnaast informeer ik mezelf ook op andere wijzen veelvuldig)
Toch fijn om dat eens te lezen, merci. Soms voel ik me een roepende in de woestijn. :winkie:
Ben gerust. Ook ik kan je bijdragen waarderen. Je draaft wel eens door, maar dat is niet erg, is goed voor de discussie.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Stunning schreef: ma 18 januari 2021, 22:44
JoopO schreef: ma 18 januari 2021, 18:54

Inderdaad, ook andere bronnen lezen. NOS en nu.nl zijn niet objectief/onafhankelijk/publiceren niet alles.
Helaas is het aantal genuanceerde en geloofwaardige bronnen tussen het niveau van staatspropaganda via de mainstream media en het niveau van Wappies zeer beperkt :-{
Ook offline zijn er nog genoeg bronnen, maar waarschijnlijk is dat voor de meesten hier een soort van vage herinnering aan vroeger.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mad Wally schreef: di 19 januari 2021, 10:32
MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 15:06
Tja en ik ken nu al meerdere mensen die het hebben gehad en iedereen is genezen en het ergste wat er gebeurde was een week of 2 op bed liggen (mijn 75-jarige vader) en geen van allen hebben er iets aan overgehouden. En volgens het RIVM gaat dit op voor 98% (!!!) van de mensen die het oplopen. Dus jouw gevallen zijn de extreme uitzondering, mijne de overgrote meerderheid.

Dat is nu het hele punt.
Extreme uitzondering?
https://www.theguardian.com/society/202 ... five-weeks?
Hele stuk gelezen?
But, she said, it seemed participants in the ONS study were not asked whether the symptoms recorded only began after infection.

“Therefore, people who have long-term symptoms from another cause will be included,” she said. “In our data, when we include individuals who had symptoms well before testing positive for Covid-19 we get very similar estimates to the ONS.”
Zelfrapportage is een sketchy uitkomstmaat.
Waarmee ik niet wil suggereren dat de post-COVID19-patienten zich aanstellen, maar wel dat de nuance vaak verloren gaat
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

38x10 schreef: di 19 januari 2021, 10:49
Mad Wally schreef: di 19 januari 2021, 10:32

Extreme uitzondering?
https://www.theguardian.com/society/202 ... five-weeks?
Hele stuk gelezen?
But, she said, it seemed participants in the ONS study were not asked whether the symptoms recorded only began after infection.

“Therefore, people who have long-term symptoms from another cause will be included,” she said. “In our data, when we include individuals who had symptoms well before testing positive for Covid-19 we get very similar estimates to the ONS.”
Zelfrapportage is een sketchy uitkomstmaat.
Waarmee ik niet wil suggereren dat de post-COVID19-patienten zich aanstellen, maar wel dat de nuance vaak verloren gaat
Als ik het goed begrijp is bij het onderzoek niet gevraagd vanaf wanneer betrokkenen de symptomen al hadden. Met andere woorden, ze hadden mogelijk al last van hoofdpijn of kortademigheid in de periode vóór Corona. En die kans is er natuurlijk, gaat veelal om kwetsbare mensen met onderliggende aandoeningen, zoals dat zo mooi heet.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

38x10 schreef: di 19 januari 2021, 10:49
Mad Wally schreef: di 19 januari 2021, 10:32

Extreme uitzondering?
https://www.theguardian.com/society/202 ... five-weeks?
Hele stuk gelezen?
But, she said, it seemed participants in the ONS study were not asked whether the symptoms recorded only began after infection.

“Therefore, people who have long-term symptoms from another cause will be included,” she said. “In our data, when we include individuals who had symptoms well before testing positive for Covid-19 we get very similar estimates to the ONS.”
Zelfrapportage is een sketchy uitkomstmaat.
Waarmee ik niet wil suggereren dat de post-COVID19-patienten zich aanstellen, maar wel dat de nuance vaak verloren gaat
Deze berichten komen steeds vaker in de media. https://nos.nl/l/2365013
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mad Wally schreef: di 19 januari 2021, 12:31
38x10 schreef: di 19 januari 2021, 10:49
Hele stuk gelezen?

Zelfrapportage is een sketchy uitkomstmaat.
Waarmee ik niet wil suggereren dat de post-COVID19-patienten zich aanstellen, maar wel dat de nuance vaak verloren gaat
Deze berichten komen steeds vaker in de media. https://nos.nl/l/2365013
Volgens die link zijn er 10.000 tot 16.000 post-Covid patienten met klachten, waarvan er 30% tussen de 30 en 40 is. Dan spreek je over 3.000 tot 4.800 mensen. Die over het algemeen geen extreme klachten hebben als ik dat trouwens lees.

De officiele cijfers van het aantal besmette mensen in NL nadert de miljoen en het RIVM schat dat het echte aantal besmette mensen minimaal het dubbele is geweest. In het meest conservatieve geval dus ongeveer 1.000.000 mensen, in het hoogst geschatte geval 2.000.000 mensen of zelfs meer.
Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6095609/v ... orona.html
Bron: https://www.google.com/search?source=hp ... ent=psy-ab

Dat betekent dus dat tussen de 0,3 en 0,48 procent of 0,15 of 0,24% vd 30/40ers van deze klachten hebben. Dat noem ik toch echt een uitzondering.

Over de hele leeftijdscategorie gaat het dan over 1 tot 1,6% tot 0,5 tot 0,8%.

Ja dat zijn toch echt hele kleine uitzonderingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Krijg meer en meer spijt dit topic te hebben geopend 'om te waarschuwen', toen de eerste golf begon aan te zwellen in Zuid Limburg...
Maar goed, zeg ik tegen mezelf: het is een forum, dus iedereen kan en mag en moet bijdragen, het is immers een sociaal medium, had ik het topic maar niet moeten openen. Hoopte dat iedereen er een beetje info en steun uit zou kunnen gaan putten, maar die kant is het nu niet opgegaan, vind ik.

Wat verschijnt er een hoop eenzijdig uitgelicht commentaar, wat wordt er duchtig op los gerekend en beredeneerd en gemeend, terwijl bij velen de kennis en het overzicht volledig ontbreekt. En ja, ook ik ben zeker niet alwetend, maar ik zit wel dicht bij het vuur, sta soms (okay, veel te vaak) in de vlammetjes, gelukkig wel met kapje op, spatscherm voor mijn snoet, desinfectanspompje naast me, en in vol ornaat 'bij verdachte patienten'. En ik heb wel 'vertrouwen' (in vooral de grote lijn van het OMT (wetenschap, feiten), en het kabinet (de politieke vertaalslag)). Dat vertrouwen ontbreekt bij anderen hier volledig, dat is wel duidelijk. Of er is tenminste 'enig wantrouwen'.

Over 'Corona en MTB-en' gaat het allang niet meer.
We worden het hier ook nooit eens met elkaar dus discussies lopen dan al snel hoog op, wat ten koste gaat van de gezelligheid.
De sfeer is dan ver te zoeken, steeds meer bezoekers blijven daarom weg? Welk nut heeft dit topic dan nog?

Kunnen we het topic dan niet beter sluiten? Van mij mag het.
Kan ook de titel aanpassen eventueel, als topicstarter?
Of je laat het open, zodat het misschien weer iets meer kan kan gaan over 'Corona en MTB-en'?
Of je laat het open, zodat sommigen tenminste ergens hun ei nog kwijt kunnen blijven, hun gal kunnen blijven spuwen, want ook dat is 'een functie'? Moet het dan wellicht verplaatst worden naar de Lounge Bar? Of doe je het dicht, en moet iedereen dan maar anders zijn heil zoeken (andere fora)?
Voor 'goede feitelijke informatie' hoef je hier niet perse te zijn, er wordt ook een hoop onzin gebezigd.
'Meningen', die zijn er hier daarentegen zat. Wel steeds eenzijdiger, de meest wantrouwende blijven over momenteel, maar hey, het is zoals het is.

Dus wat doen we:
Open houden en zo doorgaan.
Titel aanpassen.
Naar de Loungebar.
Sluiten.
Andere opties?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat iedereen daarvan vindt.
Forumleden, moderatoren.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Sluiten wat mij betreft!
Iedereen blijft in herhaling vallen en de sfeer wordt er niet beter op.
Bij een volgende meeting ergens bij een MTB route slacht eerst de helft van de aanwezigen elkaar af wegens dit topic. :winkie:
Er is al een ander topic op dit forum over de (verpeste) sfeer op dit forum en hoe dit op te lossen en dit topic sluiten zou volgens mij al een verbetering zijn.
Gesloten