Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1610
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

daniel1975 schreef: za 9 mei 2020, 07:32 Ja, die daar in drukke volle apres ski bars hebben staan hossen zonder enige serieuze waarschuwing en voorkennis.
Er wordt nu hier en daar (niet persoonlijk naar jou bedoeld) zo ongeveer vakantieschaamte aangepraat, ik weiger om daar mijn kop naar te laten hangen.
Ik zie ook hier en daar wel de nodige uitdagingen, maar ik zou graag in vakantieoplossingen denken ipv vakantieproblemen.
Costa Achtergardena is voor mij geen optie; te weinig hoogtemeters en uitgekeken op het uitzicht :bier:

Punt blijft dus dat vakanties, carnaval, grote festivals (zoals die paar grote voetbalwedstrijden) mega verspreiders zijn. Vervolgens heeft het de samenleving miljarden gekost, zijn zorgmedewerkers overbelast, gaan bedrijven failliet, krijgen sectoren de zwarte piet toegespeeld etc etc.

Vergelijk t offer als je een jaar niet op vakantie zou kunnen ook eens met t offer dat werkgevers of werknemers moeten brengen van de bedrijven die failliet gaan. Die zitten de hele dag voort in de stress.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

BikerBas2 schreef: za 9 mei 2020, 09:01
Punt blijft dus dat vakanties, carnaval, grote festivals (zoals die paar grote voetbalwedstrijden) mega verspreiders zijn. Vervolgens heeft het de samenleving miljarden gekost, zijn zorgmedewerkers overbelast, gaan bedrijven failliet, krijgen sectoren de zwarte piet toegespeeld etc etc.

Vergelijk t offer als je een jaar niet op vakantie zou kunnen ook eens met t offer dat werkgevers of werknemers moeten brengen van de bedrijven die failliet gaan. Die zitten de hele dag voort in de stress.
Ik snap je wel. Maar vakanties an sich zijn niet de oorzaak.
Hossen in een apres ski hut: discotheken dicht houden, verspreiding op strand zal bij lange niet zo'n impact hebben
Voetbalwedstrijden: niets met vakantie te maken
Carnaval: alle zomercarnavals + festivals zijn al gecancelled
Kerkdiensten zijn hier en daar ook de oorzaak geweest, oa Biddag. Niet van toepassing bij vakanties
En last but not least: bij heel veel van die superverspreiders was men totaal niet bewust van de gevaren. Dat is nu wel anders.

Mijn hele punt is, is dat vakanties in aangepaste vorm goed mogelijk zijn. En nee, het zal niet hetzelfde zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het niet fijn kan zijn.
Mijn werkgever krijgt ook klappen, grote kans dat ik straks exit gesprekken moet gaan voeren met goede mensen, bonussen etc uitgesteld, wellicht gecancelled, regelmatig op onhandige tijdstippen met andere tijdzones op Skype om zaken af te stemmen en er het beste van te maken, kwakkelende schoonouders, etc. Dus praat aub niet over stress (en ja, er zijn er genoeg te vinden die het nog heel veel slechter hebben).
Dan ben je ook gewoon toe aan even 2-3 weken een andere omgeving. Niet om zielig te doen, maar gewoon realistisch.
Bicycle, bicycle, bicycle
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aurelius schreef: vr 8 mei 2020, 19:00 Saalbach Hinterglemm Leogang is/gaat weer open, inclusief Jokerkaart, alle zomerliften.

https://www.saalbach.com/en/summer/moun ... paign=SO20
Er zijn dus nog mensen die geld hebben. Of althans dat is de hoop die er in Saalbach leeft. En hoop doet leven.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

De ondernemers willen echt wel hoor. Alleen moeten de grenzen ook wel daadwerkelijk open gaan..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

38x10 schreef: za 9 mei 2020, 16:19 De ondernemers willen echt wel hoor. Alleen moeten de grenzen ook wel daadwerkelijk open gaan..
Hotels gaan 29 mei open in Oostenrijk, vraag is of je het land binnenkomt
Op dit moment moet je een negatieve pcr test kunnen overleggen van max 4 dagen oud om de grens over te mogen
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het laatste nieuws over de wielersport en het coronavirus, NFTU:
https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/1109 ... oronavirus
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Helder verhaal... Al rijd ik sowieso meestal al alleen (ook voor Corona)...

...soms toch ook wel lekker om met z’n tweeën te rijden op de MTB routes, mocht er toch onverhoopt wat gebeuren.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En de E-bike bestuurders die altijd naast elkaar blijven fietsen.
De hardlopers en wandelaars die beide aan een andere kant van de weg lopen.
En de skeelers die het hele wegdeel blijven gebruiken.

Gelukkig zijn er voor de wielrenners adviezen opgesteld. Over die andere groepen lees je nooit wat :-q
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 12 mei 2020, 04:13 En de E-bike bestuurders die altijd naast elkaar blijven fietsen.
De hardlopers en wandelaars die beide aan een andere kant van de weg lopen.
En de skeelers die het hele wegdeel blijven gebruiken.

Gelukkig zijn er voor de wielrenners adviezen opgesteld. Over die andere groepen lees je nooit wat :-q
Omdat jij niet tot een bepaalde doelgroep hoort, houdt niet in dat er dan geen adviezen over gegeven worden....

https://www.wandel.nl/training/wandeltr ... n-tips.htm
https://www.fietsersbond.nl/nieuws/dit- ... t-fietsen/

https://www.hardlopen.nl/artikelen/trai ... -hardlopen
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik kwam gisteravond op de terugweg van m'n mtb ritje weer een mooi voorbeeld tegen. Een groepje hardlopers, geheel volgens de nieuwe lijn met z'n vieren. Maar dan wel direct naast elkaar over de volle breedte van het fietspad.

Nu was dat best wel een breed pad maar zo wisten ze het toch volledig te vullen. Dan weet je dus zeker dat alles en iedereen die je tegemoet komt of die van achteren komt last van je heeft. Ook van het voordeel dat een schelpenpad ervoor zorgt dat je fietsers prima aan kunt horen komen maakten ze geen gebruik.

Nadat ik uiteindelijk was gepasseerd gingen ze ook direct weer terug in die formatie. Is het nou zo moeilijk om een klein beetje rekening met elkaar te houden?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bottecchia schreef: wo 13 mei 2020, 16:00 Ik kwam gisteravond op de terugweg van m'n mtb ritje weer een mooi voorbeeld tegen. Een groepje hardlopers, geheel volgens de nieuwe lijn met z'n vieren. Maar dan wel direct naast elkaar over de volle breedte van het fietspad.

Nu was dat best wel een breed pad maar zo wisten ze het toch volledig te vullen. Dan weet je dus zeker dat alles en iedereen die je tegemoet komt of die van achteren komt last van je heeft. Ook van het voordeel dat een schelpenpad ervoor zorgt dat je fietsers prima aan kunt horen komen maakten ze geen gebruik.

Nadat ik uiteindelijk was gepasseerd gingen ze ook direct weer terug in die formatie. Is het nou zo moeilijk om een klein beetje rekening met elkaar te houden?
Dat dus.
Adviezen zijn allemaal leuk en aardig, maar de effectiviteit ervan staat of valt met het je eraan houden of niet.

Bovendien, het gros van die adviezen kun je met een paar fatsoenlijk werkende hersencellen ook wel zelf bedenken.
Blijkbaar waren die bij bovenstaande hardlopers niet aanwezig... :roll: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bottecchia schreef: wo 13 mei 2020, 16:00Is het nou zo moeilijk om een klein beetje rekening met elkaar te houden?
Ik verwonder me hier nu al weken over en heb inmiddels geconcludeerd: het is onmogelijk...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

cheeta schreef: do 14 mei 2020, 11:48
Bottecchia schreef: wo 13 mei 2020, 16:00Is het nou zo moeilijk om een klein beetje rekening met elkaar te houden?
Ik verwonder me hier nu al weken over en heb inmiddels geconcludeerd: het is onmogelijk...
Mee eens
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4719
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja maar in die adviezen staat toch niet hoe ik om moet gaan met tegenliggers of achteropkomend verkeer :~

#stel dat ik zelf moet nadenken :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Logisch nadenken mag niet van de overheid.
Wat is een groter risico?
- 2 personen naast elkaar normaal hardlopen
- 10 personen 1.5m achter elkaar
Ik denk dat naast elkaar samen minder besmettingsgevaar geeft, maar kost je wel €390
Bicycle, bicycle, bicycle
Gesloten