Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:45
I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:44

Een suggestieve vraag op zijn minst toch? Of wou je beweren dat je het heel neutraal vind? Je trekt eerst een conclusie en vraagt of die klopt.
Ik stel een vraag op een geponeerde stelling. Als dat al te ver gaat.
Dat gaat niet te ver, maar als je suggestieve vragen stelt kun je daar reactie op krijgen. Je gaat zelf her en der lomp erin, en bent vervolgens zelf op je teentjes getrapt. Je lijkt wel alleen semantische discussies op te zoeken, en de inhoud te ontwijken.
Nu ook weer, waar is je reactie op het antwoord op je vraag? Je zeurt alleen over de verwoording, en negeert de inhoud.
Laatst gewijzigd door I_do op wo 21 oktober 2020, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:43 In de noodverordering (en dat is het enige juridische kader) staat toch echt dat het over meer dan 2 gaat. De nieuwe coronawet is nog niet goedgekeurd.
In de corona-spoedwet staat het in ieder geval letterlijk. En daar op de site van de Rijksoverheid ook. Dat is dus een wat mij betreft dystopische maatregelen die helemaal nooit ingevoerd zou moeten kunnen worden. Vindt het al veels te ver gaan dat ze het proberen.

Waar kan ik die noodverordening vinden? Ben wel benieuwd naar de letterlijke tekst, dan zoek ik even de letterlijke tekst vd Corona-spoedwet op.
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 21 oktober 2020, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:46
MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:45
Ik stel een vraag op een geponeerde stelling. Als dat al te ver gaat.
Dat gaat niet te ver, maar als je suggestieve vragen stelt kun je daar reactie op krijgen. Je gaat zelf her en der lomp erin, en bent vervolgens zelf op je teentjes getrapt. Je lijkt wel alleen semantische discussies op te zoeken, en de inhoud te ontwijken.
Prima je doet je best maar. Ik vroeg het trouwens niet aan jou, maar aan degene die de stelling poneerde.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:47
I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:43 In de noodverordering (en dat is het enige juridische kader) staat toch echt dat het over meer dan 2 gaat. De nieuwe coronawet is nog niet goedgekeurd.
In de corona-spoedwet staat het in ieder geval letterlijk. En daar op de site van de Rijksoverheid ook. Dat is dus een wat mij betreft dystopische maatregelen die helemaal nooit ingevoerd zou moeten kunnen worden. Vindt het al veels te ver gaan dat ze het proberen.

Waar kan ik die noodverordening vinden? Ben wel benieuwd naar de letterlijke tekst, dan zoek ik even de letterlijke tekst vd Corona-spoedwet op.
Omgekeerde wereld, jij hebt niet de info, wel al een conclusie getrokken en dan moet ik hem weerleggen? Onderbouw maar dat het verboden is met 2 bij elkaar te zijn. Misschien heb ik het wel mis, maar jij stelt, jij bewijst.
Laatst gewijzigd door I_do op wo 21 oktober 2020, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:47
I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:46

Dat gaat niet te ver, maar als je suggestieve vragen stelt kun je daar reactie op krijgen. Je gaat zelf her en der lomp erin, en bent vervolgens zelf op je teentjes getrapt. Je lijkt wel alleen semantische discussies op te zoeken, en de inhoud te ontwijken.
Prima je doet je best maar. Ik vroeg het trouwens niet aan jou, maar aan degene die de stelling poneerde.
wilde je nou het antwoord of niet? Want het antwoord is gegeven, verder geduid door Rutger en vervolgens reageer je er niet op. Je lijkt wel alleen te willen zeuren, en niets te willen leren of discussieren. Tja dan houd het op.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is voor de
huidige fase van de bestrijding van de epidemie van covid-19 tijdelijk een
aanvullend wettelijk instrumentarium te creëren in de Wet publieke
gezondheid dat voor de langere termijn een juridische basis vormt voor
een samenleving waarin het houden van afstand en andere gedragsvoorschriften van groot belang zijn;
§ 2. Veilige afstand en andere gedragsvoorschriften
Artikel 58f Veilige afstand
1. Degene die zich buiten een woning ophoudt, houdt een veilige
afstand tot andere personen.

2. De veilige afstand wordt vastgesteld bij algemene maatregel van
bestuur, gehoord het RIVM. De voordracht voor de algemene maatregel
van bestuur wordt niet eerder gedaan dan een week nadat het ontwerp
aan beide Kamers van de Staten-Generaal is overgelegd.
3. De veilige afstand geldt niet:
a. tussen personen die op hetzelfde adres woonachtig zijn;
b. voor een opsporingsambtenaar, toezichthouder, beveiligingsmedewerker, zorgverlener, mantelzorger of geestelijke bedienaar of persoon die
werkzaam is bij een justitiële inrichting, bij de politie, de brandweer, de
krijgsmacht of in de kinderopvang of die eerste hulp biedt bij een het
leven of de gezondheid bedreigende situatie, voor zover deze zijn taak niet
op gepaste wijze kan uitoefenen met inachtneming van de veilige afstand;
c. voor degene jegens wie een onder b genoemde persoon zijn taak
uitoefent;
Eerste Kamer, vergaderjaar 2020–2021, 35 526, B 5
d. tussen een persoon met een handicap of persoon tot en met de
leeftijd van twaalf jaar en diens begeleider, voor zover die persoon zich
niet met inachtneming van de veilige afstand jegens zijn begeleider buiten
een woning kan ophouden.

4. Bij ministeriële regeling kan worden bepaald dat het eerste lid onder
de in die regeling bepaalde omstandigheden niet van toepassing is, indien
in die omstandigheden door het treffen van hygiënemaatregelen, het
gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen of op andere wijze, een
beschermingsniveau wordt bereikt dat ten minste gelijkwaardig is aan het
beschermingsniveau dat bereikt wordt door het houden van de veilige
afstand.
5. Bij ministeriële regeling kan vrijstelling worden verleend van het
eerste lid. Aan een vrijstelling kunnen voorschriften en beperkingen
worden verbonden.
6. Indien naar het oordeel van Onze Ministers gelet op het in artikel 58b,
eerste lid, genoemde doel de veilige afstand kan worden verkleind of op
nihil kan worden gesteld, wordt zo spoedig mogelijk een voordracht
gedaan voor een daartoe vast te stellen algemene maatregel van bestuur.
Letterlijk erin: de veilige afstand is verplicht en uit bovenstaand volgt dus dat geen afstand houden van je partner met wie je niet samenwoont strafbaar is.

https://www.eerstekamer.nl/behandeling/ ... el_van_wet
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 21 oktober 2020, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:50
MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:47
Prima je doet je best maar. Ik vroeg het trouwens niet aan jou, maar aan degene die de stelling poneerde.
wilde je nou het antwoord of niet? Want het antwoord is gegeven, verder geduid door Rutger en vervolgens reageer je er niet op. Je lijkt wel alleen te willen zeuren, en niets te willen leren of discussieren. Tja dan houd het op.
Ik heb het antwoord gelezen ja en kennis van genomen. Moet ik op ieder ding reageren dan omdat jij je anders buitengesloten voelt of zo?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:48
MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:47
In de corona-spoedwet staat het in ieder geval letterlijk. En daar op de site van de Rijksoverheid ook. Dat is dus een wat mij betreft dystopische maatregelen die helemaal nooit ingevoerd zou moeten kunnen worden. Vindt het al veels te ver gaan dat ze het proberen.

Waar kan ik die noodverordening vinden? Ben wel benieuwd naar de letterlijke tekst, dan zoek ik even de letterlijke tekst vd Corona-spoedwet op.
Omgekeerde wereld, jij hebt niet de info, wel al een conclusie getrokken en dan moet ik hem weerleggen? Onderbouw maar dat het verboden is met 2 bij elkaar te zijn. Misschien heb ik het wel mis, maar jij stelt, jij bewijst.
Net gedaan. Nu jij weer. Waar is die noodverordening waar jij het over had?
Knakworstkweker

Gezichtsbedekkende kleding (boerkaverbod) is ook strafbaar.

En nu lopen we per wet met een, gezichtsbedekkend, mondkapje op rond :~
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:52
I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:50

wilde je nou het antwoord of niet? Want het antwoord is gegeven, verder geduid door Rutger en vervolgens reageer je er niet op. Je lijkt wel alleen te willen zeuren, en niets te willen leren of discussieren. Tja dan houd het op.
Ik heb het antwoord gelezen ja en kennis van genomen. Moet ik op ieder ding reageren dan omdat jij je anders buitengesloten voelt of zo?
Normale mensen reageren op een antwoord op hun vraag ja, als jij dat te moeilijk vind, dan zijn we zoals gezegd klaar.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:55
MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:52
Ik heb het antwoord gelezen ja en kennis van genomen. Moet ik op ieder ding reageren dan omdat jij je anders buitengesloten voelt of zo?
Normale mensen reageren op een antwoord op hun vraag ja, als jij dat te moeilijk vind, dan zijn we zoals gezegd klaar.
Gast, de vraag was niet eens aan jou! Wie denk je wel niet dat je bent om dat voor iemand anders te beantwoorden en er dan zelf te bepalen dat 'wij klaar zijn'. :lol:

Verder heb ik aan aangetoond dat geen afstand houden strafbaar is, maar daar reageer je dan weer niet op want dan gelden je eigen regeltjes weer niet natuurlijk.
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 21 oktober 2020, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: wo 21 oktober 2020, 13:54 Gezichtsbedekkende kleding (boerkaverbod) is ook strafbaar.

En nu lopen we per wet met een, gezichtsbedekkend, mondkapje op rond :~
Ook dat ja. Mooi is dat. Eerst jaren moeite doen gezichtsbedekking te verbieden oa in het OV en nu moet het :lol:
Knakworstkweker

MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:58
Knakworstkweker schreef: wo 21 oktober 2020, 13:54 Gezichtsbedekkende kleding (boerkaverbod) is ook strafbaar.

En nu lopen we per wet met een, gezichtsbedekkend, mondkapje op rond :~
Ook dat ja. Mooi is dat. Eerst jaren moeite doen gezichtsbedekking te verbieden oa in het OV en nu moet het :lol:
Ik wil graag een verbod op online corona discussies op straffe van een week geen internet
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: wo 21 oktober 2020, 14:01
MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:58
Ook dat ja. Mooi is dat. Eerst jaren moeite doen gezichtsbedekking te verbieden oa in het OV en nu moet het :lol:
Ik wil graag een verbod op online corona discussies op straffe van een week geen internet
Eigenlijk wel een goed plan ja.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MVMVML schreef: wo 21 oktober 2020, 13:57
I_do schreef: wo 21 oktober 2020, 13:55

Normale mensen reageren op een antwoord op hun vraag ja, als jij dat te moeilijk vind, dan zijn we zoals gezegd klaar.
Gast, de vraag was niet eens aan jou! Wie denk je wel niet dat je bent om dat voor iemand anders te beantwoorden en er dan zelf te bepalen dat 'wij klaar zijn'. :lol:

Verder heb ik aan aangetoond dat geen afstand houden strafbaar is, maar daar reageer je dan weer niet op want dan gelden je eigen regeltjes weer niet natuurlijk.
Ik ben gewoon een normaal mens die op een normale manier probeert te discussieren. Als dat met jou niet blijkt te kunnen, dan bepaal ik inderdaad dat de discussie voorbij is, waarvan akte.
Gesloten