Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Yep. Om wat dat betreft even terug te keren naar de huidige titel.
Ik ben blij dat ik toevallig MTB-er ben. En dat ik gewoon kan blijven fietsen. Dat helpt mij enorm in ieder geval.
Even de zinnen verzetten en het hoofd leeg maken, gezond bezig blijven, toch nog iemand kunnen zien en wat bijkletsen, zelfs een koffie to go nuttigen onderweg.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

aurelius schreef: do 21 januari 2021, 11:49 Advies, gebod, verbod...
De boodschap lijkt me duidelijk voor een goed verstaander, ongeacht wat je ervan vindt en hoe het je raakt.
Laten we de uitkomst van het debat in de kamer sowieso maar eens afwachten om te zien hoe een avondklok er eventueel precies uit komt te zien. Ik verwacht wel dat de kamer in meerderheid ermee in gaat stemmen, nadat ze nodige uitleg erover hebben gekregen. Misschien dat er nog een tijdstip of zo wordt aangepast?

Kern van de boodschap is natuurlijk dat er niet voor niets 'zwaarwegend geadviseerd' (advies, gebod, verbod?) wordt om maar max 1 persoon uit te nodigen.
Dan kun je of handelen in de geest van dat advies 'en meedoen'.
Of je gaat juridisch lopen miereneuken en op zoek naar mogelijkheden binnen de wet die je de mogelijkheid geven je niets van het advies aan te hoeven trekken, om te kijken of je het voor jezelf toch kunt rechtvaardigen om dat advies naast je neer te leggen. 'Dan doe je niet mee'.
Het 'advies' wordt natuurlijk wel met goede reden geven.

'We' willen minder kans op besmettingen, op overdracht, vanwege de Engelse variant die aan een zorgwekkende opmars bezig is. Zie Engeland, Ierland, wat je te wachten staat als je te laat bent met de verspreiding te beteugelen.
Bij de adviezen is natuurlijk ingecalculeerd dat niet iedereen die adviezen gaat opvolgen, want dat gebeurt nu ook al niet.
Wat dat betreft is het jammer dat degenen die de adviezen wel volgen en daarmee wat meer helpen bijdragen aan de oplossing van het probleem, 'last hebben' van degenen 'die er wat rekkelijker mee omgaan'.
Feit: hoe beter iedereen zich aan de adviezen houdt, hoe eerder en beter de problematiek beheersbaar is, wordt. Hoe minder lang verschillende maatregelen zullen blijven gelden.

Geldt voor het je houden aan de 1,5m regel, mondkapjesgebruik, 1 persoon op bezoek advies, desinfeceteren, je laten vaccineren, houden aan een avondklok, thuiswerken.
Dus hoe meer mensen meedoen, hoe beter en eerder beheersbaar het probleem is, blijft, wordt.
We zullen het toch zoveel mogelijk samen moeten doen (en 'laten', helaas).
Er is ook nog zoiets als waargenomen ratio en eigen gezondheid. Zolang die steeds meer in het gedrang worden, worden adviezen minder opgevolgd. Dat is menselijk en volkomen terecht m.i.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Pitt
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 8 juli 2013, 12:04
Mijn mountainbike: trek slash/santa cruz chameleon

Tsja, het is allemaal lastig. We hebben het hier niet over de pest en de meeste mensen hebben er blijkbaar niet meer last van dan een flinke griep. Desondanks wil je situaties zoals die zich ziekenhuizen in Engeland en Brazilie voordoen natuurlijk vermijden. Bovendien draagt iedereen een verantwoordelijkheid tegenover zijn medemens. En al zijn dat er geen honderdduizenden, maakt dat de verantwoordelijkheid niet minder.

Misschien zijn de meetregelen wat zwaar, maar ik ga ervan uit dat de experts zijn geconsulteerd en ik gok dat die een betere kijk op de situatie hebben dan ik dus ik schik me er wel in.

Wat ik vervelender vind is dat alle bike mogelijkheden in de buurt gesloten zijn. Zandvoort is gesloten vanwege corona, spaarnwoude is in onderhoud en bikepark spaarnwoude is ook vanwege corona gesloten. Helaas is de sportschool nu ook geen optie :(

Uit pure ellende heb ik maar een wegfiets aangeschaft :-? zodat ik in ieder geval in beweging blijf

Maar ik ben dan in ieder geval super fit als we weer kunnen :-)

Iedereen sterkte in ieder geval.
live it, crank it, smile !!!
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

38x10 schreef: do 21 januari 2021, 12:38
aurelius schreef: do 21 januari 2021, 11:49 Advies, gebod, verbod...
De boodschap lijkt me duidelijk voor een goed verstaander, ongeacht wat je ervan vindt en hoe het je raakt.
Laten we de uitkomst van het debat in de kamer sowieso maar eens afwachten om te zien hoe een avondklok er eventueel precies uit komt te zien. Ik verwacht wel dat de kamer in meerderheid ermee in gaat stemmen, nadat ze nodige uitleg erover hebben gekregen. Misschien dat er nog een tijdstip of zo wordt aangepast?

Kern van de boodschap is natuurlijk dat er niet voor niets 'zwaarwegend geadviseerd' (advies, gebod, verbod?) wordt om maar max 1 persoon uit te nodigen.
Dan kun je of handelen in de geest van dat advies 'en meedoen'.
Of je gaat juridisch lopen miereneuken en op zoek naar mogelijkheden binnen de wet die je de mogelijkheid geven je niets van het advies aan te hoeven trekken, om te kijken of je het voor jezelf toch kunt rechtvaardigen om dat advies naast je neer te leggen. 'Dan doe je niet mee'.
Het 'advies' wordt natuurlijk wel met goede reden geven.

'We' willen minder kans op besmettingen, op overdracht, vanwege de Engelse variant die aan een zorgwekkende opmars bezig is. Zie Engeland, Ierland, wat je te wachten staat als je te laat bent met de verspreiding te beteugelen.
Bij de adviezen is natuurlijk ingecalculeerd dat niet iedereen die adviezen gaat opvolgen, want dat gebeurt nu ook al niet.
Wat dat betreft is het jammer dat degenen die de adviezen wel volgen en daarmee wat meer helpen bijdragen aan de oplossing van het probleem, 'last hebben' van degenen 'die er wat rekkelijker mee omgaan'.
Feit: hoe beter iedereen zich aan de adviezen houdt, hoe eerder en beter de problematiek beheersbaar is, wordt. Hoe minder lang verschillende maatregelen zullen blijven gelden.

Geldt voor het je houden aan de 1,5m regel, mondkapjesgebruik, 1 persoon op bezoek advies, desinfeceteren, je laten vaccineren, houden aan een avondklok, thuiswerken.
Dus hoe meer mensen meedoen, hoe beter en eerder beheersbaar het probleem is, blijft, wordt.
We zullen het toch zoveel mogelijk samen moeten doen (en 'laten', helaas).
Er is ook nog zoiets als waargenomen ratio en eigen gezondheid. Zolang die steeds meer in het gedrang worden, worden adviezen minder opgevolgd. Dat is menselijk en volkomen terecht m.i.
Waargenomen ratio? Wat is dat nu weer :lol: En je eigen gezondheid komt in het geding zodra je geen afstand houdt en teveel contactmomenten hebt. Dat adviezen minder opgevolgd worden snap ik als menselijk gedrag, maar dat maakt het geenszins terecht.
Daarnaast vind ik het ook tamelijk raar dat je weggezet wordt als een mak en dom schaap zodra je een lijn acceptabel vindt die over de wereld
de gemene deler lijkt te zijn.
Verder kan ik me prima vinden in de lijn van Aurelius. Dat eeuwige opzoeken van randjes en mazen in wet en regelgeving, vervelende bijwerking van het Nederlander zijn :lol:
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

"normaal" waren de winkels om 6 uur dicht en op zondag ook ................dat ging prima :-q

op donderdag was er koopavond en in sommige plaatsen vrijdag .


het normale verandert continue .....das bijna niet normaal :lol:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

daniel1975 schreef: wo 20 januari 2021, 23:53
Wie gaat die 1 persoon controleren?
In mijn omgeving heeft door het opvolgen van de basisregels en gezond verstand nog niemand corona gehad en slechts een enkeling die ik via-via ken.
Ik zie dan ook geen reden om niet af te spreken met bevriende stellen omdat Mark en Hugo dat vinden. Beetje afstand houden binnen, geen hand, etc.
Ik vermoed dat velen dit zullen blijven doen, alleen er niet open en eerlijk over communiceren.
Door alleen maar extra maatregelen zonder enig perspectief ga ik eerder dwars doen dan meedoen.
je buren........ als je pech hebt....
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

julie schreef: do 21 januari 2021, 18:48
daniel1975 schreef: wo 20 januari 2021, 23:53
Wie gaat die 1 persoon controleren?
In mijn omgeving heeft door het opvolgen van de basisregels en gezond verstand nog niemand corona gehad en slechts een enkeling die ik via-via ken.
Ik zie dan ook geen reden om niet af te spreken met bevriende stellen omdat Mark en Hugo dat vinden. Beetje afstand houden binnen, geen hand, etc.
Ik vermoed dat velen dit zullen blijven doen, alleen er niet open en eerlijk over communiceren.
Door alleen maar extra maatregelen zonder enig perspectief ga ik eerder dwars doen dan meedoen.
je buren........ als je pech hebt....
Voor alle duidelijkheid: er zijn geen wettelijke regels ten aanzien van het aantal personen dat je thuis mag ontvangen. Dus de buren kunnen controleren wat ze willen, achter de voordeur bepaal je zelf de regels. Dat het niet verstandig is grote aantallen mensen in huis te halen, is een ander verhaal. Maar om nou het bezoek van je (schoon)ouders en/of kinderen te beperken tot één tegelijk is natuurlijk van een andere orde. Daar ga ik niet eens over nadenken.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik heb het bezoek aan / van van mijn kinderen even stil gelegd ..........

Dat is mijn keuze en ik hoop zo hen en onszelf te beschermen .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Die avondklok.
Dit zal heus wel gehandhaafd worden in de grote steden maar wat als je in een dorp woont?
Hier in de polder rijd er 1 politiewagen in een gebied van 550km2 s'avonds en s'nachts
Dan is er echt niet veel kans dat je betrapt word.
Uiteraard hou ik me wel aan de avondklok maar verwacht niet dat de jeugd zich er aan houd.
(doen ze nu al niet aan de huidige regels)

Ik ben allang blij dat het geen zomer is en dat we dan een avondklok hadden gehad
(in de avond nog even een rondje op je plaatselijke route en je dan bedenken dat je met een rotgang naar huis moet om de boete te voorkomen)
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

JoopO schreef: do 21 januari 2021, 19:20
julie schreef: do 21 januari 2021, 18:48

je buren........ als je pech hebt....
Voor alle duidelijkheid: er zijn geen wettelijke regels ten aanzien van het aantal personen dat je thuis mag ontvangen. Dus de buren kunnen controleren wat ze willen, achter de voordeur bepaal je zelf de regels. Dat het niet verstandig is grote aantallen mensen in huis te halen, is een ander verhaal. Maar om nou het bezoek van je (schoon)ouders en/of kinderen te beperken tot één tegelijk is natuurlijk van een andere orde. Daar ga ik niet eens over nadenken.
Hier in België is het zo dat als je meer dan 1 persoon buiten het gezin op bezoek hebt en je buren bellen de politie, dan krijgt ieder een boete van 750 euro en de "organisator" van deze gezellige bijeenkomst zelfs een boete van 4000 euro.
Hoop dat het niet zo ver bij jullie komt.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, als de buren nou eens elk een bonus krijgen als dank voor het aanmelden, dan ben ik meteen om natuurlijk.
We moeten het immers samen doen en belonen helpt :winkie: .
disclaimer: grapje!!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Hilco schreef: do 21 januari 2021, 14:30het normale verandert continue .....das bijna niet normaal :lol:
En de enige zekerheid is onzekerheid :tong
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Marcobiker schreef: vr 22 januari 2021, 13:23
Hilco schreef: do 21 januari 2021, 14:30het normale verandert continue .....das bijna niet normaal :lol:
En de enige zekerheid is onzekerheid :tong
Op naar het nieuwe abnormaal.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

nou die hollanders die dachten stiekem een feestje te bouwen in een huisje in Vaux-sur-sûre komen er slecht vanaf, ieder een boete van 750 euro en diegene die het huisje gehuurd heeft, moet voor het tribunaal verschijnen.

https://www.sudinfo.be/id314181/article ... ndais-et-8
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Na 22 jaar mijn Frans niet meer te hebben gebruikt kan ik het artikel wel redelijk lezen, ik zeg goed bezig en lekker voor die domme Hollanders :-q
Gesloten