Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

cheeta schreef: do 14 mei 2020, 11:48
Bottecchia schreef: wo 13 mei 2020, 16:00Is het nou zo moeilijk om een klein beetje rekening met elkaar te houden?
Ik verwonder me hier nu al weken over en heb inmiddels geconcludeerd: het is onmogelijk...
Hier in de buurt een groepje lopers die voor, tijdens en na de verruimingsregels stug met elkaar bleef lopen en met 4 man steeds een fietspad volledig bezet in volle breedte. Na 2x op fatsoen gestuurd te hebben (1e x echt heel vriendelijk, 2e keer met lichte ondertoon verwezen naar de eerste keer) stop ik er met die gasten mee. Resultaat is dat ik aan kom fietsen, wacht tot vlak erachter en dan een zeer luide PAS OP geef. Van schrik lopen ze elkaar van het pad de berm in :lol: . En zelfs dat werkt niet want gisteravond liepen ze er weer...exact op dezelfde wijze. Heel " "bijzonder"
Repetition is the mother of all skill
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Hier in België heb ik het idee dat sommigen denken dat het autoloze zondag is of zo, lopen gewoon midden op de weg met hun wandelstokken en zijn dan nog ten zeerste verbolgen als je er langs wilt (op de fiets of in de auto).
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Aaaah een Corona topic :lol:

Waar ik de 50+er die mij vorige week op de racefiets inhaalde op rondweg west in Veenendaal gerust kan stellen.
Ik moest hoesten na een lange rit ( zat redelijk op de grens van conditie en door de pollen krijg ik snel een licht opgezette/droge keel en van die irritatie krijg ik kuchjes ) en de beste man voelde zich al ten dode opgeschreven toen hij langskwam.. tenminste, zo las ik zijn gezicht.

Beste keerl, not today :-q
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Heeft corona de gemiddelde biker doen veranderen?
Zo ja gaan we nog mountainbiken in het buitenland? Of hoeft verder reizen niet.
Zo nee, we gaan weer mountainbiken in het buitenland, welk buitenland is of gaat open?
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Mij alleszins niet. Ik ben lokaal blijven biken en kijk eerlijk gezegd serieus uit naar een verdere versoepeling hier in België zodat ik terug naar de Ardennen, 3lp,... kan. Voor de zomer hoop ik toch nog altijd dat reizen mogelijk is. Ik zal wel zien waar wat mogelijk is. Normaal ging ik naar portes des soleil, maar ik had nog niks geboekt. Als dat niet gaat, zijn er nog dingen genoeg waar ik wel naartoe zou willen :)
De meeste van mijn reizen ook voor deze crisis zijn eigenlijk toch al van het 'social distance' type, dus ook op dat gebied moet ik me niet echt aanpassen :D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nou het heeft me mijn lokale trail weer meer doen waarderen. Er is ook veel aan gedaan de laatste tijd, net zoals wat spring en dirtjumpplekken in Zoetermeer en Den Haag.

Ons bedrijf heeft het niet overleeft helaas en zodoende komt er komende zomer heeeeel veel tijd aan om te gaan fietsen...
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Ik kan echt niet wachten totdat ik weer naar onze buurlanden kan om te gaan biken. Meer uitdaging en minder zand :).
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

2 Maanden nagenoeg solo gereden, of met mijn zoon. Dat laatste was fantastisch! Stuk of 10x er in Zuid L op uit geweest, hoogtepunt gisteren was een 65km bijna 1200hm rit. Hij zit in de 3e, middelbare school, die in juni weer start. Kan met hem gewoon alles fietsen, maakt niet uit hoe technisch of steil het wordt, erg leuk! En dan een beetje sparen op de 'snellere' stukken. Bewaren we het beste voor op de trails.

Ik mis mijn maatjes zeer, maar ook Blg, en Dtsl., waar ik voorheen de helft van de tijd vanuit Zuid L in rond reed.
Noodgedwongen Zuid L 'herontdekt' dus. Een luxe probleem natuurlijk, want de ondergrond is hier perfect, en er zijn mooie trails genoeg. Al ligt het allermooiste en meest uitdagende toch net over de grens in Blg en Dtsl.

Vanaf komende week ga ik het met anderen fietsen weer oppakken, zin in! En dan voorzichtig op een terrasje op 1,5 m fourageren, na 2 maanden lang op 2-3l water in een Camelbak en een Snelle Jelle te hebben moeten teren :winkie:

Zomervakantie? Moeten cancelen. En of er nog wat in Europa tzt veilig kan en mag, de bergen? We gaan het zien...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik hoop dat we weer enigszins mogen (en veilig kunnen) reizen door Europa. En ivm de kleine van 4 liefst ook met open zwembaden, maar dat is wens ipv eis ;-)
Ik ben Zoetermeer en Bergschenhoek nog niet beu, maar wel toe aan afwisseling. En dat kan nu niet ivm de vele slechte plekken en de vraag om weg te blijven.
Er staat een camping geboekt vlakbij Dieulefit (drome), lijkt mij een schitterende bike-plek. Hopen dat het kan.
En tuurlijk de weekendjes Ardennen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

markindealpen schreef: ma 25 mei 2020, 11:04 Ik kan echt niet wachten totdat ik weer naar onze buurlanden kan om te gaan biken. Meer uitdaging en minder zand :).
Ik weet niet waar markindealpen woont, maar de Nederlanders kunnen alweer een aantal dagen naar hun favoriete bikespots in NRW.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 25 mei 2020, 15:38
markindealpen schreef: ma 25 mei 2020, 11:04 Ik kan echt niet wachten totdat ik weer naar onze buurlanden kan om te gaan biken. Meer uitdaging en minder zand :).
Ik weet niet waar markindealpen woont, maar de Nederlanders kunnen alweer een aantal dagen naar hun favoriete bikespots in NRW.
NRW? Waar is dat nou weer. Langs de RDW ofzo?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Gokje: Noordrijn-Westfalen
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 25 mei 2020, 15:38
markindealpen schreef: ma 25 mei 2020, 11:04 Ik kan echt niet wachten totdat ik weer naar onze buurlanden kan om te gaan biken. Meer uitdaging en minder zand :).
Ik weet niet waar markindealpen woont, maar de Nederlanders kunnen alweer een aantal dagen naar hun favoriete bikespots in NRW.
Echt? Dat is mooi nieuws. Heb ik niet voorbij zien komen. Kan het ook niet zo snel even vinden. Heb je n bron?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Pat. schreef: ma 25 mei 2020, 18:16
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 25 mei 2020, 15:38

Ik weet niet waar markindealpen woont, maar de Nederlanders kunnen alweer een aantal dagen naar hun favoriete bikespots in NRW.
NRW? Waar is dat nou weer. Langs de RDW ofzo?
Gaan we hier nu ook een afk topic van maken? :winkie:
Gesloten