Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

+1
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

aurelius schreef: di 19 januari 2021, 14:06 Krijg meer en meer spijt dit topic te hebben geopend 'om te waarschuwen', toen de eerste golf begon aan te zwellen in Zuid Limburg...
Maar goed, zeg ik tegen mezelf: het is een forum, dus iedereen kan en mag en moet bijdragen, het is immers een sociaal medium, had ik het topic maar niet moeten openen. Hoopte dat iedereen er een beetje info en steun uit zou kunnen gaan putten, maar die kant is het nu niet opgegaan, vind ik.

Wat verschijnt er een hoop eenzijdig uitgelicht commentaar, wat wordt er duchtig op los gerekend en beredeneerd en gemeend, terwijl bij velen de kennis en het overzicht volledig ontbreekt. En ja, ook ik ben zeker niet alwetend, maar ik zit wel dicht bij het vuur, sta soms (okay, veel te vaak) in de vlammetjes, gelukkig wel met kapje op, spatscherm voor mijn snoet, desinfectanspompje naast me, en in vol ornaat 'bij verdachte patienten'. En ik heb wel 'vertrouwen' (in vooral de grote lijn van het OMT (wetenschap, feiten), en het kabinet (de politieke vertaalslag)). Dat vertrouwen ontbreekt bij anderen hier volledig, dat is wel duidelijk. Of er is tenminste 'enig wantrouwen'.

Over 'Corona en MTB-en' gaat het allang niet meer.
We worden het hier ook nooit eens met elkaar dus discussies lopen dan al snel hoog op, wat ten koste gaat van de gezelligheid.
De sfeer is dan ver te zoeken, steeds meer bezoekers blijven daarom weg? Welk nut heeft dit topic dan nog?

Kunnen we het topic dan niet beter sluiten? Van mij mag het.
Kan ook de titel aanpassen eventueel, als topicstarter?
Of je laat het open, zodat het misschien weer iets meer kan kan gaan over 'Corona en MTB-en'?
Of je laat het open, zodat sommigen tenminste ergens hun ei nog kwijt kunnen blijven, hun gal kunnen blijven spuwen, want ook dat is 'een functie'? Moet het dan wellicht verplaatst worden naar de Lounge Bar? Of doe je het dicht, en moet iedereen dan maar anders zijn heil zoeken (andere fora)?
Voor 'goede feitelijke informatie' hoef je hier niet perse te zijn, er wordt ook een hoop onzin gebezigd.
'Meningen', die zijn er hier daarentegen zat. Wel steeds eenzijdiger, de meest wantrouwende blijven over momenteel, maar hey, het is zoals het is.

Dus wat doen we:
Open houden en zo doorgaan.
Titel aanpassen.
Naar de Loungebar.
Sluiten.
Andere opties?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat iedereen daarvan vindt.
Forumleden, moderatoren.
Oh van mij mag hij ook dicht hoor. Eigenlijk graag zelfs. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Elke niet MTB gerelateerde post eruit gooien. Maar dan hebben de mods een dagtaak, dus gooi dan maar dicht. Er zijn ongetwijfeld genoeg andere fora waar deze discussie voort is te zetten, en misschien wordt het hier dan weer wat gezelliger. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zijn we het toch snel wel ergens over eens: "d'r mag een slotje op!" :winkie: :-q .
Kunnen we weer gezellig gaan fietsen :bier: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Toen de crisis begon was onze eerste inzet om het onderwerp te weren. Dat doen we ook met bijvoorbeeld politiek en andere beladen en/of polariserende onderwerpen. Dat is niet omdat we geen discussie willen of voorstander zijn van censuur maar omdat we een mountainbike forum zijn en liever de focus leggen op wat ons verbindt. De corona crisi heeft echter ook direct invloed op mountainbiken als activiteit en bleek as gespreksonderwerp all snel niet meer te vermijden. Toen hebben we gekozen om het zoveel mogelijk te centraliseren, in één topic dus. Dat is dit topic geworden. Het doel van dit topic is gebruikers een plek te bieden om het over hun ervaringen met de corona crisis te hebben. Het dient als uitlaatklep en om te voorkomen dat het onderwerp elders op het forum teveel aan bod komt.

We modereren voornamelijk op hoe mensen zicht uiten naar elkaar toe, niet op hun mening en/of veronderstelde deskundigheid. Wat mij betreft heeft dit topic een duidelijke functie en ik zie dan ook geen reden om het te sluiten.

Probeer het dus beschaafd te houden, realiseer dat het voor iedereen een lastige tijd is en bedenk vooral dat je niet moet reageren.

Thx.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Prima, pas ik de titel weer aan.
Moeten we nog naar de Loungebar?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Als ik nou iedereen de huid volscheld, gaat hij dan alsnog op slot? :winkie:

Of word alleen ik eraf gesmeten dan? :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Speciaal voor iedereen heb ik het volgende ervan gemaakt:
'Corona en hoe houden we het samen toch gezellig (lezen en reageren niet verplicht)'.
Als dat de lading niet dekt...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

aurelius schreef: di 19 januari 2021, 14:50 Speciaal voor iedereen heb ik het volgende ervan gemaakt:
Corona en hoe houden we het samen toch gezellig (lezen en reageren niet verplicht).
Echt gezellig zal het wel niet worden, tenminste in het echt dan: https://twitter.com/NOS/status/13515101 ... wsrc%5Etfw

Morgenmiddagvroeg perso, ongetwijfeld met meer restricties (avondklok/reisverbod/visiteverbod).

Afijn. Ga proberen niet meer te lezen en reageren. En al helemaal niet met die persco van morgen in het vooruitzicht.... :-{
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

MVMVML schreef: di 19 januari 2021, 14:48 Als ik nou iedereen de huid volscheld, gaat hij dan alsnog op slot? :winkie:

Of word alleen ik eraf gesmeten dan? :wink:
Wappie :P
aurelius schreef: di 19 januari 2021, 14:50 Speciaal voor iedereen heb ik het volgende ervan gemaakt:
'Corona en hoe houden we het samen toch gezellig (lezen en reageren niet verplicht)'.
Als dat de lading niet dekt...
Winnaar "Langste topic titel van het jaar"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

MVMVML schreef: di 19 januari 2021, 14:52
aurelius schreef: di 19 januari 2021, 14:50 Speciaal voor iedereen heb ik het volgende ervan gemaakt:
Corona en hoe houden we het samen toch gezellig (lezen en reageren niet verplicht).
Echt gezellig zal het wel niet worden, tenminste in het echt dan: https://twitter.com/NOS/status/13515101 ... wsrc%5Etfw

Morgenmiddagvroeg perso, ongetwijfeld met meer restricties (avondklok/reisverbod/visiteverbod).

Afijn. Ga proberen niet meer te lezen en reageren. En al helemaal niet met die persco van morgen in het vooruitzicht.... :-{
Kan nooit erger zijn dan het weer van deze week... :D
Tijdens de lock-down kan je nog fietsen, maar met dit weer is zelfs fietsen niet meer leuk...
Moet ik je toch gelijk geven dat corona minder erg kan zijn dan andere zaken, zoals het weer van deze week. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Is er geen functie om topics onzichtbaar te maken voor jezelf? Dan wordt negeren een stuk eenvoudiger...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

awinkel schreef: di 19 januari 2021, 14:58
MVMVML schreef: di 19 januari 2021, 14:52
Echt gezellig zal het wel niet worden, tenminste in het echt dan: https://twitter.com/NOS/status/13515101 ... wsrc%5Etfw

Morgenmiddagvroeg perso, ongetwijfeld met meer restricties (avondklok/reisverbod/visiteverbod).

Afijn. Ga proberen niet meer te lezen en reageren. En al helemaal niet met die persco van morgen in het vooruitzicht.... :-{
Kan nooit erger zijn dan het weer van deze week... :D
Tijdens de lock-down kan je nog fietsen, maar met dit weer is zelfs fietsen niet meer leuk...
Moet ik je toch gelijk geven dat corona minder erg kan zijn dan andere zaken, zoals het weer van deze week. :winkie:
Nou. Een avondklok en eventuele reisbeperkingen dan wel verplicht thuisblijven haalt zelfs dat allerlaatste stukje ontspanning weg en dat was letterlijk het allerlaatste stukje ontspanning. Ik ga dit heel, heel, heel slecht trekken en kook zo onderhand. Succes allen.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik vind die avondklok ook echt een grens, wat is nou precies het praktische nut?
Daarbij kun je straks vast niet meer met z'n 2-en op pad, dus dat wordt weer een maand in m'n eentje fietsen.

Als we nou allemaal tegelijk in ons eentje gaan fietsen.... :-D
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Suggestie nieuwe topictitel: Welcome to your rabbithole :bier:
Gesloten