Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

suravida schreef: di 19 januari 2021, 15:01 Is er geen functie om topics onzichtbaar te maken voor jezelf? Dan wordt negeren een stuk eenvoudiger...
Je kan de notificatie uitzetten. Dan krijg je geen mail als er gereageerd word in het topic.
Heb zelf ook al 30x gedacht om dat te doen... :-{
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Jamis Diablo schreef: di 19 januari 2021, 15:07 Suggestie nieuwe topictitel: Welcome to your rabbithole :bier:
(Dat maak ik ervan als het nou nog niet gezelliger op wordt! Blz 190, ff onthouden)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Die notificaties staan bij mij standaard uit, en als ik een bepaalde naam als laatste reaguurder zie staan in het topicoverzicht probeer ik het topic ook te negeren, maar helemaal uit mijn blikveld weg zou beter zijn.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

We kunnen het topic ook verplaatsten naar het Dark Web. Weet alleen niet of iedereen daar van MTB-en houdt en of het daar gezelliger is :winkie: .
(De onaangenaam klinkende 'vijandfunctie' maakt wel bijdragen onzichtbaar van posters van wie je rugharen bij voorbaat eventueel al stekelig overeind gaan staan, nog zonder iets te hebben gelezen. Die functie klinkt helemaal niet gezellig, maar is wel effectief (je kunt dan eventueel alsnog 'spieken' trouwens).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Even iets heel anders. Morgen ga ik schaatsen, in de Uithof in Den Haag. Er zijn 165 plekken reserveerbaar, dit is de Uithof:

Afbeelding

In mijn eigen woonplaats en veiligheidsregio zijn alle buitenspeeltuintjes afgesloten omdat het publieke ruimte is. In Den Haag, toevallig ook de plek waar ons land bestuurd wordt, kun je nog met 165 man op een schaatsbaan staan omdat het dak open is. Soms schaatst het coronabeleid scheef.
Waar woke is, is vuur
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Makkelijk schreef: di 19 januari 2021, 15:38 Even iets heel anders. Morgen ga ik schaatsen, in de Uithof in Den Haag. Er zijn 165 plekken reserveerbaar, dit is de Uithof:



In mijn eigen woonplaats en veiligheidsregio zijn alle buitenspeeltuintjes afgesloten omdat het publieke ruimte is. In Den Haag, toevallig ook de plek waar ons land bestuurd wordt, kun je nog met 165 man op een schaatsbaan staan omdat het dak open is. Soms schaatst het coronabeleid scheef.
Dat meen je niet, speeltuinen afgesloten? Hier niet hoor. Niet dat er veel kinderen buiten zijn, maar das een ander verhaal. Behalve bij de grote skatebaan, daar zijn ze heerlijk buiten bezig.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

aurelius schreef: di 19 januari 2021, 15:18 We kunnen het topic ook verplaatsten naar het Dark Web. Weet alleen niet of iedereen daar van MTB-en houdt en of het daar gezelliger is :winkie: .
(De onaangenaam klinkende 'vijandfunctie' maakt wel bijdragen onzichtbaar van posters van wie je rugharen bij voorbaat eventueel al stekelig overeind gaan staan, nog zonder iets te hebben gelezen. Die functie klinkt helemaal niet gezellig, maar is wel effectief (je kunt dan eventueel alsnog 'spieken' trouwens).
Zou jou aanmerken als vijand helpen om dit topic uit je overzicht te halen?
Je kunt dan immers het eerste bericht niet zien, wat het hele topic misschien verstopt?

Realiseer me dat ik hier meer een lezer en geen poster ben.
Voor beide kampen valt absoluut wel wat te zeggen trouwens. Sta denk ik een beetje in het midden, niet zo spannend in de discussie dus :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

MacReal schreef: di 19 januari 2021, 15:52
aurelius schreef: di 19 januari 2021, 15:18 We kunnen het topic ook verplaatsten naar het Dark Web. Weet alleen niet of iedereen daar van MTB-en houdt en of het daar gezelliger is :winkie: .
(De onaangenaam klinkende 'vijandfunctie' maakt wel bijdragen onzichtbaar van posters van wie je rugharen bij voorbaat eventueel al stekelig overeind gaan staan, nog zonder iets te hebben gelezen. Die functie klinkt helemaal niet gezellig, maar is wel effectief (je kunt dan eventueel alsnog 'spieken' trouwens).
Zou jou aanmerken als vijand helpen om dit topic uit je overzicht te halen?
Je kunt dan immers het eerste bericht niet zien, wat het hele topic misschien verstopt?

Realiseer me dat ik hier meer een lezer en geen poster ben.
Voor beide kampen valt absoluut wel wat te zeggen trouwens. Sta denk ik een beetje in het midden, niet zo spannend in de discussie dus :winkie:
Geen idee, probeer maar eens. Als je mij instelt als vijand, en je ziet deze topic-titel niet meer, omdat ik ook de titel aanmaakte, dan weet je het antwoord. Koppel het dan wel nog ff terug :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik heb het topic wel redelijk gevolgd omdat er soms interessante dingen langskwamen en omdat het een gezonde discussie leek. Zeker toen het nog een beetje fiets gerelateerd was (met groepen, herstel na ziekte, alternatieven etc).

In die zin is het denk ik best een waardevol topic geweest en heb ik er best wat van geleerd.

om een ontopic vraag te stellen:
Zijn er hier mensen overgestapt naar een manier op binnen op de tacx fietsen interessant te maken? Bijvoorbeeld Swift?
Who needs roads when there's dirt
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Makkelijk schreef: di 19 januari 2021, 15:38 Even iets heel anders. Morgen ga ik schaatsen, in de Uithof in Den Haag. Er zijn 165 plekken reserveerbaar, dit is de Uithof:

Afbeelding

In mijn eigen woonplaats en veiligheidsregio zijn alle buitenspeeltuintjes afgesloten omdat het publieke ruimte is. In Den Haag, toevallig ook de plek waar ons land bestuurd wordt, kun je nog met 165 man op een schaatsbaan staan omdat het dak open is. Soms schaatst het coronabeleid scheef.
Ik heb een collega die schaatst en die vertelde mij het volgende: De ijsbaan in Deventer (de Scheg, semi-open dak) is uitsluitend toegankelijk voor schaatsclubs en dus niet voor het grote publiek. Hierdoor is het mogelijk alle leden te spreiden qua trainingstijden en is de bezetting heel laag. Tot slot wordt alleen in tweetallen getraind en geen lange treinen. Daarmee wordt voldaan aan de eisen van de overheid.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

JoopO schreef: di 19 januari 2021, 15:50
Dat meen je niet, speeltuinen afgesloten? Hier niet hoor. Niet dat er veel kinderen buiten zijn, maar das een ander verhaal. Behalve bij de grote skatebaan, daar zijn ze heerlijk buiten bezig.
https://sleutelstad.nl/2020/12/21/alle- ... -gesloten/
twowheeler schreef: di 19 januari 2021, 16:57 om een ontopic vraag te stellen:
Zijn er hier mensen overgestapt naar een manier op binnen op de tacx fietsen interessant te maken? Bijvoorbeeld Swift?
Ik ben 2 weken geleden begonnen, ik heb Zwift geprobeerd maar vond het erg saai om in een virtuele wereld vol mensen te rijden. Daarna Sufferfest geprobeerd en dat vind ik erg leuk!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

aurelius schreef: di 19 januari 2021, 16:45
MacReal schreef: di 19 januari 2021, 15:52

Zou jou aanmerken als vijand helpen om dit topic uit je overzicht te halen?
Je kunt dan immers het eerste bericht niet zien, wat het hele topic misschien verstopt?

Realiseer me dat ik hier meer een lezer en geen poster ben.
Voor beide kampen valt absoluut wel wat te zeggen trouwens. Sta denk ik een beetje in het midden, niet zo spannend in de discussie dus :winkie:
Geen idee, probeer maar eens. Als je mij instelt als vijand, en je ziet deze topic-titel niet meer, omdat ik ook de titel aanmaakte, dan weet je het antwoord. Koppel het dan wel nog ff terug :-q .
Krijg ik alleen nog het probleem: hoe koppel ik dat terug als ik het topic niet meer zie? :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Makkelijk schreef: di 19 januari 2021, 17:11
JoopO schreef: di 19 januari 2021, 15:50
Dat meen je niet, speeltuinen afgesloten? Hier niet hoor. Niet dat er veel kinderen buiten zijn, maar das een ander verhaal. Behalve bij de grote skatebaan, daar zijn ze heerlijk buiten bezig.
https://sleutelstad.nl/2020/12/21/alle- ... -gesloten/
twowheeler schreef: di 19 januari 2021, 16:57 om een ontopic vraag te stellen:
Zijn er hier mensen overgestapt naar een manier op binnen op de tacx fietsen interessant te maken? Bijvoorbeeld Swift?
Ik ben 2 weken geleden begonnen, ik heb Zwift geprobeerd maar vond het erg saai om in een virtuele wereld vol mensen te rijden. Daarna Sufferfest geprobeerd en dat vind ik erg leuk!
Sufferfest kende ik nog niet, thanks!

Ik heb overigens nog geen slimme trainer thuis, gewoon een oude tacx. Elk jaar twijfel ik weer over wat anders aan te schaffen en gebruik tot die tijd vaak spinning filmpjes op youtube
Who needs roads when there's dirt
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Makkelijk schreef: di 19 januari 2021, 17:11
JoopO schreef: di 19 januari 2021, 15:50
Dat meen je niet, speeltuinen afgesloten? Hier niet hoor. Niet dat er veel kinderen buiten zijn, maar das een ander verhaal. Behalve bij de grote skatebaan, daar zijn ze heerlijk buiten bezig.
https://sleutelstad.nl/2020/12/21/alle- ... -gesloten/
Dacht even op een pagina van "De Speld" terecht te zijn gekomen. Maar het lijkt toch serieus bedoeld te zijn.

"Als reden wordt aangegeven dat speeltuinen aangemerkt worden als publieke ruimte en publieke ruimtes moeten sluiten."

"Het crisisteam van de gemeente Leiden heeft besloten dat de speeltuinen gesloten moeten worden. Kinderen kunnen nog wel in de openbare ruimte spelen."
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

twowheeler schreef: di 19 januari 2021, 17:48
Makkelijk schreef: di 19 januari 2021, 17:11

https://sleutelstad.nl/2020/12/21/alle- ... -gesloten/



Ik ben 2 weken geleden begonnen, ik heb Zwift geprobeerd maar vond het erg saai om in een virtuele wereld vol mensen te rijden. Daarna Sufferfest geprobeerd en dat vind ik erg leuk!
Sufferfest kende ik nog niet, thanks!

Ik heb overigens nog geen slimme trainer thuis, gewoon een oude tacx. Elk jaar twijfel ik weer over wat anders aan te schaffen en gebruik tot die tijd vaak spinning filmpjes op youtube
Als die trainer jou op een of andere manier een idee kan geven hoeveel watt je trapt dan kun je sufferfest goed gebruiken. Sufferfest verteld je gewoon hoeveel watt en met welke cadans je moet trappen en jij moet daar voor zorgen. Een interactieve trainer voegt dan toe dat hij de weerstand aanpast aan het wattage wat je moet trappen (ERG mode). Zwift met een niet-interactieve trainer lijkt me erg saai, het effect van hellingen en draften voegt nog wel wat interactie met de wereld toe (al vind ik het nog steeds veel te weinig om me gemotiveerd te voelen).

Ik ga binnenkort weleens wedstrijdje op Zwift proberen, denk dat dat veel motiverender is dan een rondje door een hele drukke wereld rijden.

Eerst had ik een redelijk betaalbare wheel-on trainer gekocht (De enige die leverbaar was) maar het maakte mij teveel herrie. Toen geruild voor Elite Suito
Waar woke is, is vuur
Gesloten