Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Makkelijk schreef: di 19 januari 2021, 15:38 Even iets heel anders. Morgen ga ik schaatsen, in de Uithof in Den Haag. Er zijn 165 plekken reserveerbaar, dit is de Uithof:

Afbeelding

In mijn eigen woonplaats en veiligheidsregio zijn alle buitenspeeltuintjes afgesloten omdat het publieke ruimte is. In Den Haag, toevallig ook de plek waar ons land bestuurd wordt, kun je nog met 165 man op een schaatsbaan staan omdat het dak open is. Soms schaatst het coronabeleid scheef.
IJsbaan in Utrecht is ook open, op reservering. Dan mag ik toch ook met de mtb in de trein..Ik ben toe aan een mtb rit elders en hele volksstammen gaan met de auto naar elders.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MVMVML schreef: di 19 januari 2021, 15:01
awinkel schreef: di 19 januari 2021, 14:58

Kan nooit erger zijn dan het weer van deze week... :D
Tijdens de lock-down kan je nog fietsen, maar met dit weer is zelfs fietsen niet meer leuk...
Moet ik je toch gelijk geven dat corona minder erg kan zijn dan andere zaken, zoals het weer van deze week. :winkie:
Nou. Een avondklok en eventuele reisbeperkingen dan wel verplicht thuisblijven haalt zelfs dat allerlaatste stukje ontspanning weg en dat was letterlijk het allerlaatste stukje ontspanning. Ik ga dit heel, heel, heel slecht trekken en kook zo onderhand. Succes allen.
Je moet wel een heel slecht huwelijk hebben. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is dit topic niet meer geschikt voor de "offtopic" dan de "trainingstechnieken" subsectie van het forum?
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

over de vraag van het praktisch nut van een avondklok:
Omdat er geen handhaving kan zijn 'achter de voordeur', verplaats je de handhaving naar de straat, hiermee maak je het onaantrekkelijk voor mensen om 's-avonds bij anderen op visite te gaan. Als gevolg daarvan minder sociale contacten, minder besmettingen en hopelijk heeft dat voldoende effect.
Vind ik een avondklok leuk? nee, niemand neem ik aan. Maar ik denk wel dat het effectief kan zijn.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik vindt dit topic trouwens wel interessant.
Van alle plaatsen op internet waar ik op zit wordt hier nog enigzins een redelijke discussie gevoerd met wat zinnige info.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Wat die avondklok betreft, het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe laat die dan ingaat. We hebben hier in Wallonië sinds oktober al een avondklok die begint om 22u. Die heeft eigenlijk niet echt mijn leven verandert want je kan toch al nergens 's avonds heen, alle cafés, restaurants, bioscopen, concertzalen, winkels zijn toch dicht. Daarentegen vind ik wat ze nu in Frankrijk hebben ingevoerd, een avondklok om 18u, echt wel van de ratten besnuffelt, want dit heeft naar mijn inziens alleen maar averechts effect. Nu krijg je dus dat opeens iedereen nog even snel wat boodschappen moet doen om 17u30. Bovendien is dat echt veel te vroeg voor de Franse levensstijl, die zitten nooit rond 18u aan het avondeten.
Ik lees trouwens ook dat ze het aantal bezoekers per huishouden tot 1 willen beperken, tja die maatregel hebben we ook al sinds oktober, en is zeker niet leuk voor je sociaal leven. Persoonlijk vind ik dat nog wel het moeilijkste, dat je echt niemand meer kan zien en ontmoeten.
Ik heb mijn ouders trouwens al sinds juni niet meer gezien (die wonen bij Amsterdam), leuk is echt anders.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik voorzie ook bij 8 uur wel dat de supermarkt bij ons, die normaal tot 11 open is. Ik werk dagelijks tot een uur of 5, dan kook ik en als m'n vriendin thuis is en m'n zoontje in bed ligt ga ik eens naar de supermarkt als dat nodig is. Zal nu wel half 8 worden of hamsteren op zaterdagmiddag (maar op zaterdag wordt je al omver geduwd in onze supermarkt) :lol:
Waar woke is, is vuur
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wij bestellen al enkele maanden online de boodschappen die dan keurig thuis bezorgd worden. Ideaal hoor!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Jongens, jongens.

Er zijn ergere dingen dan een avondklok....

Zoals: De nieuwe hit van Johan Vlemmix óver de avondklok.

Google zelf maar even. Is wel op eigen risico.
Ja, doei !
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

tiewrap schreef: di 19 januari 2021, 22:57 Ik vindt dit topic trouwens wel interessant.
Van alle plaatsen op internet waar ik op zit wordt hier nog enigzins een redelijke discussie gevoerd met wat zinnige info.
+1
ook ik lees gewoon lekker mee, omdat ik vind dat er een gezonde discussie wordt gevoerd, en men elkaars berichten ook daadwerkelijk leest
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik was bewust gestopt met het reageren omdat ik vind dat bepaalde personen je te snel in een hokje willen plaatsen. Inhoudelijk wordt er niet op je gereageerd maar wel persoonlijk en wordt je al snel als wappie weggezet.

Nu vind de TS het zelfs nodig om het topic te sluiten omdat hij het gevoel heeft dat zijn boodschap niet meer voldoende landt. Tja voorbeelden van afsluiten van media enz komen momenteel ook veel voor. Is ook een vorm van een negeerfilter. Of het verstandig is om tegengeluid te negeren is een andere vraag.

Komt bij mij beetje beeld van struisvogels naar boven. De 'geleerden' staan allemaal met hun kop in het zand met elkaar te praten. Je hoort allemaal dezelfde geluiden om je heen. Maar ondertussen brokkelt om je heen al het land af en blijk je steeds meer op een eilandje te staan. Maar dat bemerk je pas als je je kop uit het zand trekt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Makkelijk schreef: di 19 januari 2021, 19:40
twowheeler schreef: di 19 januari 2021, 17:48

Sufferfest kende ik nog niet, thanks!

Ik heb overigens nog geen slimme trainer thuis, gewoon een oude tacx. Elk jaar twijfel ik weer over wat anders aan te schaffen en gebruik tot die tijd vaak spinning filmpjes op youtube
Als die trainer jou op een of andere manier een idee kan geven hoeveel watt je trapt dan kun je sufferfest goed gebruiken. Sufferfest verteld je gewoon hoeveel watt en met welke cadans je moet trappen en jij moet daar voor zorgen. Een interactieve trainer voegt dan toe dat hij de weerstand aanpast aan het wattage wat je moet trappen (ERG mode). Zwift met een niet-interactieve trainer lijkt me erg saai, het effect van hellingen en draften voegt nog wel wat interactie met de wereld toe (al vind ik het nog steeds veel te weinig om me gemotiveerd te voelen).

Ik ga binnenkort weleens wedstrijdje op Zwift proberen, denk dat dat veel motiverender is dan een rondje door een hele drukke wereld rijden.

Eerst had ik een redelijk betaalbare wheel-on trainer gekocht (De enige die leverbaar was) maar het maakte mij teveel herrie. Toen geruild voor Elite Suito
Merci! Dat maakt het een stuk duidelijker, wellicht is het voor mij ook nog interessant om op marktplaats te kijken na de crisis en de winter, dan zullen er wel weer veel online komen.

https://www.youtube.com/watch?v=QUoToFsMNig

Gisteren op de oude tacx met bovenstaande filmpje getraind. Ook dat ging best prima en de tijd vloog om
Who needs roads when there's dirt
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Zijn de wielloze trainers zoals Tacx en Kickr ook geschikt voor Mtb met boost of alleen voor race?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Mad Wally schreef: wo 20 januari 2021, 12:32 Zijn de wielloze trainers zoals Tacx en Kickr ook geschikt voor Mtb met boost of alleen voor race?
Zou daarvoor niet alleen andere as benodigd zijn of ben ik dan té simpel?
Who needs roads when there's dirt
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Makkelijk schreef: di 19 januari 2021, 23:46 Ik voorzie ook bij 8 uur wel dat de supermarkt bij ons, die normaal tot 11 open is. Ik werk dagelijks tot een uur of 5, dan kook ik en als m'n vriendin thuis is en m'n zoontje in bed ligt ga ik eens naar de supermarkt als dat nodig is. Zal nu wel half 8 worden of hamsteren op zaterdagmiddag (maar op zaterdag wordt je al omver geduwd in onze supermarkt) :lol:
11 uur?!?! Dat is sowieso al behoorlijk uitzonderlijk.
De avondklok is voor mij extra reden om juist overdag een rondje te lopen
Who needs roads when there's dirt
Gesloten