Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

markindealpen schreef: ma 25 mei 2020, 22:35
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 25 mei 2020, 15:38

Ik weet niet waar markindealpen woont, maar de Nederlanders kunnen alweer een aantal dagen naar hun favoriete bikespots in NRW.
Echt? Dat is mooi nieuws. Heb ik niet voorbij zien komen. Kan het ook niet zo snel even vinden. Heb je n bron?
- Noordrijn-Westfalen 
Noordrijn-Westfalen (NRW) heeft de quarantainemaatregel per 15 mei afgeschaft voor mensen die de deelstaat binnenkomen vanuit alle EU-landen, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en Noord-Ierland. Dat betekent dat mensen vanuit Nederland weer naar Noordrijn-Westfalen kunnen reizen.

https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... reisregels

Ben zelf zaterdag naar Winterberg geweest en genoeg NLers tegen gekomen ook.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Bedankt! Dit is mooi nieuws idd!
Laatst gewijzigd door markindealpen op di 26 mei 2020, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Frankrijk beslist deze week zag ik vanmorgen in de krant. Wellicht dat de Alpen toch nog in beeld komen deze zomer.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

markindealpen schreef: di 26 mei 2020, 08:26 Bedankt! Dit Is mooi nieuws idd!
Willingen nog maar even vermijden, want Hessen heeft de quarantaineplicht nog niet afgeschaft. :wink:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

De federale overheid in Duitsland is voornemens om alle beperkingen voor EU-ingezetenen per 15 juni 2020 op te heffen.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

markindealpen schreef:Echt? Dat is mooi nieuws. Heb ik niet voorbij zien komen. Kan het ook niet zo snel even vinden. Heb je n bron?
Eerst zeggen waar je woont :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

ThaSingleTrackMastah schreef: di 26 mei 2020, 10:32
markindealpen schreef:Echt? Dat is mooi nieuws. Heb ik niet voorbij zien komen. Kan het ook niet zo snel even vinden. Heb je n bron?
Eerst zeggen waar je woont :tong
MVMVML was je al voor, dus je hebt geen onderhandelingspositie meer :)
Maar woonachtig in Zeist, dus ben zo in de NRW!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Haha, markinzeist dus eigenlijk :wink:
Het kon zijn dat je in de Alpen woonachtig was. Dan is NRW wat verder weg.
(Of een ander bikepark zou dan dichterbij zijn voor jou)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Wel grappig die verhitte Corona app discussies hier in het verleden. Nu brengen ze ongeveer dezelfde app uit maar blijft het stil.

De horeca app. plaatsje bespreken, wie zijn waar geweest tijdens een/ na een uitbraak en dat met naam en toe naam. Privacy? En daar moet ook nog een €1 voor betaald worden. Nu nog voor de horeca ondernemer een hokje met cash betalen of pin en de belastingdienst zit al weer te smullen.... :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die app komt er waarschijnlijk en gaat ons leven bepalen. (het zou me iig. niet verbazen)
En geheel vrijwillig.
Want we willen op een terras, we willen in het OV, we willen met het vliegruig, we willen naar Oostenrijk, we willen boodschappen doen.
Corona is here to stay.
En die app ook :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Toch niet naar NRW?

Ook waarschuwde Rutte Duitse toeristen ervoor komend weekend niet zomaar naar Nederland te rijden. Rutte: "Ik wil mensen afraden om op de bonnefooi naar Nederland te komen in het pinksterweekend. Er moet vooraf worden gereserveerd en er vindt een controlegesprek aan de grens plaats. En het spreekt voor zich dat als we bij elkaar te gast zijn we elkaars voorschriften respecteren." De Duitse deelstaat Noord-Rijn Westfalen grenst aan de provincies Overijssel, Gelderland en Limburg en maakt een groot deel uit van het Nederlandse grensgebied.

Rutte en Laschet benadrukken dat alleen als iedereen zich aan de regels houdt de grens open kan blijven voor goederenvervoer, de voedselvoorziening en medische producten. Laschet: "En we hebben tussen Nederland en Duitsland 50.000 grenspendelaars, mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken. De meesten in medische beroepen en die hoeven nu niet te wachten aan de grens. Dat is erg belangrijk." Rutte: "Dus wij gaan niet de grens over om een paar dubbeltjes te besparen op het tanken of om naar een meubelboulevard te gaan."
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ze moeten eens kappen met dat gedoe. Geen enkele reden om die grens gesloten te houden.
Al wekenlang is de ziekenhuisdruk zeer laag, vandaag op “inhaaldinsdag” 10 meldingen van ziekenhuisopnames. Benieuwd hoeveel opnames met hart- en vaatproblemen er waren....
Maar dit is een heel andere discussie denk ik.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Helemaal mee eens. Het is maar een virus. Misschien is t enige nadeel dat we het nog niet kunnen behandelen en dus wat voorzichtiger moeten zijn :roll:
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Real Epic '89 schreef: di 26 mei 2020, 18:09 Wel grappig die verhitte Corona app discussies hier in het verleden. Nu brengen ze ongeveer dezelfde app uit maar blijft het stil.

De horeca app. plaatsje bespreken, wie zijn waar geweest tijdens een/ na een uitbraak en dat met naam en toe naam. Privacy? En daar moet ook nog een €1 voor betaald worden. Nu nog voor de horeca ondernemer een hokje met cash betalen of pin en de belastingdienst zit al weer te smullen.... :bier:
Ja het is heel eenvoudig: op deze manier hoeft het voor mij niet dus ik doe niet meer mee met de horeca. Heel jammer want ik was een frequent bezoeker en goed betalende gast. Maar als de spontaniteit er af is, je ver van elkaar moet blijven en je ook nog eens bespioneerd wordt is voor mij alle lol eraf en is er dus geen meerwaarde meer. Drink ik liever iets met m'n fietsmaatjes na de ronde thuis.
En ik ga geen app installeren, klaar.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

MVMVML schreef: wo 27 mei 2020, 08:41
Real Epic '89 schreef: di 26 mei 2020, 18:09 Wel grappig die verhitte Corona app discussies hier in het verleden. Nu brengen ze ongeveer dezelfde app uit maar blijft het stil.

De horeca app. plaatsje bespreken, wie zijn waar geweest tijdens een/ na een uitbraak en dat met naam en toe naam. Privacy? En daar moet ook nog een €1 voor betaald worden. Nu nog voor de horeca ondernemer een hokje met cash betalen of pin en de belastingdienst zit al weer te smullen.... :bier:
Ja het is heel eenvoudig: op deze manier hoeft het voor mij niet dus ik doe niet meer mee met de horeca. Heel jammer want ik was een frequent bezoeker en goed betalende gast. Maar als de spontaniteit er af is, je ver van elkaar moet blijven en je ook nog eens bespioneerd wordt is voor mij alle lol eraf en is er dus geen meerwaarde meer. Drink ik liever iets met m'n fietsmaatjes na de ronde thuis.
En ik ga geen app installeren, klaar.
Tja, straks wegens overdonderend succes ook voor de bikeparks, sportscholen en zelfs het locale rondje. :roll:
Gesloten