Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat denk ik ook!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

MVMVML schreef: wo 8 april 2020, 13:39
Real Epic '89 schreef: wo 8 april 2020, 13:33 Het probleem is dat ze hier, België bijna verontwaardigt zijn over de nld aanpak. Zo erg zelfs dat ze daar de grenzen voor hebben dicht gegooid. Hierdoor hebben ze alleen geen personeel meer hebben om bovenstaande beperkingen te handhaven zoals in het Heuvelland dit paas weekend. Mensen die in bv. België wonen moeten straks bij terugkomst in quarantaine omdat ze in dat gevaarlijke nld zijn geweest waarvan 60% wel besmet is geweest.
Dat regeringen elkaar opjutten is ook een groot probleem ja. In NL is dat trouwens gebeurd, want men wilde de scholen niet sluiten en hebben dat toch gedaan (tegen de adviezen in) omdat de druk uit de publieke opinie te groot werd. Dat is een groot gevaar nu, besluiten worden niet op ratio genomen maar op emotie en onder druk van anderen.
Ja, dat zie je met IC bedden of nu met deze app. De pers hobbelt er gezellig achteraan zonder kritische vragen te stellen.

Een app zonder er een test aan vast hangen heeft geen enkele waarde. Wat ben je dan aan het meten? Ik kan me voorstellen dat ze een goedkope manier zoeken om die 60% te bepalen. Maar zonder test? :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Als we in de kerst nog in deze situatie zitten, is alle horeca failliet, 70% vd retail, alle fysiotherapeuten, schoonheidssalons, kappers en ga zo maar door met miljoenen werkelozen. Oh ik ook uiteraard.

Helaas gaat een monstrueuze app-oplossing daar niets aan bijdragen, tenminste, niet het concrete tegengaan van het verspreiden van het virus. De honderden miljarden, armoede en maatschappelijke onrust die het bovenstaande zal veroorzaken kunnen ze maar beter steken in miljoenen testen.

Misschien hadden we het Nederlands Vaccin Instituut niet moeten verkopen aan de hoogste commerciële bieder (die geen zin had vaccins te ontwikkelen voor komende pandemieën want dat kost alleen maar geld). Ook al weer een fantastische zet van onze oh zo betrouwbare en vakkundige overheid. Diezelfde die nu zo heel vakkundig 'volledig geanonimiseerde data (bestaat niet)' wil gaan inzetten om ons 'te beschermen tegen corona'.

Wat dit artikel laat zien is een schande en deze tijd toont exact aan waarom: https://www.groene.nl/artikel/je-gaat-t ... t-verkopen
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Ik ga mij hier ongetwijfeld niet geliefd mee maken maar is de discussie die hier gevoerd wordt nu werkelijk de tijd, energie, frustratie, irritatie, etc. waard om gevoerd te worden?

Hij lijkt inmiddels verworden tot een " ik zeg, jij zegt" waarbij de antwoorden slechts deels vooraf gegeven (en gegokt) kunnen worden en pas achteraf zal blijken wat werkte en wat anders had gekund en gemoeten.

"We" weten het simpelweg niet exact. "We" doen ons best en "we" doen er voorlopig goed aan om de afspraken na te komen zolang ze niet tegen grondwettelijke rechten ingaan en je niet aanzetten tot het verrichten van zaken die wettelijk verboden en moreel onverenigbaar zijn.
Tuurlijk werkt meer testen als je daar de capaciteit voor hebt en mankracht om ook terug te tracen wie er dan z.s.m. geïsoleerd moet worden om verdere verspreiding te voorkomen. Hebben we die capaciteit? Nope! Politie en leger is al decennia geleden het ventiel uitgetrokken en is bijna leeggelopen.
Gaat die app helpen? Vast wel! Ga ik eraan meedoen? Hell NO! "We", onze overheid, toont zich keer op keer een onbekwame en zelfs onbetrouwbare partner als het om privacy gaat. Vaak misschien niet eens expres maar toch liggen er weer gegevens op straat. Digitale certificaten die niet werken of niet eens meer bestaan, en weet ik veel wat er al niet eerder genoemd is.
Shit...nu doe iker toch aan mee :oops:

We hebben het hier nog niet zo slecht en men doet gerust heel hard z'n best. All we can do is follow the guidelines and keep on moving (op veilige afstand) #ridesolo 8)
Repetition is the mother of all skill
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

MVMVML schreef: wo 8 april 2020, 14:22 Als we in de kerst nog in deze situatie zitten, is alle horeca failliet, 70% vd retail, alle fysiotherapeuten, schoonheidssalons, kappers en ga zo maar door met miljoenen werkelozen. Oh ik ook uiteraard.

Helaas gaat een monstrueuze app-oplossing daar niets aan bijdragen, tenminste, niet het concrete tegengaan van het verspreiden van het virus. De honderden miljarden, armoede en maatschappelijke onrust die het bovenstaande zal veroorzaken kunnen ze maar beter steken in miljoenen testen.

Misschien hadden we het Nederlands Vaccin Instituut niet moeten verkopen aan de hoogste commerciële bieder (die geen zin had vaccins te ontwikkelen voor komende pandemieën want dat kost alleen maar geld). Ook al weer een fantastische zet van onze oh zo betrouwbare en vakkundige overheid. Diezelfde die nu zo heel vakkundig 'volledig geanonimiseerde data (bestaat niet)' wil gaan inzetten om ons 'te beschermen tegen corona'.

Wat dit artikel laat zien is een schande en deze tijd toont exact aan waarom: https://www.groene.nl/artikel/je-gaat-t ... t-verkopen
Oke, en nu een oplossing...
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mad Wally schreef: wo 8 april 2020, 14:26
MVMVML schreef: wo 8 april 2020, 14:22 Als we in de kerst nog in deze situatie zitten, is alle horeca failliet, 70% vd retail, alle fysiotherapeuten, schoonheidssalons, kappers en ga zo maar door met miljoenen werkelozen. Oh ik ook uiteraard.

Helaas gaat een monstrueuze app-oplossing daar niets aan bijdragen, tenminste, niet het concrete tegengaan van het verspreiden van het virus. De honderden miljarden, armoede en maatschappelijke onrust die het bovenstaande zal veroorzaken kunnen ze maar beter steken in miljoenen testen.

Misschien hadden we het Nederlands Vaccin Instituut niet moeten verkopen aan de hoogste commerciële bieder (die geen zin had vaccins te ontwikkelen voor komende pandemieën want dat kost alleen maar geld). Ook al weer een fantastische zet van onze oh zo betrouwbare en vakkundige overheid. Diezelfde die nu zo heel vakkundig 'volledig geanonimiseerde data (bestaat niet)' wil gaan inzetten om ons 'te beschermen tegen corona'.

Wat dit artikel laat zien is een schande en deze tijd toont exact aan waarom: https://www.groene.nl/artikel/je-gaat-t ... t-verkopen
Oke, en nu een oplossing...
Staat er letterlijk in.
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 8 april 2020, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Mad Wally schreef: wo 8 april 2020, 14:26
MVMVML schreef: wo 8 april 2020, 14:22 Als we in de kerst nog in deze situatie zitten, is alle horeca failliet, 70% vd retail, alle fysiotherapeuten, schoonheidssalons, kappers en ga zo maar door met miljoenen werkelozen. Oh ik ook uiteraard.

Helaas gaat een monstrueuze app-oplossing daar niets aan bijdragen, tenminste, niet het concrete tegengaan van het verspreiden van het virus. De honderden miljarden, armoede en maatschappelijke onrust die het bovenstaande zal veroorzaken kunnen ze maar beter steken in miljoenen testen.

Misschien hadden we het Nederlands Vaccin Instituut niet moeten verkopen aan de hoogste commerciële bieder (die geen zin had vaccins te ontwikkelen voor komende pandemieën want dat kost alleen maar geld). Ook al weer een fantastische zet van onze oh zo betrouwbare en vakkundige overheid. Diezelfde die nu zo heel vakkundig 'volledig geanonimiseerde data (bestaat niet)' wil gaan inzetten om ons 'te beschermen tegen corona'.

Wat dit artikel laat zien is een schande en deze tijd toont exact aan waarom: https://www.groene.nl/artikel/je-gaat-t ... t-verkopen
Oke, en nu een oplossing...
De natuur regelt zichzelf. Laat zich niet stoppen door testen, apps en dergelijke. Waar wij de klok hebben heeft de natuur alle tijd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Svebby schreef: wo 8 april 2020, 14:24 Ik ga mij hier ongetwijfeld niet geliefd mee maken maar is de discussie die hier gevoerd wordt nu werkelijk de tijd, energie, frustratie, irritatie, etc. waard om gevoerd te worden?

Hij lijkt inmiddels verworden tot een " ik zeg, jij zegt" waarbij de antwoorden slechts deels vooraf gegeven (en gegokt) kunnen worden en pas achteraf zal blijken wat werkte en wat anders had gekund en gemoeten.

"We" weten het simpelweg niet exact. "We" doen ons best en "we" doen er voorlopig goed aan om de afspraken na te komen zolang ze niet tegen grondwettelijke rechten ingaan en je niet aanzetten tot het verrichten van zaken die wettelijk verboden en moreel onverenigbaar zijn.
Tuurlijk werkt meer testen als je daar de capaciteit voor hebt en mankracht om ook terug te tracen wie er dan z.s.m. geïsoleerd moet worden om verdere verspreiding te voorkomen. Hebben we die capaciteit? Nope! Politie en leger is al decennia geleden het ventiel uitgetrokken en is bijna leeggelopen.
Gaat die app helpen? Vast wel! Ga ik eraan meedoen? Hell NO! "We", onze overheid, toont zich keer op keer een onbekwame en zelfs onbetrouwbare partner als het om privacy gaat. Vaak misschien niet eens expres maar toch liggen er weer gegevens op straat. Digitale certificaten die niet werken of niet eens meer bestaan, en weet ik veel wat er al niet eerder genoemd is.
Shit...nu doe iker toch aan mee :oops:

We hebben het hier nog niet zo slecht en men doet gerust heel hard z'n best. All we can do is follow the guidelines and keep on moving (op veilige afstand) #ridesolo 8)
Nee je hebt helemaal gelijk. Het is de tijd, energie etc inderdaad niet waard.
Blij in ieder geval dat je ook zegt dat onze overheid keer op keer onbetrouwbaar/onbekwaam is geweest met betrekking tot privacy. Dat is nml ook mijn grootste probleem ermee. Maar in tijden van crisis kan opeens alles he? Dan zijn mensenrechten zoals privacy opeens niet meer zo interessant, want 'denk toch aan de kinderen/terroristen/corona'.

Maar het heeft inderdaad niet veel nut en zorgt alleen maar voor irritatie. En die hebben we al genoeg in deze tijd. De komende tijd zal het leren wie gelijk had.

Ik ga weer iets luchtigs doen in deze volledig lege zaak: sporten :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat raadde ik je twee pagina's terug aan. Goed dat je luistert :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: wo 8 april 2020, 14:09 Jij schijnt maar niet te begrijpen dat die app niets toevoegd qua oplossing en alleen maar problemen extra creëert.
Ik zeg maar 1 ding: dat 'monster' waar jij zo bang voor bent, die app die alles gaat controleren, dat is de enige oplossing om hier direct uit te komen. (Ik heb het nergens gehad over wat voor app het precies zou zijn, volgens mij is dat nog helemaal niet duidelijk...)

Mits we alles en iedereen kunnen testen.



Maar we kunnen niet alles testen, we kunnen er nu 17.500 per dag, dus zijn 1.000 dagen bezig. En half testen heeft geen enkele zin, is niet beter dan we nu doen. Dan kun je zeggen dat het wel zo is, maar als je er eentje mist die wel besmet is, dan heb je zo weer een nieuwe brandhaard. Dus statistisch testen heeft echt geen zin.

En als we dan toch niet gaan testen, heb je ook niets aan een app. Probleem opgelost.


Als testen en controleren dan niet op schiet, dan is dus de enige oplossing gewoon doen wat we nu doen: gegevens in de gaten houden en als het de goede kant op gaat, dan voorzichtig de maatregelen losser maken. Dan komen we wat langzamer uit de problemen. Sowieso zijn we pas echt uit de problemen als er een vaccin is.


Welk gedeelte heb ik fout?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Svebby schreef: wo 8 april 2020, 14:24 Ik ga mij hier ongetwijfeld niet geliefd mee maken maar is de discussie die hier gevoerd wordt nu werkelijk de tijd, energie, frustratie, irritatie, etc. waard om gevoerd te worden?

Hij lijkt inmiddels verworden tot een " ik zeg, jij zegt" waarbij de antwoorden slechts deels vooraf gegeven (en gegokt) kunnen worden en pas achteraf zal blijken wat werkte en wat anders had gekund en gemoeten.

"We" weten het simpelweg niet exact. "We" doen ons best en "we" doen er voorlopig goed aan om de afspraken na te komen zolang ze niet tegen grondwettelijke rechten ingaan en je niet aanzetten tot het verrichten van zaken die wettelijk verboden en moreel onverenigbaar zijn.
Tuurlijk werkt meer testen als je daar de capaciteit voor hebt en mankracht om ook terug te tracen wie er dan z.s.m. geïsoleerd moet worden om verdere verspreiding te voorkomen. Hebben we die capaciteit? Nope! Politie en leger is al decennia geleden het ventiel uitgetrokken en is bijna leeggelopen.
Gaat die app helpen? Vast wel! Ga ik eraan meedoen? Hell NO! "We", onze overheid, toont zich keer op keer een onbekwame en zelfs onbetrouwbare partner als het om privacy gaat. Vaak misschien niet eens expres maar toch liggen er weer gegevens op straat. Digitale certificaten die niet werken of niet eens meer bestaan, en weet ik veel wat er al niet eerder genoemd is.
Shit...nu doe iker toch aan mee :oops:

We hebben het hier nog niet zo slecht en men doet gerust heel hard z'n best. All we can do is follow the guidelines and keep on moving (op veilige afstand) #ridesolo 8)
Uhm, het is nu niet zo dat je duidelijkheid schept :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: wo 8 april 2020, 14:22 Misschien hadden we het Nederlands Vaccin Instituut niet moeten verkopen aan de hoogste commerciële bieder (die geen zin had vaccins te ontwikkelen voor komende pandemieën want dat kost alleen maar geld). Ook al weer een fantastische zet van onze oh zo betrouwbare en vakkundige overheid.
Eh, je kunt geen vaccins ontwikkelen voor komende pandemieën, technisch niet mogelijk.


Aangezien degene die als eerste een vaccin heeft flink geld gaat verdienen, is een commerciële partij de beste partij om dat te gaan doen. En geloof maar dat ze heel hard hun best doen!


Om met jouw woorden te spreken "dat ga je toch niet aan een oh zo betrouwbare overheid over laten?" :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: wo 8 april 2020, 15:27
MVMVML schreef: wo 8 april 2020, 14:09 Jij schijnt maar niet te begrijpen dat die app niets toevoegd qua oplossing en alleen maar problemen extra creëert.
Ik zeg maar 1 ding: dat 'monster' waar jij zo bang voor bent, die app die alles gaat controleren, dat is de enige oplossing om hier direct uit te komen. (Ik heb het nergens gehad over wat voor app het precies zou zijn, volgens mij is dat nog helemaal niet duidelijk...)

Mits we alles en iedereen kunnen testen.

Welk gedeelte heb ik fout?
Niks fout, alleen vergeet je iets. Iemand die vandaag negatief test op corona kan morgen, of over een week of een maand als nog besmet zijn. Iedereen 1 keer testen zegt dus ook helemaal niks.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: wo 8 april 2020, 15:41 Niks fout, alleen vergeet je iets. Iemand die vandaag negatief test op corona kan morgen, of over een week of een maand als nog besmet zijn. Iedereen 1 keer testen zegt dus ook helemaal niks.
Ik ga een testbureau opzetten. Kun je abonnement op nemen. Kun je je dagelijks laten testen. 10x testen is een gratis biertje!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: wo 8 april 2020, 16:03
Mad Wally schreef: wo 8 april 2020, 15:41 Niks fout, alleen vergeet je iets. Iemand die vandaag negatief test op corona kan morgen, of over een week of een maand als nog besmet zijn. Iedereen 1 keer testen zegt dus ook helemaal niks.
Ik ga een testbureau opzetten. Kun je abonnement op nemen. Kun je je dagelijks laten testen. 10x testen is een gratis biertje!
Ik denk dat testen populair wordt :winkie:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gesloten