Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

JoopO schreef: do 19 maart 2020, 20:46
Alien schreef: do 19 maart 2020, 19:31Is het nou écht zoveel erger als opa of oma doodgaat aan Covid-19, dan wanneer ze dat doen aan griep, urineweginfectie, „gewone“ longontsteking, diverse soorten kanker, of één van die vele, véle ziektes waaraan oude mensen op enig moment bezwijken?
Nee, uiteraard niet. Maar Corona is nu natuurlijk wel een extra oorzaak, bovenop al die andere.
Grotendeels naast, niet bovenop.
Een virus waarvoor geen griepprik beschikbaar voor is en waartegen niemand weerstand heeft opgebouwd. Dan kan je opa of oma zomaar 20 jaar eerder overlijden dan in een normale situatie.
Kun je dat onderbouwen? Wat is tot nog toe de gemiddelde leeftijd van de sterfgevallen, en wijkt die (sterk) af van de norm?
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als ik hoor hoe zwaar astmapatiënten van alle leeftijden getroffen worden in Italië dan lijkt het me best verstandig om voorzorgsmaatregelen te nemen.
En alleen al het feit dat de VVD er voor kiest om de economie plat te leggen zegt me best wel veel....

Ik hou in ieder afstand en probeer zo min mogelijk contact te maken. Maar ja, dan sta je toch even bij de supermarkt voor wat boodschappen, en dan hangen er overal borden dat je 1.5m afstand moet houden én er staan afstandsstrepen bij de kassa en dan toch gaat er zo'n droplul vlak achter je in je nek staan hoesten. Op mijn vraag of hij wat afstand kon houden kreeg ik te horen dat ik me niet zo moest aanstellen. :-{ Kom dus maar op met die keiharde lockdown, want aan de mensen zelf kan je het blijkbaar niet overlaten.....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Alien schreef: do 19 maart 2020, 21:02
JoopO schreef: do 19 maart 2020, 20:46Nee, uiteraard niet. Maar Corona is nu natuurlijk wel een extra oorzaak, bovenop al die andere.
Grotendeels naast, niet bovenop.
Een virus waarvoor geen griepprik beschikbaar voor is en waartegen niemand weerstand heeft opgebouwd. Dan kan je opa of oma zomaar 20 jaar eerder overlijden dan in een normale situatie.
Kun je dat onderbouwen? Wat is tot nog toe de gemiddelde leeftijd van de sterfgevallen, en wijkt die (sterk) af van de norm?
Uiteraard heb ik daar geen onderbouwing van. Maar als er een extra oorzaak is voor (vroegtijdig) overlijden is, kan het bijna niet anders dan dat er gevallen optreden. Of je dat terugziet in de statistiek? Geen idee. Dat zal gaan blijken.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

suravida schreef: do 19 maart 2020, 21:06[…] toch gaat er zo'n droplul vlak achter je in je nek staan hoesten.
Dan staat-ie ook dichtbij genoeg voor een elleboog in z’n maag of ribben, toch?
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Een toegankelijke uitleg van de COVID-19 problematiek wordt gegeven in deze educatieve video:

https://youtu.be/BtN-goy9VOY
Ja, doei !
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Alien schreef: do 19 maart 2020, 21:12
suravida schreef: do 19 maart 2020, 21:06[…] toch gaat er zo'n droplul vlak achter je in je nek staan hoesten.
Dan staat-ie ook dichtbij genoeg voor een elleboog in z’n maag of ribben, toch?
Precies!
Ik heb er hele grote moeite mee als we door dit soort gedrag straks in lockdown moeten.
Het principe “de goeden lijden onder de slechte” heb ik een pesthekel aan.
Bicycle, bicycle, bicycle
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

suravida schreef: do 19 maart 2020, 21:06 Als ik hoor hoe zwaar astmapatiënten van alle leeftijden getroffen worden in Italië dan lijkt het me best verstandig om voorzorgsmaatregelen te nemen.
En alleen al het feit dat de VVD er voor kiest om de economie plat te leggen zegt me best wel veel....

Ik hou in ieder afstand en probeer zo min mogelijk contact te maken. Maar ja, dan sta je toch even bij de supermarkt voor wat boodschappen, en dan hangen er overal borden dat je 1.5m afstand moet houden én er staan afstandsstrepen bij de kassa en dan toch gaat er zo'n droplul vlak achter je in je nek staan hoesten. Op mijn vraag of hij wat afstand kon houden kreeg ik te horen dat ik me niet zo moest aanstellen. :-{ Kom dus maar op met die keiharde lockdown, want aan de mensen zelf kan je het blijkbaar niet overlaten.....
+1 ! En dan zero tolerance tov eenieder die zijn eigen regels denkt te kunnen volgen.
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

daniel1975 schreef: do 19 maart 2020, 21:37 Precies!
Ik heb er hele grote moeite mee als we door dit soort gedrag straks in lockdown moeten.
Het principe “de goeden lijden onder de slechte” heb ik een pesthekel aan.
Dat is het...gewoonweg weigeren gezond verstand te laten zegevieren.
Maar goed...het helpt ook niet als types als Gordon filmpjes gaan posten waarin de boodschap van een "bevriende" arts door hem over het voetlicht gebracht moet worden aan het grote publiek en dan gaat die joker fijntjes oproepen om voor een paar weken eten en drinken in huis te halen!!! Mafkees...hoe werk je paniekgedrag en hamsteren in de hand? En hoe veroorzaak je daardoor nog meer drukte op kwetsbare plekken?
Repetition is the mother of all skill
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Goedemiddag,

Wegens het coronavirus etc. wil ik liever enkel opsturen.
Als dat geen probleem is, kan ik hem zonder extra kosten verzekerd naar je versturen.
Van iemand die ongeveer om de hoek woont. Ik ga niet eens antwoorden.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bert l. schreef: do 19 maart 2020, 21:00 Tijd om uit dit draadje te vertrekken. Tot ziens op de fiets, allemaal
Ik ga mee, ookal ben ik het niet altijd met je eens.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Makkelijk schreef: do 19 maart 2020, 22:19
Goedemiddag,

Wegens het coronavirus etc. wil ik liever enkel opsturen.
Als dat geen probleem is, kan ik hem zonder extra kosten verzekerd naar je versturen.
Van iemand die ongeveer om de hoek woont. Ik ga niet eens antwoorden.
Nee hoor, da's iemand die onnodige contacten vermijd....dat zouden meer mensen moeten doen 👍
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

gijsje schreef: do 19 maart 2020, 22:51
Makkelijk schreef: do 19 maart 2020, 22:19

Van iemand die ongeveer om de hoek woont. Ik ga niet eens antwoorden.
Nee hoor, da's iemand die onnodige contacten vermijd....dat zouden meer mensen moeten doen 👍
Lekker allemaal in je tyfushuisje zitten. :bier:
Waar woke is, is vuur
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Je doet je naam wel eer aan... :roll:
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

ThaSingleTrackMastah schreef: do 19 maart 2020, 22:28
bert l. schreef: do 19 maart 2020, 21:00 Tijd om uit dit draadje te vertrekken. Tot ziens op de fiets, allemaal
Ik ga mee, ookal ben ik het niet altijd met je eens.
Strak plan, wordt al helemaal gek van dat corona gezeur de hele dag op de radio, daar gaat dit allemaal niet bij helpen.
Ga lekker verder met m'n leven die zoizo al behoorlijk corona-proof is (vrijwillig sociaal geisoleerd).
Tijd voor ook wat "social media distancing".
Veel succes met de wereld redden allemaal, ik ga mij weer met m'n echte hobby's bezig houden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

gijsje schreef: do 19 maart 2020, 23:07 Je doet je naam wel eer aan... :roll:
Hmmmm... ik ben al een paar dagen elke avond boos en dronken. :roll:

RoBBoZ heeft gelijk, het nieuws is niet goed voor je.
Waar woke is, is vuur
Gesloten