Hoe om te gaan met verbrande calorieën

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Jurriaan schreef: di 12 mei 2020, 22:16
Jamis Diablo schreef: do 7 mei 2020, 19:06 Spierafbraak gebeurt pas nadat de koolhydraten en vetten op zijn.
Als jij gewoon goed eet en een paar keer per week fietst is er echt niks aan de hand.
Zolang je geen hongerkloppen krijgt tijdens het fietsen en niet heel lang moe blijft na sporten gaat het prima.
+1
Spiermassa verlies je bij gebrek aan training. Interval is een onderschoven onderdeel. Zeker vanaf 40 jaar.

Fietsen op hogere trapfrequentie doet mij meer verbranden. Op groente kom ik niet ver :wink:
En toch zijn er zoveel mensen die geloven dat spieren zichzelf opvreten als je niet op tijd je eiwitshakie of maaltijdje neemt..

Enige waar je spierafbraak (meestal) tegenkomt is bij ouderen die lange tijd in het ziekenbed liggen ( lees: sarcopenie ) en bij extreem lage vetpercentages en niet aanvullen van de juiste voedingsstoffen.
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Plaats reactie