Wil iemand zijn mountainbike skills verbeteren?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

https://www.mtb-news.de/news/fabio-wibm ... er-dauert/

wat naar beneden scrollen en de video opstarten. Enjoy :tong :tong
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Leuk om te zien inderdaad! Maar eerlijk is eerlijk, met zijn budget en team zou ik een aantal van die tricks ook wel op video kunnen krijgen.
Ik vind alleen persoonlijk dat je pas echt de skill beheerst als je het het merendeel van de tijd kunt doen. Als het één keer in 200 pogingen lukt, dan is het gewoon mazzel (en leuk om te zien voor youtube :winkie: :bier: )
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Mark-V schreef: ma 25 mei 2020, 13:44 Als het één keer in 200 pogingen lukt, dan is het gewoon mazzel (en leuk om te zien voor youtube :winkie: :bier: )
die basketbal: poging 601 :o vooral respect voor het doorzettingsvermogen daar :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Bram87 schreef: do 11 juni 2020, 09:44 die basketbal: poging 601 :o vooral respect voor het doorzettingsvermogen daar :-q
Precies, als je ervoor betaald krijgt kun je daar prima de tijd voor nemen.
Ik heb vooral medelijden met degene die de tel bij moest houden :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mark-V schreef: ma 25 mei 2020, 13:44 Leuk om te zien inderdaad! Maar eerlijk is eerlijk, met zijn budget en team zou ik een aantal van die tricks ook wel op video kunnen krijgen.
Nee.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

LOL,
ik ook niet
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Makkelijk schreef: vr 12 juni 2020, 20:27
Mark-V schreef: ma 25 mei 2020, 13:44 Leuk om te zien inderdaad! Maar eerlijk is eerlijk, met zijn budget en team zou ik een aantal van die tricks ook wel op video kunnen krijgen.
Nee.
Je zit wel vol zelfvertrouwen he? :winkie:
Ik heb ze nog even kritisch bekeken:

Van de 28 getelde tricks kan ik er 12 sowieso zonder al te veel risico / kosten al doen (hooguit misschien veel pogingen zoals bij de basketbal).
Van 4 weet ik dat ze technisch gezien kan, maar vind ik het risico (nu) te groot om ze te doen (drops vh dak (incl backflip) en drop uit t raam).
Van 12 weet ik dat ik ze binnen redelijke tijd kan als ik ervoor ga trainen en zouden met dat budget / tijd zeker binnen het bereik liggen.

Daarmee wil ik niet over laten komen alsof ik net zo goed ben als Fabio, maar waar Fabio in zijn videos steeds meer gebruik van maakt is de kennis dat technisch moeilijkere tricks vaak veel minder interessant zijn voor het grote publiek dan tricks waarbij veel risico genomen wordt of waarbij het publiek zich makkelijker kan identificeren.
Ik merk dat zelf ook op mijn Instagram (views en likes) en als je terugkijkt naar eerdere videos van Fabio (en ook Danny b.v.) dan zie je dat ook (daar zitten tricks in die veel moeilijker zijn dan wat je hier ziet).
En zij spelen daar gewoon heel handig op in, waarbij Fabio meer voor de risico's gaat en Danny meer voor de humor.

Maar mocht je toevallig een filmmaker met budget weten, dan lijkt het mij ook wel leuk om een keer zoiets te maken :-q (Leuk voor t nageslacht 😎)
Plaats reactie