Met achterwiel ( remmend) insturen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Exact! ipv 20 meter gewoon even 20cm slippen enkel om de drift opgang te krijgen
De scandi flick wordt vrijwel altijd slippend gestart, afgelopen donderdag nog deed ik hem omlaag min of meer ongepland, het blijft een machtig gevoel dwars een bocht in te glijden om hem vervolgens met een mooie zwiep de goede richting op te sturen 8)
bartsince1975 schreef: za 13 juni 2020, 08:18
aurelius schreef: vr 12 juni 2020, 23:52 Maar die rijdt op banden zonder noppen, zonder grip... dan is het natuurlijk een eitje om te gaan glijden in en door een bocht :winkie: !
En rijden op gladde bandjes is ook nog wel een goeie tip om bochten te leren rijden en ballans te oefenen. Ik heb veel geoefend op veel te gladde banden en als nu mijn fiets wat gaat glijden weet ik dat prima te corrigeren.
Dit herken ik wel, heb tot niet zo lang geleden altijd en overal met wat ondermaatse banden gereden, het leert je met wat meer beleid door bepaalde stukken te rijden en (bijna altijd;) wat te doen op en over de gripgrens..
Grovere banden zijn op alle vlakken beter maar ook niet zaligmakend, er moet nog altijd lichaamstaal aan te pas komen.
'BUILT not Bought '
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Herman de Biker schreef: za 13 juni 2020, 11:18 Dit herken ik wel, heb tot niet zo lang geleden altijd en overal met wat ondermaatse banden gereden, het leert je met wat meer beleid door bepaalde stukken te rijden en (bijna altijd;) wat te doen op en over de gripgrens..
Grovere banden zijn op alle vlakken beter maar ook niet zaligmakend, er moet nog altijd lichaamstaal aan te pas komen.
Geen Rekons meer voor alles?
Waar woke is, is vuur
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wat cheeta zegt idd, een tikje de achterrem gebruiken om de slip (flick) te initiëren.
Als je Schurter bijv. in sommige bochten ziet gooit ie hem eerst rechts, dan links en dan de bocht in.
Zal natuurlijk ook wat show zijn, maar het is ook een manier om de snelheid eruit te halen voor de bocht.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat eerst links dan rechts is vooral om de fiets sneller de bocht in te zetten met minimaal remmen.
Wordt ook veel in de motor en auto sport gebruikt.
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

Hier een video dat een beetje uitlegt hoe je met je gewicht je achterwiel kan losbreken.

Het is best een duidelijke video betreffende houding op de fiets.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ride it, don't slide it
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Crashcat schreef: zo 14 juni 2020, 10:27 Hier een video dat een beetje uitlegt hoe je met je gewicht je achterwiel kan losbreken.

Het is best een duidelijke video betreffende houding op de fiets.
Dit is echt een heel erg goeie video en eentje waar ik zelf tijdens clinics heel veel aandacht aan schenk .
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Plaats reactie