Draag altijd een bril!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ik ben op vakantie in Portugal. Ik had gisteren een lokaal toertje van Garmin Connect afgehaald dat ik ben beginnen narijden met GPS.
Zeer leuk tochtje in het begin. Even moeten omdraaien voor een roedel straathonden (daar heb ik al slechte ervaringen mee, dus die vertrouw ik absoluut niet), maar voor de rest echt aan het genieten van de lokale trails.

Tot opeens ik ergens langs een kunstmatig aangelegde irrigatieloop (soort beek waar elke boer zijn water van kan aftappen) ik loeihard achterover slaag...even niet goed door wat gebeurd... bril kapot, helm achterover getrokken...wazig zicht...bloed aan mij handschoenen...

Toen ik even bij positieven kwam, zag ik dat er een kabel gespannen stond over het pad ongeveer op ooghoogte. Die had ik dus niet gezien en ben daar recht ingereden. Gelukkig heeft mijn mtb-bril mijn ogen wat beschermd, want heb geen oogschade, had alleen een zware diepe snee net boven mijn ooglid. Op Spoed de wonde laten lijmen.

Buiten een blauw oog, dus goed vanaf gekomen. Oogschade is niet iets waar je snel van geneest, als je al geneest. Dat kan dus evengoed met een tak gebeuren, kortom draag een bril. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heftig verhaal, je komt goed weg :o
Beterschap, man. Hopelijk is je vakantie niet (te veel) verziekt.

Maar wat moet ik me voorstellen bij die kabel, praten we over een opzettelijk gespannen staaldraad ofzo of iets wat gewoon ongelukkig was opgehangen?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat had heel wat slechter af kunnen lopen! :o
Hopelijk herstelt alles goed en vlotjes.
Een bril is inderdaad onmisbaar op de fiets. Het beschermd tegen van alles.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

TenZNL schreef: wo 22 juli 2020, 22:26 Heftig verhaal, je komt goed weg :o
Beterschap, man. Hopelijk is je vakantie niet (te veel) verziekt.

Maar wat moet ik me voorstellen bij die kabel, praten we over een opzettelijk gespannen staaldraad ofzo of iets wat gewoon ongelukkig was opgehangen?
Volgens mij gewoon ongelukkig opgehangen door een of andere boer daar. Had onderweg al eens een kabel ingegraven in een rode flexbuis door het water onder het pad door tegen gekomen. Deze boer had zich er wat snel vanaf gemaakt. Door combinatie zonlicht, bladeren had ik die dus totaal niet gezien.
Plaats reactie