Pasvorm 5.10 schoenen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Ik was benieuwd hoe de pasvorm is van 5.10 schoenen. Ik heb ooit eens northwave schoenen gekocht en na een half uur fietsen geen gevoel meer in de kleine teen.. kan nu goedkoop een paar 5.10 kopen maar was benieuwd of die ook een stuk breder zijn dan “normaal”
Wil het mountainbiken weer gaan oppakken na een paar jaar niks.. maar dan wel met goede schoenen 😁
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Schriemer schreef: do 6 augustus 2020, 15:41 Ik was benieuwd hoe de pasvorm is van 5.10 schoenen. Ik heb ooit eens northwave schoenen gekocht en na een half uur fietsen geen gevoel meer in de kleine teen.. kan nu goedkoop een paar 5.10 kopen maar was benieuwd of die ook een stuk breder zijn dan “normaal”
Wil het mountainbiken weer gaan oppakken na een paar jaar niks.. maar dan wel met goede schoenen 😁
Ik heb vrij brede voeten, maar nooit last van 5-10's. Gewoon mijn maat besteld en bevalt prima!
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

wamske schreef: do 6 augustus 2020, 16:20
Schriemer schreef: do 6 augustus 2020, 15:41 Ik was benieuwd hoe de pasvorm is van 5.10 schoenen. Ik heb ooit eens northwave schoenen gekocht en na een half uur fietsen geen gevoel meer in de kleine teen.. kan nu goedkoop een paar 5.10 kopen maar was benieuwd of die ook een stuk breder zijn dan “normaal”
Wil het mountainbiken weer gaan oppakken na een paar jaar niks.. maar dan wel met goede schoenen 😁
Ik heb vrij brede voeten, maar nooit last van 5-10's. Gewoon mijn maat besteld en bevalt prima!
Ah oké. Ik heb ook behoorlijk brede voeten dus dat scheelt. Alleen ik heb normaal maat 44 en de aangeboden schoenen zijn 45. Toch maar even verder zoeken dan.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik lees veel dat ze klein uitvallen en dat heb ik ook zelf ervaren met de impact pro van five ten. Normaal heb ik maat 40 nu 41 2/3.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

5ten is een onderdeel van Adidas, dus als je weet waar daarbij je maat is...bij 5ten is dat exact hetzelfde
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jurf schreef: do 6 augustus 2020, 22:45 5ten is een onderdeel van Adidas, dus als je weet waar daarbij je maat is...bij 5ten is dat exact hetzelfde
Is dat zo? Ik heb nog nooit Adidas schoenen gehad maar bij het merk wat ik altijd draag is zelfs bij een gelijk model de maat niet altijd consistent. Bovendien is Five Ten pas recent overgenomen door Adidas. Wel valt me op dat dat invloed heeft op de maatvoering. Ze lijken smaller dan voorheen. Ik ben ook van maat 11 freerider naar 11.5 freerider pro gegaan. Als Adidas inderdaad de maten consistent heeft getrokken is dat wel prettig.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ja dat is zo.
Ik heb in 5 jaar 4 paar 5tens gekocht en die zijn allemaal consistent (47.3).

Mijn onderstel is op zijn best gezegd nogal belabberd waarbij de demping volledig kaduuk is.
Daardoor kan ik kiezen tussen retedure foeilelijke handgemaakte orthopedische schoenen op maat met allerlei aanpassingen die 1-2jaar meegaan, of steunzolen in schoenen met Adidas Boost die dan ongeveer 6 maanden goed lopen als ik ze regelmatig afwissel, wat meer speling geeft en een stuk minder duur is.

Ik heb de laatste 5 jaar dus ongeveer 15-20 paar adidassen gehad waarbij de grootste variatie zit in de hoogte van de hak/ waar je hielbeen achter blijft hangen (en ik met mijn steunzolen nog wel eens mee loop te klooien als dat te laag is), maar de lengte, ruimte voor de hak is super consistent.
De teenbox zitten hele lichte variaties in, maar dat op zich steeds passende bij het inzetbereik dus logisch.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben een Sneakerfreak en kan uit ervaring zeggen dat Adidas wel consistent is maar het verschil meestal in de vorm van de schoen (smalle neus Gazelle) (bredere neus Superstars) zit.

De Freerider Pro heeft een smallere neus dan de reguliere Freerider. Die Pro zou je gerust een maat groter kunnen nemen. De Trailcross heeft zijn maatvoering wel weer normaal. Maar ook dat is geen garantie omdat het zelfs per paartje iets verschil in kan zitten. Gewoon 2 maten bestellen en de fijnst zittende houden. Met PayPal betalen zodat je geen retourkosten hebt.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Jurf schreef: vr 7 augustus 2020, 08:22 Ja dat is zo.
Ik heb in 5 jaar 4 paar 5tens gekocht en die zijn allemaal consistent (47.3).
heb je recent nog nieuwe gehaald? Want sinds dat Adidas verhaal zit ik er ineens een 1,5 maat naast.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

5-ten: 4maanden oud. Adidas: 6 weken en geen problemen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Vandaag kwamen de five ten Adidas sleuth dlx zwart van mijn vrouw binnen. We hebben ons aan de opgegeven maattabel gehouden door haar voet op een stuk papier te zetten, hak tegen de muur en teen aftekenen. Helaas is deze methode voor de 2e keer niet goed gebleken. Nu in haar geval zijn ze een maat te groot. In mijn geval een paar weken terug waren de impact pro te klein?

Ik zou aan de hand van bovenstaande ervaringen willen adviseren 2 paar te bestellen als je haast hebt. Voor mijn vrouw begint het wachten weer een dag of 4-5. Huidige paar gaat terug naar bike24.
Het goede nieuws is dat we bij Bikester een mooie aanbieding hebben gevonden in haar maat, bijna €30,- goedkoper😉👍🏻
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jurf schreef: vr 7 augustus 2020, 08:22 Ja dat is zo.
Ik heb in 5 jaar 4 paar 5tens gekocht en die zijn allemaal consistent (47.3).
Ik zie nu ook dat Five Ten al 9 jaar van Adidas is. Ze zijn alleen pas een jaar actief als Adidas Five Ten aan het branden.

Dan denk ik dat ze los van dat de pasvorm ligt hebben aangepast waardoor ze mij niet meer zo lekker zitten (te smal). Alleen de Pro zit me nu goed.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Goh, wat toevallig, ik heb ook goedkoop fiveten schoenen te koop staan :winkie:

Wat je zegt herken ik wel. Ik heb ook northwave schoenen in maat 44 en die knellen mijn kleine teen een heel klein beetje.
Met mijn fivetens heb ik daar helemaal geen last van, die zitten heel comfortabel (maat 45).
Mijn freerider pro zit goed comfortabel, impact past net aan en district clips zitten net als de freeriders precies goed.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

MacReal schreef: vr 7 augustus 2020, 19:08 Goh, wat toevallig, ik heb ook goedkoop fiveten schoenen te koop staan :winkie:

Wat je zegt herken ik wel. Ik heb ook northwave schoenen in maat 44 en die knellen mijn kleine teen een heel klein beetje.
Met mijn fivetens heb ik daar helemaal geen last van, die zitten heel comfortabel (maat 45).
Mijn freerider pro zit goed comfortabel, impact past net aan en district clips zitten net als de freeriders precies goed.
Dan moet ik nu met jou via Facebook aan het berichten zijn :lol:

Ben benieuwd hoe ze zitten als ze binnen zijn.
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Ooit eens (naast talloze Nike Air Force 1 :-D ) een paar Adidas superstar gehad en die waren idd 45 dus dan moet t goed komen.
Plaats reactie