Hoe doe je een schralping? (Slippen in een bocht)

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Jurf schreef: zo 16 augustus 2020, 09:39 Een vrij maagdelijk stukje bos naast een trailpark was na 1 uur met 6 man wel echt omgeploegd, dus niet iets voor de drukke aangelegde routes hier.
Dit dus, er zijn al genoeg brake bumps te herstellen en de hoeveelheid vrijwilligers raakt op om dit ook nog eens te gaan herstellen. Als je het gebruikt als laatste redmiddel om je fiets de bocht om te gooien ok, maar ga dit niet bewust doen. Je ziet het zelf toch niet :wink:
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Gewoon op het moment dat je normaliter instuurt/remt even 2x met je ogen knipperen en dan lukt het vanzelf. (of je vliegt de track uit)
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Alleen doe je insturen en remmen bijna nooit tegelijk. Hoe time je dan het knipperen?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Als je hieraan meedoet is het toegestaan. Enige manier om levend beneden te komen misschien wel. Op eigen grond, niks mis mee.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Avandea schreef: vr 14 augustus 2020, 18:00 Zal me maar niet druk maken om de ouwe chagrijnige dames veelste warm voor.

Wil gewoon graag de techniek goed kunnen aan gezien we vaak in een bikepark te vinden zijn is het wel eens gaaf om te doen.

Heb inmiddels al via een pb enkele filmpjes toe gestuurd gekregen waar ik mee aan de slag kan.
Ze noemen het op youtube roost in de meeste gevallen.

De manier waarom ik het nu deed was dus niet goed.
Nu goed oefenen en hopelijk kom ik eens voor de ouwe chagrijnige dames te rijden 😉
Dus je hebt 2 jaar ervaring en de veel meer ervaren bikers hier geven adviezen uiteenlopend van beter niet tot in sommige gevallen en jij noemt die mensen direct sacherijnige oude dames ... :roll: met zulke reacties verwacht ik idd weinig trailrespect als het er in de humane omgang al niet is ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie