bultjes en/of schuurplekjes op je kont

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

CC-Rider schreef: di 3 november 2020, 09:12 Maar of dat in de toekomst de bultjes gaat voorkomen betwijfel ik toch. Beter de oorzaak aanpakken.
Als de oorzaak van de bultjes een bacteriële ontsteking zijn dan is het aanpakken van de bacteriën toch wat je wil? Ik zou daarnaast dan ook wel de zeem aanpakken om te voorkomen dat daar de bacteriën in blijven zitten.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Mad Wally schreef: di 3 november 2020, 09:16
CC-Rider schreef: di 3 november 2020, 09:12 Maar of dat in de toekomst de bultjes gaat voorkomen betwijfel ik toch. Beter de oorzaak aanpakken.
Als de oorzaak van de bultjes een bacteriële ontsteking zijn dan is het aanpakken van de bacteriën toch wat je wil? Ik zou daarnaast dan ook wel de zeem aanpakken om te voorkomen dat daar de bacteriën in blijven zitten.
Ga ik ook doen, nieuwe broek al dan niet met zeem, daar ben ik nog over na aan het denken.
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Johangr schreef: ma 2 november 2020, 21:13 Toch maar even langs de huisarts geweest, het is volgens hem een ontstoken haarzakje wat onstaat door schuurplekken, zoals gezegd.
Antibacteriologische zalf en goed wassen met desinfecterende zeep zoals Hibiscrub of betadine scrub.
Helemaal juist, maar hiermee ga je het niet voorkomen. Het is nu de behandeling.

Daarom in mijn post hierboven aangegeven het zijn meerdere factoren, deze zul je voor jezelf af moeten vinken. Ik ben ook erg behaard en er wordt dus snel aan haarzakjes getrokken met als gevolg ontsteking als je niet oppast.

Ik vind veel verschil zitten tussen de verschillende zitvlakcreme's. Waar de een enthousiast over is, is voor mij niets. Het voordeel van de Ruud Bakker zitvlakcreme is dat hij niet te vet is, maar juist voldoende. Andere die ik heb gebruikt: Assos, Born, Futurum, Sixtus etc. werkte bij mij soms eerder irriterend.

Succes
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Johangr schreef: di 3 november 2020, 11:48
Mad Wally schreef: di 3 november 2020, 09:16

Als de oorzaak van de bultjes een bacteriële ontsteking zijn dan is het aanpakken van de bacteriën toch wat je wil? Ik zou daarnaast dan ook wel de zeem aanpakken om te voorkomen dat daar de bacteriën in blijven zitten.
Ga ik ook doen, nieuwe broek al dan niet met zeem, daar ben ik nog over na aan het denken.
Als je de broek na iedere keer fietsen goed wast en droogt blijven de bacterien echt niet in leven. Je eigen huid zit vol met staphylococcen die de bacterien zijn die de ontstekingen veroorzaken. Ze beginnen pas te groeien als de huis beschadigd is (ook microscopische beschadiging) of als de haarfollikels zijn beschadigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En je kont scheren.
De haartjes worden tijdens het fietsen iets naar buiten getrokken, en veren dan weer terug.
Daarbij verhuizen de bacterien mee van buiten naar binnen en gaan je haarvaten ontsteken.
De bacterien leven in je broek en in je bilspleet.
Dus beide goed wassen met bacterie dodend spul en de haatjes heel kort houden, zodat er minder wrijving is tussen de haartjes en je broek.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je dan je kont scheert, dan kan je ook je benen scheren.
Dit probleem kan ook ontstaan onder je kneepads.
En als je dan toch bezig bent... tja, waar stop je met scheren ? :winkie:

Pantani ging door t/m z'n kruin.
Handig, want je haren zijn ook een logboek van allerlei chemische stofjes ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Glad als een dolfijn?🙈
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Harsen :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Nog even een update voor de geinteresseerden... intussen weer wat weekjes verder. Langs de bikefitter in Dronrijp geweest voor een zadeldrukmeting en een testzadel(Prologo Dimension NRD) laten monteren(2 weekjes mee test gereden) bevalt goed.
Tevens geïnvesteerd in een nieuwe broek met zeem eerst die van Futurum (4 seasons) geprobeerd, maar de stiksels vd zeem komt precies op de plek waar ik de bultjes had :-{
Dus nog een Castelli Endurance met progetto x2 zeem. Die had ik al en beviel goed, met name omdat de stiksels vd zeem verder naar de zijkant zit vd broek.
Ik gebruik geen Chammois creme meer, ik was alleen van te voren mijn kont met Hibiscrub, tot nog toe geen last gehad.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

TenZNL schreef: wo 4 november 2020, 01:22 https://byyess.com/
Goeie tip :wink:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Voor wie zijn ongewenste haargroei kwijt wil... veel succes!
Ik wilde nog even melden hoe het er nu voor staat bij mij, geinteresseerden bedankt voor de info en tips.
Wat er verder op dit topic wordt geschreven gaat mij niet aan :roll:
Plaats reactie