bultjes en/of schuurplekjes op je kont

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 30 oktober 2020, 15:38 Er is geen betere...

Dit topic neemt wel een heel vreemde wending.
Misschien kunnen de mods een apart hoekje maken.
"Welke wasmachine" :winkie:
Graag gedaan :-q

Maar terug naar het onderwerp; heb je al een staalborstel geprobeerd
Sorry het is vrijdag
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 30 oktober 2020, 15:38 Er is geen betere...

Dit topic neemt wel een heel vreemde wending.
Misschien kunnen de mods een apart hoekje maken.
"Welke wasmachine" :winkie:
Je bent me nét voor! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Knakworstkweker schreef: do 29 oktober 2020, 19:20 Vraag ook even aan je vrouw/ vriendin of ze in het vervolg 1 x per maand een lege kookwas wil draaien (haalt de zeepresten uit de machine).
Wow, de rolverdeling is duidelijk in jullie huis : Suprised :

Ik vertrouw mijn fietskleding niet aan mijn vrouw toe, overigens. Doe t liever zelf.
Knakworstkweker

Brul78 schreef: vr 30 oktober 2020, 12:39 Daarbij komt dat als je teveel azijn gebruikt in je wasmachine, de rubbers worden aangetast.
Met natuurazijn niet/ nauwelijks, dacht ik.

Heb na 11 jaar de manchet ooit moeten vervangen vanwege een gat dat erin zat, maar of dat hier aan te wijten was lijkt me stug, maar ook niet onmogelijk.
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 30 oktober 2020, 15:08 Bij de Mediamarkt de goedkoopste wasmachine gekocht die ze hadden staan, een Indesit van 299 euro.
Dat was ruim 3 1/2 jaar geleden.
Nog nooit zo'n goede wasmachine gehad :-q
Indesit is een whirlpool zonder de dure sticker erop :winkie:

Wel grappig want Indesit is nota bene een Spaans merk, misschien dat ie in Spanje nog goedkoper was.

Waarschijnlijk is de trouwe dienst te wijten aan dat je wasmachine heimwee had en dat je hem terug naar zijn roots hebt gebracht. :wink:
ReinierT schreef: vr 30 oktober 2020, 20:44 Wow, de rolverdeling is duidelijk in jullie huis : Suprised :

Ik vertrouw mijn fietskleding niet aan mijn vrouw toe, overigens. Doe t liever zelf.
Kwestie van afspraken maken

Ik weet nog niet eens hoe het kutding werkt :lol: net een ruimteschip joh, 6 drukknoppen, tig lampjes, display en een draaiknop.
Ding is 11 jaar oud en toen was het de allerbeste en al 11 jaar doe ik de moeite niet om te bekijken hoe het ding werkt.

Ik weet daarintegen hoe elk ander apparaat (behalve de droger en de stofzuiger) werkt :winkie:

Ik geef mijn vrouw de vrije hand in huis in alles, als ze het zelf niet kan maken doe ik het voor haar, maar voor de rest ben ik alleen een 'gebruiker' van het huis.

Mijn schuur is verboden terrein, voor iedereen, ze heeft er zelfs geen sleutel van :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Brul78 schreef: vr 30 oktober 2020, 12:39

Nog een funfact: deze gaatjes ontstaan, niet van je riem, maar van een te volle trommel of van een te hoog toerental bij bijv zijde. De stof wordt door de gaatjes van de trommel geduwd en blijft ruwe metaal deeltjes hangen. Dit zou niet mogelijk moeten zijn bij Miele, aangezien elke trommel met een panty on de hand wordt gecontroleerd op kleine metaalhaakjes.
Afbeelding
Mystery solved. :-q
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Knakworstkweker schreef: vr 30 oktober 2020, 21:45

Met natuurazijn niet/ nauwelijks, darcht ik.
Natuurazijn is misschien minder sterk dan schoonmaakazijn, maar het is beide zuur.
Biologisch of natuurlijk hoeft niet meteen te betekenen dat het direct goed is. Ook voor het wasmiddel overigens. Als je huid het daar niet lekker vindt....
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Op mijn werk gebruiken de waterstofperoxide oplossing voor het desinfecteren van materialen, kan je dat niet gebruiken om kleding(zeem) te desinfecteren? verder zie ik links en en rechts bruikbare tips voorbij komen, en hele grappige suggesties.
Maar het idee om zonder zeem te fietsen heeft me aan het denken gezet. Ik ga het proberen zonder zeem.
Pierre1968
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 12 januari 2019, 15:21

Met mijn harige billetjes had ik dit probleem ook, zowel op de mtb als op de racefiets. Diverse koersbroeken geprobeerd, maar gaf weinig verschil.
Wat mij helpt is regelmatig de haartjes ter plekke kort houden met de tondeuse (+/-5 mm) en het gebruik van chamoiscreme (van futurum, maar ook nog geen andere geprobeerd). Ik vermoed dat dit helpt omdat de frictie verminderd wordt én er minder aan de haartjes getrokken wordt.
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Johangr schreef: do 29 oktober 2020, 17:51 Allemaal bedankt voor het meedenken, ik ga een andere broek proberen.
Voor mij werkt een Assos of Castelli broek goed en Ruud bakker zitvlakcreme. Andere merken creme’s geprobeerd , maar werken minder goed. Verder wat ook scheelt is het dragen van onderbroeken die geen naad hebben op de plek waar de irritatie ontstaat/zit (in mijn geval Björn Borg met pijpjes) en ‘s nachts slapen in een pyjama broek zonder daar onder een onderbroek of in de zomer een wat wijde boxershort.

Kortom voor mij is het een “ totaal pakket”, niet een ding, maar meer zaken. Het scheren van de haren op en rond het zitvlak ooit een keer gedaan, maar hielp helemaal niets, dus ook niet meer gedaan.

Denk ook aan een voldoende breed zadel wat lekker zit, hierdoor minder/geen schuurplekken.

Succes :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niet alleen je benen scheren, maar ook je billen :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakworstkweker

Benen scheren? :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan blijft er minder modder aan hangen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakworstkweker

Hier komt een tegeltje:

'Liever modder aan de benen, dan vrouwelijke schenen'
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Toch maar even langs de huisarts geweest, het is volgens hem een ontstoken haarzakje wat onstaat door schuurplekken, zoals gezegd.
Antibacteriologische zalf en goed wassen met desinfecterende zeep zoals Hibiscrub of betadine scrub.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Maar of dat in de toekomst de bultjes gaat voorkomen betwijfel ik toch. Beter de oorzaak aanpakken.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Plaats reactie