Slippen achterwiel

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Schriemer schreef: ma 2 november 2020, 21:53 Bedankt voor de tips allemaal. Ga eerst mn techniek dan maar eens bijschaven voordat ik weer 100 over de balk gooi voor en paar nieuwe banden :lol: (alhoewel zo’n vittoria barzo/mezcal er wel erg mooi uitziet :winkie: )

Las hierboven ook iemand over nobby nic. Laat dat nou net de band wezen die op mijn oude 26” zat waarmee ik wél boven kwam :lol: (misschien dan toch nieuwe banden? :winkie: )
Nobby Nic is wel een wat zwaarder rollende band. Deze leg ik er weer vóór op als het weer een modderbende wordt. Voor achter vind ik het overkill op mijn lokale rondjes.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Je leert het best fietsen op een bike met flink versleten banden.
Overal goed voor; je bochtentechniek, leren klimmen zonder doorslippen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Of met een oude omafiets met krantentas achterop. Wat een verademing is een mtb dan zeg :roll:

Maar als Harderwijk lastige klimmetjes heeft zou ik idd nog even wachten met andere parcoursen.

Meeste tips zijn genoemd. Als je net voor een klimmetje een afdaling hebt zorg dat je zo schakelt dat je alvast kunt meetrappen zodat je de snelheid opvoert en behoudt voor de klim. Mooiste is als je in datzelfde verzet het laatste deel net op de macht kunt ‘stoempen’ .

Anders een keertje een clinic volgen. Leer je wat kneepjes van het mooie mtb vak :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

hanjovdberg schreef: di 3 november 2020, 11:48

Maar als Harderwijk lastige klimmetjes heeft zou ik idd nog even wachten met andere
Beetje als Leersum, afhankelijk van het seizoen los zand wat met droogte lastig kan zijn.
"This species has amused itself to death"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

kan niet meer schreef: di 3 november 2020, 13:58
hanjovdberg schreef: di 3 november 2020, 11:48

Maar als Harderwijk lastige klimmetjes heeft zou ik idd nog even wachten met andere
Beetje als Leersum, afhankelijk van het seizoen los zand wat met droogte lastig kan zijn.
Ik verwoorde het verkeerd. Als je vindt dat Harderwijk lastige klimmetjes heeft ...

Ik ken de route wel heb hem al een paar keer gereden. Zijn wat mij betreft duintjes waar je zo tegen knalt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

hanjovdberg schreef: di 3 november 2020, 11:48 Of met een oude omafiets met krantentas achterop. Wat een verademing is een mtb dan zeg :roll:

Maar als Harderwijk lastige klimmetjes heeft zou ik idd nog even wachten met andere parcoursen.

Meeste tips zijn genoemd. Als je net voor een klimmetje een afdaling hebt zorg dat je zo schakelt dat je alvast kunt meetrappen zodat je de snelheid opvoert en behoudt voor de klim. Mooiste is als je in datzelfde verzet het laatste deel net op de macht kunt ‘stoempen’ .

Anders een keertje een clinic volgen. Leer je wat kneepjes van het mooie mtb vak :bier:
Klimmetjes niet zo zeer lastig. Meer gebrek aan beenkracht en techniek van mijn kant ben ik bang :lol:

Clinic volgen is misschien nog wel een idee. Volgens mij geeft de mtb vereniging bij mij om de hoek die ook :-q
Plaats reactie