Slippen achterwiel

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Schriemer schreef: ma 2 november 2020, 00:02
Knakworstkweker schreef: zo 1 november 2020, 23:03

Koban schreef: zo 1 november 2020, 23:07 Als bij mij klim niet lukt dan probeer ik het daarna gelijk nog eens. Soms stap ik af en loop ik het stukje om te kijken waar het misging en wat goede lijn is om te rijden etc... Meestal houdt ik het na keer of vijf wel voor gezien. :winkie: Maar negen van de tien keer lukt het.
Ga ik ook eens proberen als ik alleen ben en het rustig is. Vandaag met 4 man op pad en retedruk :lol:
Fiets tegenwoordig (Corana tijd) vooral alleen of samen met mijn vrouw, maar als we met paar mensen op pad gaan doen we dit ook geregeld. Lekker technische stukjes oefenen. Dit zijn de moment dat we meeste lol hebben.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik ben geen pro klimmer, maar hard aankomen en doorstoempen werkt enkel op een korte klim voor mij. Bij een iets langere klim werkt het voor mij beter gewoon rustig aan te doen in de juiste versnelling en zoals aangegeven hierboven goed proberen te doseren.
Nu denk ik dat die smart sam ook niet de beste banden zijn.. zou dan eerder voor een nobby nic gaan als je bij swalbe wil blijven.. iets meer xc gericht de rocket ron zou ook nog kunnen..
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

mauke schreef: ma 2 november 2020, 14:14 Ik ben geen pro klimmer, maar hard aankomen en doorstoempen werkt enkel op een korte klim voor mij. Bij een iets langere klim werkt het voor mij beter gewoon rustig aan te doen in de juiste versnelling en zoals aangegeven hierboven goed proberen te doseren.
Nu denk ik dat die smart sam ook niet de beste banden zijn.. zou dan eerder voor een nobby nic gaan als je bij swalbe wil blijven.. iets meer xc gericht de rocket ron zou ook nog kunnen..
Racing Ralph is de dedicated XC achterband. Heeft me nog niet in de steek gelaten bij het klimmen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Harderwijk kent geen lange klimmen dus alles is te stoempen
verder kun je best gaan staan tijdens een klim maar vraagt dit een speciale techniek, je trek a.h.w. wat aan stuur om je achterwiel "in de grond te drukken" terwijl je staande klimt.
...... de kleine kwam donderdag overal op trouwens https://youtu.be/zFnnB9ZYuGw?t=51
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Mad Wally schreef: ma 2 november 2020, 15:00 Racing Ralph is de dedicated XC achterband. Heeft me nog niet in de steek gelaten bij het klimmen.
Off-topic, gegaan, niet de bedoeling, edit.
Laatst gewijzigd door Elvander op ma 2 november 2020, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Mad Wally schreef: ma 2 november 2020, 15:00
mauke schreef: ma 2 november 2020, 14:14 Ik ben geen pro klimmer, maar hard aankomen en doorstoempen werkt enkel op een korte klim voor mij. Bij een iets langere klim werkt het voor mij beter gewoon rustig aan te doen in de juiste versnelling en zoals aangegeven hierboven goed proberen te doseren.
Nu denk ik dat die smart sam ook niet de beste banden zijn.. zou dan eerder voor een nobby nic gaan als je bij swalbe wil blijven.. iets meer xc gericht de rocket ron zou ook nog kunnen..
Racing Ralph is de dedicated XC achterband. Heeft me nog niet in de steek gelaten bij het klimmen.
Met bijna tot slicks versleten raras kwam ik daar overal boven. Gewoon super gelijkmatig trappen met je kont op de punt van je zadel.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Verwijderd, niet meer actueel.
Laatst gewijzigd door Mad Wally op di 3 november 2020, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Off-topic, gegaan, niet de bedoeling, edit.
Laatst gewijzigd door Elvander op ma 2 november 2020, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Quote verwijderd.

😂 nou wordt ie nog mooier. Met een Engelstalig opgegroeide Canadees de discussie aangaan over juist Engels taalgebruik.
Laatst gewijzigd door Mad Wally op di 3 november 2020, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het zal wel, ik wil het topic van TS niet om zeep helpen dus ik zal mijn eigen off-topic weghalen
Ik zal me nooit meer verbazen als men producten beschrijft alsof ze een ziel hebben en toegewijd zijn :)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Elvander schreef: ma 2 november 2020, 16:02 Het zal wel, ik wil het topic van TS niet om zeep helpen dus ik zal mijn eigen off-topic weghalen
Ik zal me nooit meer verbazen als men producten beschrijft alsof ze een ziel hebben en toegewijd zijn :)
De betekenis van dedicated is “speciaal bedoeld/bestemd voor” en wordt ook volop gebruikt voor materiële zaken.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Knakworstkweker

Mad Wally schreef: ma 2 november 2020, 15:00
mauke schreef: ma 2 november 2020, 14:14 Ik ben geen pro klimmer, maar hard aankomen en doorstoempen werkt enkel op een korte klim voor mij. Bij een iets langere klim werkt het voor mij beter gewoon rustig aan te doen in de juiste versnelling en zoals aangegeven hierboven goed proberen te doseren.
Nu denk ik dat die smart sam ook niet de beste banden zijn.. zou dan eerder voor een nobby nic gaan als je bij swalbe wil blijven.. iets meer xc gericht de rocket ron zou ook nog kunnen..
Racing Ralph is de dedicated XC achterband. Heeft me nog niet in de steek gelaten bij het klimmen.
een Maxxis met zo'n mooi geel logo klimt stukken beter
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt skinwalls nodig :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakworstkweker

ik maxxis mailen en vragen of ze skinwalls met paarse letters willen gaan maken 8)
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Bedankt voor de tips allemaal. Ga eerst mn techniek dan maar eens bijschaven voordat ik weer 100 over de balk gooi voor en paar nieuwe banden :lol: (alhoewel zo’n vittoria barzo/mezcal er wel erg mooi uitziet :winkie: )

Las hierboven ook iemand over nobby nic. Laat dat nou net de band wezen die op mijn oude 26” zat waarmee ik wél boven kwam :lol: (misschien dan toch nieuwe banden? :winkie: )
Plaats reactie