1op1 (of 2) trainer voor freeride skills gezocht

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

Sabai schreef: za 7 november 2020, 09:19 Wat ik je als tip kan geven voor de bunnyhop. Probeer eerst de manuel techniek te leren. En dan dat telkens van een stoeprand af herhalen. Je hoeft niet gelijk de hele straat op je achterwiel te kunnen. En daarna als je dat doorkrijgt op diezelfde stoeprand proberen op te bunnyhoppen. Een takje op de grond kan ook. En ga niet te lang achter elkaar door ivm overbelasting. Je zal merken dat het gevoel dan vanzelf komt en hoogte ook. Ik heb er igg veel aan gehad om deze techniek te leren.
Ja goeie ! Moet ik meer geduld voor hebben. thx!
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

Crashcat schreef: za 7 november 2020, 09:54
TechnoAddict1970 schreef: vr 6 november 2020, 12:04 Hallo allemaal,
Ik zit al enige tijd op de MTB, kan een behoorlijk tempo rijden, heb best een aardige techniek ... maarrr, ik ben verre van tevreden. Ik krijg bijvoorbeeld de BUNNY HOP maar niet lekker in de
Bekijk deze video van kyle & april ook als je tijd ervoor hebt.
De techniek erachter is beter uitgelegd dan de gmbn video’s.
TOP! thx voor de tip
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

Lars TB schreef: za 7 november 2020, 12:11 Robbert doet ook veel 1 op 1 en gaat wat verder dan Carst: https://mtbflow.nl/



(en inderdaad de bunnyhop op stoepranden oefenen: ik weet nog een goed adresje voor velgen! :bier: )
Je ziet al snel bij die trainingen dat je een FULLY nodig hebt. Nou dan houdt t op. Ik heb een hardtail en die wil ik maximaal 'uitknijpen' ' .. en Ja , dan houdt t een keer op in de mogelijkheden.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Crashcat schreef: za 7 november 2020, 09:54
TechnoAddict1970 schreef: vr 6 november 2020, 12:04 Hallo allemaal,
Ik zit al enige tijd op de MTB, kan een behoorlijk tempo rijden, heb best een aardige techniek ... maarrr, ik ben verre van tevreden. Ik krijg bijvoorbeeld de BUNNY HOP maar niet lekker in de
Bekijk deze video van kyle & april ook als je tijd ervoor hebt.
De techniek erachter is beter uitgelegd dan de gmbn video’s.
Ik vind de filmpjes van Kyle & April echt top! Maar zo snel als zij het oppikt lukt het mij (helaas) niet hoor. :oops:
Sabai schreef: za 7 november 2020, 09:19 Wat ik je als tip kan geven voor de bunnyhop. Probeer eerst de manuel techniek te leren. En dan dat telkens van een stoeprand af herhalen. Je hoeft niet gelijk de hele straat op je achterwiel te kunnen. En daarna als je dat doorkrijgt op diezelfde stoeprand proberen op te bunnyhoppen. Een takje op de grond kan ook. En ga niet te lang achter elkaar door ivm overbelasting. Je zal merken dat het gevoel dan vanzelf komt en hoogte ook. Ik heb er igg veel aan gehad om deze techniek te leren.
Check... ik wil het z.s.m. kunnen dus flink oefenen... om de volgende dag pijnlijke armen te hebben. Niet handig. :roll:
TechnoAddict1970 schreef: ma 9 november 2020, 14:23 Je ziet al snel bij die trainingen dat je een FULLY nodig hebt. Nou dan houdt t op. Ik heb een hardtail en die wil ik maximaal 'uitknijpen' ' .. en Ja , dan houdt t een keer op in de mogelijkheden.
De beste how-to filmpjes, zoals die van Kyle & April dus, beginnen de uitleg met te melden dat het ook gewoon met een hardtail kan. :-q
Laatst gewijzigd door Tarwetijger op ma 9 november 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

TechnoAddict1970 schreef: ma 9 november 2020, 14:23
Lars TB schreef: za 7 november 2020, 12:11 Robbert doet ook veel 1 op 1 en gaat wat verder dan Carst: https://mtbflow.nl/



(en inderdaad de bunnyhop op stoepranden oefenen: ik weet nog een goed adresje voor velgen! :bier: )
Je ziet al snel bij die trainingen dat je een FULLY nodig hebt. Nou dan houdt t op. Ik heb een hardtail en die wil ik maximaal 'uitknijpen' ' .. en Ja , dan houdt t een keer op in de mogelijkheden.
Een HT kan heeeeeeeeel lang aan hoor, dus gewoon een clinic op je HT boeken (Dropper post is wel echt een aanrader, nog meer dan achtervering). Ik rij ook gewoon Bikepark en EWS trails op mijn HT
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TechnoAddict1970 schreef: ma 9 november 2020, 14:23Je ziet al snel bij die trainingen dat je een FULLY nodig hebt. Nou dan houdt t op. Ik heb een hardtail en die wil ik maximaal 'uitknijpen' ' .. en Ja , dan houdt t een keer op in de mogelijkheden.
Volgens mij overdrijf je een beetje. Alleen bij de jump & drop clinic staat geen hardtail en als je toch 1-op-1 hebt, valt daar ook rekening mee te houden....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

yo-eddy schreef: ma 9 november 2020, 14:36
TechnoAddict1970 schreef: ma 9 november 2020, 14:23

Je ziet al snel bij die trainingen dat je een FULLY nodig hebt. Nou dan houdt t op. Ik heb een hardtail en die wil ik maximaal 'uitknijpen' ' .. en Ja , dan houdt t een keer op in de mogelijkheden.
Een HT kan heeeeeeeeel lang aan hoor, dus gewoon een clinic op je HT boeken (Dropper post is wel echt een aanrader, nog meer dan achtervering). Ik rij ook gewoon Bikepark en EWS trails op mijn HT
ok thx, die dropper wordt volgende week geinstalleerd :- ) dus dat komt goed
Plaats reactie