1op1 (of 2) trainer voor freeride skills gezocht

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

Hallo allemaal,
Ik zit al enige tijd op de MTB, kan een behoorlijk tempo rijden, heb best een aardige techniek ... maarrr, ik ben verre van tevreden. Ik krijg bijvoorbeeld de BUNNY HOP maar niet lekker in de benen. En die is toch wel erg belangrijk. Voorbeeld; bij mijn laatste grote 'sprong' (voor mijn gevoel : -) was ik totaal de connectie met m'n fiets kwijt. Resultaat; grote smak op zadelpen, pen in frame geschoten, pijn aan t kruis . Fiets weer naar de dealer om de boel te herstellen. Dit gebeurde tijdens een CLINIC in VELP ( Karst, wie kent 'm niet , topper).
In de tussentijd heb ik m'n fiets aangepast met een veel breder stuur en volgende week komt er een DROPPER op. Nu ben ik klaar voor een PRIVE training, 1op1 (of 2 als mijn maat mee wil). Vraag; wie kent er iemand die mij kan helpen? Max 3 uurtjes tegen een ruime vergoeding natuurlijk : - ) . PS ik heb een auto dus vanuit Zeist kom ik overal!

PS deze uitleg https://www.youtube.com/watch?v=h_lc6sBwXJI bevalt mij, maar heb iemand LIVE nodig
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je naar een freeride coach moet zoeken, dat is toch wel een heel andere tak van sport.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Zou dat inderdaad ook niet onder de freeride skills scharen, bunny hoppen is gewoon basis techniek.
2) Volgens mij zijn er genoeg partijen die ook prive clinics aanbieden, misschien Karst eens vragen als je dat sowieso al een topper vindt. Op de site van UHR staan ook verscheidene partijen die dat op & rond de UHR (wat in de buurt lijkt) aanbieden.
3) "Maverick76" vindt het leuk en die had wat let's ride in klein gezelschap om dat soort dingen te oefenen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

cheeta schreef: vr 6 november 2020, 12:44 1) Zou dat inderdaad ook niet onder de freeride skills scharen, bunny hoppen is gewoon basis techniek.
2) Volgens mij zijn er genoeg partijen die ook prive clinics aanbieden, misschien Karst eens vragen als je dat sowieso al een topper vindt. Op de site van UHR staan ook verscheidene partijen die dat op & rond de UHR (wat in de buurt lijkt) aanbieden.
3) "Maverick76" vindt het leuk en die had wat let's ride in klein gezelschap om dat soort dingen te oefenen.
1.) whatever, hoe je het ook wilt noemen.. 'gewoon een basis techniek' LOL ( bij mij ligt misschien de lat wat hoger : - ) )
2.) Er zullen genoeg partijen zijn, maar ik zoek de 'gouden ' tip , daarom dit forum toch? Karst is heel aardig, veel geleerd, maar heeft mij toch niet alles goed uit kunnen leggen
3.) DANK !!! ik zal maverick effe PB'en
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nog een tip. Ik lees dat je tevreden was over je trainer maar dat hij je niet alles goed heeft kunnen uitleggen. Bedenk je daarbij dat het waarschijnlijk niet realistisch is om tijdens 1 clinic alles volledig onder controle te krijgen. De kunst zit hem in herhaling. Uren maken.

Kan natuurlijk zijn dat een specifieke aanpak van een trainer voor jou wel of juist niet werkt. Maar welke keuze je ook maakt. Ik zou niet verwachten dat je na afloop van je les alles perfect kunt uitvoeren. Je zou kunnen overwegen om een serie trainingen te boeken bij één trainer. Dan kun jij ook terugkoppeling geven over wat voor jou werkt en wat niet. Dat helpt de trainer dan weer om jou beter te helpen. Succes!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

https://www.mikeysbikeadventures.com/wie-is-mikey/


en verder gewoon uren maken, ik heb nooit een clinic gehad en Maverick76 ook niet neem ik aan .......
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

Bottecchia schreef: vr 6 november 2020, 14:26 Nog een tip. Ik lees dat je tevreden was over je trainer maar dat hij je niet alles goed heeft kunnen uitleggen. Bedenk je daarbij dat het waarschijnlijk niet realistisch is om tijdens 1 clinic alles volledig onder controle te krijgen. De kunst zit hem in herhaling. Uren maken.

Kan natuurlijk zijn dat een specifieke aanpak van een trainer voor jou wel of juist niet werkt. Maar welke keuze je ook maakt. Ik zou niet verwachten dat je na afloop van je les alles perfect kunt uitvoeren. Je zou kunnen overwegen om een serie trainingen te boeken bij één trainer. Dan kun jij ook terugkoppeling geven over wat voor jou werkt en wat niet. Dat helpt de trainer dan weer om jou beter te helpen. Succes!
THX! Nou ik verwacht geen perfectie, maar ik doe nu 'alles ' fout als ik die filmpies van GMBN zie. Ik maak al veel uren, maar als de basis niet ok is..
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

yo-eddy schreef: vr 6 november 2020, 14:55 https://www.mikeysbikeadventures.com/wie-is-mikey/


en verder gewoon uren maken, ik heb nooit een clinic gehad en Maverick76 ook niet neem ik aan .......
TOP thx , daar heb ik wat aan !!
Knakworstkweker

TechnoAddict1970 schreef: vr 6 november 2020, 17:48
Bottecchia schreef: vr 6 november 2020, 14:26 Nog een tip. Ik lees dat je tevreden was over je trainer maar dat hij je niet alles goed heeft kunnen uitleggen. Bedenk je daarbij dat het waarschijnlijk niet realistisch is om tijdens 1 clinic alles volledig onder controle te krijgen. De kunst zit hem in herhaling. Uren maken.

Kan natuurlijk zijn dat een specifieke aanpak van een trainer voor jou wel of juist niet werkt. Maar welke keuze je ook maakt. Ik zou niet verwachten dat je na afloop van je les alles perfect kunt uitvoeren. Je zou kunnen overwegen om een serie trainingen te boeken bij één trainer. Dan kun jij ook terugkoppeling geven over wat voor jou werkt en wat niet. Dat helpt de trainer dan weer om jou beter te helpen. Succes!
THX! Nou ik verwacht geen perfectie, maar ik doe nu 'alles ' fout als ik die filmpies van GMBN zie. Ik maak al veel uren, maar als de basis niet ok is..
GMBN :lol:

Ik doe ook alles fout als ik redbulltv kijk :tong

Laat niet teveel afhangen vam die filmpjes, basistechniek en vlieguren maken.

En een bmx rijden scheelt ook :bier:
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Heb je meer ervaren maatjes om mee te rijden? Zo niet, dan bent u van harte welkom om met mij mee te gaan op een ronde HV / LV. Het is geen clinic, maar het is gratis :)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En.... misschien zitten ze er al op, maar oefen dit soort oefeningen met flat pedalen, dan leer je echt de juiste techniek aan :-q
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Wat ik je als tip kan geven voor de bunnyhop. Probeer eerst de manuel techniek te leren. En dan dat telkens van een stoeprand af herhalen. Je hoeft niet gelijk de hele straat op je achterwiel te kunnen. En daarna als je dat doorkrijgt op diezelfde stoeprand proberen op te bunnyhoppen. Een takje op de grond kan ook. En ga niet te lang achter elkaar door ivm overbelasting. Je zal merken dat het gevoel dan vanzelf komt en hoogte ook. Ik heb er igg veel aan gehad om deze techniek te leren.
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

TechnoAddict1970 schreef: vr 6 november 2020, 12:04 Hallo allemaal,
Ik zit al enige tijd op de MTB, kan een behoorlijk tempo rijden, heb best een aardige techniek ... maarrr, ik ben verre van tevreden. Ik krijg bijvoorbeeld de BUNNY HOP maar niet lekker in de
Bekijk deze video van kyle & april ook als je tijd ervoor hebt.
De techniek erachter is beter uitgelegd dan de gmbn video’s.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Robbert doet ook veel 1 op 1 en gaat wat verder dan Carst: https://mtbflow.nl/



(en inderdaad de bunnyhop op stoepranden oefenen: ik weet nog een goed adresje voor velgen! :bier: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

Rayb81 schreef: za 7 november 2020, 00:16 En.... misschien zitten ze er al op, maar oefen dit soort oefeningen met flat pedalen, dan leer je echt de juiste techniek aan :-q
Eens ... die klikdingen enige tijd geleden op marktplaats gezet. Nu flat met adidas five ten schoenen. Echt heerlijk. Ik rij er ook mee op asfalt, gebruik m'n mtb ook als racefiets , laatst nog 65 km gefietst met een gem. snelheid van 28.9 : - )
Plaats reactie