Fietstechniek verbeteren

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Cool, GPS topic zal ik ook eens bekijken.

Jeetje zo'n dropper is duur zeg. :o Ik zal in ieder geval eens kijken of ik hem binnendoor kan leiden en welke maat & travel ik moet hebben. Wellicht dat er met Black Friday iets leuks voorbij komt, maar 200+ is me een beetje te dol voor spielerei.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Flummox schreef: ma 16 november 2020, 20:32 Cool, GPS topic zal ik ook eens bekijken.

Jeetje zo'n dropper is duur zeg. :o Ik zal in ieder geval eens kijken of ik hem binnendoor kan leiden en welke maat & travel ik moet hebben. Wellicht dat er met Black Friday iets leuks voorbij komt, maar 200+ is me een beetje te dol voor spielerei.
Die hoeft geen 200+ te kosten (en een beetje GPS zit daar ook dik overeen :wink: )
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Wat mij goed geholpen heeft in het begin is wat bochtentechniek door wat tips en trucs. Van hoe je de bocht benadert tot eruit rijden. Als je dit eenmaal op een (relatief) lage snelheid onder de knie hebt en een goede snelheid kunt vasthouden kost je dat minder energie en geeft een leuke flow als je steeds sneller kunt.
Good luck :-q
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

TenZNL schreef: ma 16 november 2020, 21:12 Die hoeft geen 200+ te kosten (en een beetje GPS zit daar ook dik overeen :wink: )
Als ik google op "dropper 27.2", dan opent hij met rock shox reverbs van 299 en 589. Daarna komen crankbrothers en kind shock van rond de 199,- en aanbiedingen die stiekem toch geen 27.2 blijken re zijn. Tips qua merk/type zijn zeer welkom als het goedkoper kan. :-D
Knakworstkweker

je zoekt een pricedropper? :winkie:
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Knakworstkweker schreef: ma 16 november 2020, 21:35 je zoekt een pricedropper? :winkie:
Bwahahaha maar goed dat ik mijn slok thee net op tijd kon doorslikken :winkie: :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Flummox schreef: ma 16 november 2020, 21:29
TenZNL schreef: ma 16 november 2020, 21:12 Die hoeft geen 200+ te kosten (en een beetje GPS zit daar ook dik overeen :wink: )
Als ik google op "dropper 27.2", dan opent hij met rock shox reverbs van 299 en 589. Daarna komen crankbrothers en kind shock van rond de 199,- en aanbiedingen die stiekem toch geen 27.2 blijken re zijn. Tips qua merk/type zijn zeer welkom als het goedkoper kan. :-D
27.2 is idd een beetje beperkt maar als je een béétje je best doet:
https://www.bike24.com/p2379071.html?menu=1000,2,110
https://www.bike-components.de/en/crank ... st-p77103/

Er zullen er vast nog wel een paar zijn, hoewel de lengte van de drop beperkt zal zijn ivm de dunne diameter.
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Beide zijn zonder remote geleverd, marketing truukjes! Wel de kabel, niet de hendel. :evil:

Fingers crossed voor black friday. Laat die pricedroppers maar komen. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

TenZNL schreef: za 14 november 2020, 20:36 Ik zeg: rondje Schoorl. Als je dan nog 22,7km/h gemiddeld eruit weet te persen, dan wordt ik je manager :winkie:
Nou, zo heel rap is dat ook weer niet, ronde record staat onder half uur over 14,5km
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

yo-eddy schreef: ma 16 november 2020, 23:28
TenZNL schreef: za 14 november 2020, 20:36 Ik zeg: rondje Schoorl. Als je dan nog 22,7km/h gemiddeld eruit weet te persen, dan wordt ik je manager :winkie:
Nou, zo heel rap is dat ook weer niet, ronde record staat onder half uur over 14,5km
Nee, maar als een beginner al zo`n snelheid heeft, dan is er potentie zat :wink:
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Flummox schreef: ma 16 november 2020, 20:32 Jeetje zo'n dropper is duur zeg. :o
Ik vond het ook vrij prijzig dus ik heb eentje van uche aliexpress. Een KS neppert voor net geen €80.
Knakworstkweker schreef: ma 16 november 2020, 21:35 je zoekt een pricedropper? :winkie:
Ghehehe
peerke35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: trek Superfly FS7 2014

Flummox schreef: ma 16 november 2020, 20:32

Jeetje zo'n dropper is duur zeg. :o Ik zal in ieder geval eens kijken of ik hem binnendoor kan leiden en welke maat & travel ik moet hebben. Wellicht dat er met Black Friday iets leuks voorbij komt, maar 200+ is me een beetje te dol voor spielerei.
Je zou eens bij Chain Reaction Cycles kunnen kijken voor hun Brand x dropper. Is eigen merk en ze zijn er al rond de 150 euro
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Ik heb de dropperplannen nog even in de ijskast gezet. Heb me tot een nieuwe helm (Bontrager Rally Wavecel) laten verleiden. Ik rij nu met een 3e hands gekregen helm waar 2012 in staat, dus die was wel aan vervanging toe. :tong
Verder heb ik ook een 'Chinese carbon' rechte zadelpen gekocht. Op mijn fiets zat al een Aliexpress zadelpen, maar met een kleine offset naar achteren. Ook een kleinere stem gekocht, hopelijk kan ik dan nog iets explosiever rijden.

Had zondag ook weer de eer om met een mooie koprol over het stuur te gaan. Bocht verkeerd ingeschat, direct iemand achter me om te checken of ik ok was. Moet zeggen dat ik dat toch wel tof vind, af en toe is het echt knetterdruk op de single tracks, maar als er pech of ongelukken zijn gaat het heel collegiaal. Gelukkig niets aan de hand, behalve wat gekrenkte eer. Mooie reden om de bocht nog 5 keer te nemen, tot het ook lekker hard ging. :winkie:

Ik twijfel een beetje over de grip van mijn voorband. Ik heb nu een Racing Ray & Ralph 2.25 set, maar met mul & modder wordt ik toch nog wel eens verrast. Achter heb ik recent een nieuw wiel gekocht omdat de oude af was, daar kon ik niet breder dan 25mm. Is het gek om voor een 30mm te kopen met een bredere band?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Flummox schreef: ma 30 november 2020, 23:10 Ik heb de dropperplannen nog even in de ijskast gezet. Heb me tot een nieuwe helm (Bontrager Rally Wavecel) laten verleiden. Ik rij nu met een 3e hands gekregen helm waar 2012 in staat, dus die was wel aan vervanging toe. :tong
Verder heb ik ook een 'Chinese carbon' rechte zadelpen gekocht. Op mijn fiets zat al een Aliexpress zadelpen, maar met een kleine offset naar achteren. Ook een kleinere stem gekocht, hopelijk kan ik dan nog iets explosiever rijden.

Had zondag ook weer de eer om met een mooie koprol over het stuur te gaan. Bocht verkeerd ingeschat, direct iemand achter me om te checken of ik ok was. Moet zeggen dat ik dat toch wel tof vind, af en toe is het echt knetterdruk op de single tracks, maar als er pech of ongelukken zijn gaat het heel collegiaal. Gelukkig niets aan de hand, behalve wat gekrenkte eer. Mooie reden om de bocht nog 5 keer te nemen, tot het ook lekker hard ging. :winkie:

Ik twijfel een beetje over de grip van mijn voorband. Ik heb nu een Racing Ray & Ralph 2.25 set, maar met mul & modder wordt ik toch nog wel eens verrast. Achter heb ik recent een nieuw wiel gekocht omdat de oude af was, daar kon ik niet breder dan 25mm. Is het gek om voor een 30mm te kopen met een bredere band?
Op zich niet, de Canyon Neuron werd vorig jaar (ben ff te lui om het huidige model te checken) met 30mm voor en 25mm achter geleverd.

Maar goed, banden zijn altijd een compromis. Supergrip op natte wortels, drijfvermogen in modder of mul zand, een lage rolweerstand op hardpack en asfalt met downhill lekbescherming en constructie onder 300gr gaan nu eenmaal niet samen in een band :wink:
Plaats reactie