Crash vanuit het niets

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: vr 21 mei 2021, 07:40 Self-inflicted :lol: :-{

Wat gebeurt daar nou? Sowieso zet-ie dat wiel scheef neer maar het lijkt wel alsof het wiel vastloopt op de onderbuis waarna de taco ontstaat...?
Daar lijkt het idd op. Hij komt op die wortels terecht met een schuin wiel, gewicht vol boven het voorwiel en bam de vork klapt door blokkeert het wiel EN het wiel zegt Ay Papi. :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

void schreef: vr 21 mei 2021, 09:50 Lichte fiets, zware rijder, geen dropper, geen techniek.
Alleen het laatste voldeed al :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Hij zou in orde zijn geweest op LTHT.
Pro-rijders hebben ook slechte landingen, maar hun fietsen vouwen niet in twee.
https://www.instagram.com/p/COQxuRmjVXB ... =copy_link
Gebruikersavatar
Jumping jack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32

Vorig jaar ook een OTB gedaan, op een erg lullige plaats: een simpele vlaamse kerkwegel. Ik moet met de linkerkant van mijn stuur die afsluiting geraakt hebben, mooi gelanceerd en met de rechterzijde van mijn hoofd, nek en schouder net geland op die ene betonnen paal waar de panelen ontbreken. Ik stond dus gewoon recht tegen die paal, met mijn fiets in mijn nek gedraaid :roll: .

Na het naar huis fietsen (met een kapotte helm en bebloed) toch maar even langs spoed geweest. Geen breuk, maar mijn sleutelbeen staat toch niet meer waar het eerder stond. En er zaten wat steentjes in de wonde. Ik heb er nog steeds last van...

Een paar maanden later ben ik er tijdens een wandeling met vrouw en kinderen nog voorbij gekomen, en waarempel: het esi-stuurdopje lag er nog :D .

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

void schreef: vr 21 mei 2021, 11:46Pro-rijders hebben ook slechte landingen...
Ik zou willen dat ik zulke "slechte" landingen had :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Jumping jack schreef: vr 21 mei 2021, 12:02 Vorig jaar ook een OTB gedaan, op een erg lullige plaats: een simpele vlaamse kerkwegel. Ik moet met de linkerkant van mijn stuur die afsluiting geraakt hebben, mooi gelanceerd en met de rechterzijde van mijn hoofd, nek en schouder net geland op die ene betonnen paal waar de panelen ontbreken. Ik stond dus gewoon recht tegen die paal, met mijn fiets in mijn nek gedraaid :roll: .

Na het naar huis fietsen (met een kapotte helm en bebloed) toch maar even langs spoed geweest. Geen breuk, maar mijn sleutelbeen staat toch niet meer waar het eerder stond. En er zaten wat steentjes in de wonde. Ik heb er nog steeds last van...

Een paar maanden later ben ik er tijdens een wandeling met vrouw en kinderen nog voorbij gekomen, en waarempel: het esi-stuurdopje lag er nog :D .

Afbeelding
Nog goed afgelopen, relatief gezien. Al wel weer aan het fietsen?

Dopje ligt nu op schoorsteenmantel als aandenken? :winkie:
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Jumping jack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32

Ja hoor, relatief snel weer aan het fietsen. Maar dus wel vaak met pijn achteraf. Ook een rugzak verdraag ik niet zo goed meer, dus nu een fanny pack van camelbak om :-D .
Plaats reactie