Adidas Five Ten Freerider Pro alternatief

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Ik gebruik al jaren Five Ten Freerider Pro schoenen, nu ik nieuwe wil bestellen valt het mij op dat mij maat overal is uitverkocht, zelfs bij Adidas zelf.
Omdat er bij Adidas zelfs nog maar 2 maten op voorraad zijn lijkt het mij erop dat ze deze schoen niet meer maken.

Voor degene die ervaring met de Freerider Pro hebben, wat is een goed alternatief?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ride Concepts Livewire. Ik vind ze zelfs nog prettiger dan de Freerider Pro. ;)

https://www.rosebikes.nl/ride-concepts- ... l%2Forange

die van mij zijn helemaal zwart, dus even zoeken naar de kleur die je het mooist vindt ;)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Mark-V schreef: vr 27 november 2020, 21:49 Ride Concepts Livewire. Ik vind ze zelfs nog prettiger dan de Freerider Pro. ;)

https://www.rosebikes.nl/ride-concepts- ... l%2Forange

die van mij zijn helemaal zwart, dus even zoeken naar de kleur die je het mooist vindt ;)
Hoe vallen die, qua grootte?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De Livewire is vergelijkbaar met de normale Freerider qua stevigheid. De Wildcat is vergelijkbaar met de Freerider Pro. Heb ze beide en ben er zeer tevreden over. Enig verschil is dat de Wildcat halfhoog is dus je enkels zijn ook goed beschermd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

vibemaker schreef: za 28 november 2020, 00:20
Mark-V schreef: vr 27 november 2020, 21:49 Ride Concepts Livewire. Ik vind ze zelfs nog prettiger dan de Freerider Pro. ;)

https://www.rosebikes.nl/ride-concepts- ... l%2Forange

die van mij zijn helemaal zwart, dus even zoeken naar de kleur die je het mooist vindt ;)
Hoe vallen die, qua grootte?
Net zoals de FiveTen dus geen noodzaak om groter of kleiner dan je sneakermaat te kopen.
jochemp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 13:56

Ik heb ook werkelijk alle webshops afgezocht naar wat ik dacht mijn maat zou zijn UK 9.5. Uiteindelijk een paar gevonden, echter blijken te klein voor mij, ik kan ze terug sturen maar als je het jou maat toevallig is mag je ze overnemen.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Dice Oldskool schreef: za 28 november 2020, 02:12 De Livewire is vergelijkbaar met de normale Freerider qua stevigheid. De Wildcat is vergelijkbaar met de Freerider Pro. Heb ze beide en ben er zeer tevreden over. Enig verschil is dat de Wildcat halfhoog is dus je enkels zijn ook goed beschermd.
Wat bedoel je precies met de stevigheid, de zool, of de buitenkant van de schoen?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De schoen zelf. De Hellion kun je eigenlijk het beste als tegenhanger van de Freerider Pro zien qua pasvorm en gebruik omdat de Wildcat halfhoog is.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Hebben jullie ook ervaring met de Northwave Clan MTB schoen?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Van horen zeggen is de grip van de clan zo goed als gelijk aan een freerider pro, alleen de middenzool is iets stijver.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie