Hartslag en spierpijn

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Niet om er een Corona discussie van te maken, maar een negatieve test van je vrouw zegt helemaal niets over je eigen gezondheid.
Een mondkapje is ook geen wondermiddel, dus tenzij je daarbij ook een hazmat pak aan hebt terwijl je door een winkel loopt, zou ik daar niet al te veel waarde aan hechten..

Inmiddels in mijn directe omgeving (helaas) meerdere gevallen gehad waarbij binnen 1 huishouden de ene persoon wel positief werd getest en de partner/huisgenoot niet. En in alle gevallen dezelfde redenatie en argumentatie.

Voor de rest: huisarts zou mijn eerst plek zijn om informatie in te winnen. Juist gezien de aard van de klachten.
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

Ik ben ik het eigenlijk compleet eens met de anderen en zou gewoon eerst eens de huisarts bellen. Gezien de leeftijd en aard van de klachten zouden er andere oorzaken van kunnen zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Als je zelf hele lichte klachten hebt gehad, had je jezelf eigenlijk ook moeten laten testen. (Ongeacht de uitslag bij je vrouw dus). Voor de eventuele volgende keer :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
KRRSRR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 13:04

Ik heb exact dezelfde klachten, na afgelopen maart. Corona, sneller hogere hartslag, onrustig gevoel. Ik ben tijdelijk een iets zwaarder verzet gaan rijden. Dat hielp/helpt. Ik reed altijd met vrij hoge kadans, misschien helpt het.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Al n tijdje niet gekeken hier... maar het lijkt over te zijn. Rust hartslag (Fitbit) is weer oude niveau, geen spierpijn meer. Vandaag ritje gedaan >100 km en geen last.

Als het Corona was dan stelde het gelukkig weinig voor.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"My bad"
Laatst gewijzigd door bert l. op zo 7 februari 2021, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

bert l. schreef: za 6 februari 2021, 10:40 “Tis maar een griepje”.
(Faute grap)
Heb ik niet gezegd, maar ik vind wel dat er veel te veel angst wordt gezaaid. Huidige Corona beleid is m.i. pas echt faut.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar daar is een ander topic voor ;)

Blij dat hier nog iets wordt besproken in relatie tot mountainbiken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie