Welke lenzen in Oakley

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
newmtb'er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 05:02
Mijn mountainbike: Gossini Koblat

Hallo daar,

Gisteren een lange tocht (4,5u) gereden zonder bril en hele avond last gehad van mn ogen. Wss door de kou. Ik heb een Oakley Jawbreaker met Prizm road lenzen maar deze zijn te donker met het huidige weer.
Nu ben ik aan het kijken en vind een 3tal losse lenzen maar weet niet precies welke meest geschikt zullen zijn voor huidige weer. Staan wel zaken bij als lichtdoorlaatbaarheid maar die percentages zeggen me niet zoveel.
Er zijn de clear lenzen dat snap ik. Maar is er iemand die ervaring heeft met de Prizm Low light of de Prizm Trail lenzen met dit weer?
Zijn de Trail glazen nu ook geschikt? Vind ze te duur om ze maar gewoon beide aan te schaffen
If you're going through hell, you better go fast
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

Ik heb een Oakley met Prizm Trail lens. Bij bewolkt/grijs weer (vaak de maanden november - februari) vind ik hem net te donker. Bij een heldere dag met wat zon is die nu nog goed te gebruiken hoor! Ik ben zelf van plan mij een Low Light lens er bij te kopen. In het lente, zomer en herfst is de Prizm Trail perfect!
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

ik ook de prizm trail, en in de winter gewoon clear
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

Ik rij in de winter met deze lens, bevalt super.

https://www.sportbrillenshop.nl/oakley- ... -iridium/1
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ik rijd in de winter en in het donker met de Prizm Low Light. Heel goede lens! Goed contrast.

De prizm trail vond ik inderdaad te donker met dit weer.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ook een Jawbreaker, met bewolkt/grijs weer of een waterig zonnetje, photochromic.

Ik heb ook de Prizm Trail, die gebruik ik met zonnige dagen. Ik heb ook Prizm Road, maar die vind ik echt te donker, zelfs met hoogzomer in het bos. Over de weg meer dan prima, maar niet op de trails
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Ik heb een Oakley EVZero Path Clear Photochromic aangeschaft voor de donkere dagen en bevalt goed.
https://www.bike24.de/p1192053.html
Ik vind de Jawbreaker Prizm Trail nu ook te donker.
Veldwachter
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 december 2020, 09:46

Ik heb ook de Prizm Trail (Sutro). Echt een topbril/-lens. Ik vind hem met de huidige omstandigheden (bewolkt/beperkt licht) echt nog prima voldoen. Heb daarnaast ook wel een transparante lens, maar die gebruik ik vooral als het erg nat is en ik weet dat hij onder het zand komt te zitten.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb dezelfe als Arjan76,

Die photochromic doet het heel fijn op de donkere dagen en als na 2 uur toch de zon doorbreekt past hij zich aan.
Zo gauw er een beetje licht is geef ik wel de voorkeur aan de tint en het contrast van de Prizm Trail.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Hebben ze ook een zo'n inzet brilletje?
R-T-B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 6 mei 2009, 21:13
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H30

shit schreef: vr 19 maart 2021, 08:10 Hebben ze ook een zo'n inzet brilletje?
Inzetbrilletje? Je kunt bij een aantal Oakley modellen wel prima de lens verwisselen (Radar, Jawbreaker, flight jacket in ieder geval)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Primz trail werkt prima ook bij bewolkt weer in de bossen voor mij
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

R-T-B schreef: zo 21 maart 2021, 22:01
shit schreef: vr 19 maart 2021, 08:10 Hebben ze ook een zo'n inzet brilletje?
Inzetbrilletje? Je kunt bij een aantal Oakley modellen wel prima de lens verwisselen (Radar, Jawbreaker, flight jacket in ieder geval)
Voor brildrager!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Oakley levert sommige modellen met glazen op sterkte. Hangt van model af en benodigde sterkte.

En bij te sterke of bijzondere glazen leveren sommigen niet-Oakley glazen op sterkte als alternatief. Voorbeeldje: https://www.sportbrillenshop.nl/oakley- ... op-sterkte
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik heb sinds 2 jaar een Crossrange met multifocale glazen in bronze. Heb toen ook lang nagedacht over de Prizm Trail glazen maar uiteindelijk niet hiervoor gekozen. Hoofdreden was dat de prizm trail glazen qua inzetbereik beperkter zijn; qua montuur wilde ik graag een bril hebben, die ik ook dagelijks kan dragen en die niet de uitstraling van een pure sportbril heeft. Ben jarenlang met een inzet gereden in combinatie met een adidas sportbril. Zou ik nooit meer doen. Was eerst bang voor grassen in de dure multifocale glazen, maar heb geleerd dat wanneer je voorzichtig mee omgaat je hiervoor niet bang hoeft te zijn. Voor mijn behoeftes is de Crossrange met de bronze multifocale glazen perfect.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie