Fietshelmen en schoenen ophangen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Ik ben opzoek naar een mooie manier om mijn fietshelmen en schoenen op te hangen in onze garage/werkplaats.
In totaal hebben mijn vrouw en ik 4 paar schoenen en 4 helmen.

Meest voor de hand liggend is natuurlijk een plank of simpele haak maar ben benieuwd of er creatievere/mooiere oplossingen zijn. En dan niet die dingen waar je ook de fiets bij kan hangen.

Ik zit zelf te denken aan de neatcleats voor de schoenen. Deze zitten dan mooi strak tegen de muur wat weer ruimte scheelt
Afbeelding

Heb nog geen mooie oplossing voor de helmen gevonden.

Benieuwd naar jullie oplossongen.
Fotos zijn welkom :)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Knakworstkweker

Zolen van de muur af geeft minder rommel.

Ik heb ze altijd rechtop in de kast staan omdat ze dan beter uitdampen (met de neus naar boven, trekt het vocht wat in de schoen zit naar de neus, niet veel, maar ik overtuig mezelf ervan dat het nut heeft)

Je kan kijken om voor je schoenen een paar schoenspanners te nemen en alleen het voorste deel te gebruiken en het achterste deel ergens op vast te zetten.

Voor helmen zijn tig systemen de helmetor nog een van de beste vind ik.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik heb zo’n ding gekocht. Werkt prima met een poc helm en waarschijnlijk met bijna alle helmen.

https://www.google.nl/amp/s/road.cc/con ... lder%3famp
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... cm/5256168

Goedkoop en volgens mij kan zo'n haak best een helm dragen

Ikzelf heb mijn helm meestal in de auto liggen samen met de andere mtb spullen die ik standaard nodig heb.
Schoenen meestal ook maar de laatste tijd moet ik ze schoonmaken en drogen nadat ik gefietst heb en dus heb ik ze in de garage te drogen
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb voor mijn schoenen gewoon een kapstok gehaald en hang ze (neus naar boven) over de hoge haak.
De onderste haak hangen mijn schorten (BBQ en werkplaats) aan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Haakje van de gamma
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

https://www.koopjedeal.nl/praktische-sc ... bgQAvD_BwE

Deze hing bij koop van ons huis al in de meterkast. Ideaal want onze stadsverwarming verdeler die daar ook hangt geeft wel wat warmte af. Dus al mijn spullen hang ik daar op of aan en binnen een dag is alles weer droog en lekker warm.

Wat we op mijn werk hebben gemaakt is ook ideaal. Een soort droogkast waarin je je spullen kunt ophangen en met zo'n klein radiator kacheltje verwarm je alles zodat je aan het einde van je werkdag weer lekker droog en gelucht naar huis kunt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Voor de helmen heb ik vier Ikea Bastis haakjes naast elkaar hangen. (vier helmen dus vier haakjes)
Werkt perfect voor elke helm

https://www.ikea.com/nl/nl/p/bastis-haa ... -60095321/

Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

:D creatieve oplossingen allemaal, vooral die Ikea dingen...die kende ik wel maar ik had er nooit deze toepassing voor bedacht ;)

Ik hang mijn helmen altijd na de rit even aan de gesp te luchten voor mijn velux tuimelraam waar ik gewoon zo’n standaard schroefhaak heb hangen. Daarna leg ik hem gewoon boven op een kledingkast zoals je hem op zou doen, dus op de ‘oor kant’. De fullface ligt dan op de kin kant.

Ik heb daar op deze manier ruimte voor want er passen 5 helmen op. Of zou iemand zeggen dat het op deze manier neerleggen slecht voor de helm dan wel de gespen zou zijn...?
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Ik heb een kapstok met een tiewrap aan het rek hangen naast de fietsen daar passen makkelijk 4 helmen aan ... voor wie dus geen geld wil hangen aan haakjes van ikea :-D
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Homemade van restmateriaal voor 5 helmen maar naar wens aan te passen en tevens geschikt te maken voor schoen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ik had een gereedschapsbord van de hornbach over uit een set van 3
https://www.hornbach.nl/shop/KUePPER-Ga ... tikel.html

dus daar hangen nu mijn spulletjes aan:

Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

O helm ophangen is best een handig idee. Die ligt nu op een krat op een ladekast, waar de schoenen in zitten (gebruikte schoenen lucht eerst een dag op de vloer met vloerverwarming). Kennelijk was het tot nu toe geen probleem. Maar die spullen op het kratdeksel is inderdaad niet direct handig :wink:
Ik ga voor de homemade van Mathijs, er vanuitgaande dat er nog een stukje rondhout ligt. De rugzakken hangen onder de trap.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Jurriaan schreef: di 23 februari 2021, 18:16 O helm ophangen is best een handig idee. Die ligt nu op een krat op een ladekast, waar de schoenen in zitten (gebruikte schoenen lucht eerst een dag op de vloer met vloerverwarming). Kennelijk was het tot nu toe geen probleem. Maar die spullen op het kratdeksel is inderdaad niet direct handig :wink:
Ik ga voor de homemade van Mathijs, er vanuitgaande dat er nog een stukje rondhout ligt. De rugzakken hangen onder de trap.
Je kan ook cv buis, pvc pijp etc. gebruiken. Werkt ook prima.
Plaats reactie