Minder herstel

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

TenZNL schreef: zo 28 februari 2021, 21:14
Bonanza schreef: zo 28 februari 2021, 21:07 Assumption is the mother of all f#ck ups.

Daar kan je 2 kanten mee op.
Correct en tevens juist. Ik doelde dus op het wegverhaal, omdat naar zijn idee de cadans daar hoger was en daar op gereageerd werd dat de stappen groter zijn bij 1x12 tov van 2x10.

Maar goed, we dwalen af... :D
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik krijg het gevoel dat het op voorhand al aan de tractie moet liggen en dat lichamelijke factoren te snel worden uitgesloten.

Ben je binnen kort tijdsbestek overgegaan naar 1x12 of zat hier best een periode van minder intensieve training tussen? Het was best een sombere, koude winter en sportscholen waren dicht. Vatbaar voor winterdepressie? Vitamine D-tekort denkbaar?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bonanza schreef: zo 28 februari 2021, 21:34
TenZNL schreef: zo 28 februari 2021, 21:14
Daar kan je 2 kanten mee op.
Correct en tevens juist. Ik doelde dus op het wegverhaal, omdat naar zijn idee de cadans daar hoger was en daar op gereageerd werd dat de stappen groter zijn bij 1x12 tov van 2x10.

Maar goed, we dwalen af... :D
Niet helemaal maar een beetje extra duidelijkheid van de TS kan idd geen kwaad.
Joepie de schreef: zo 28 februari 2021, 21:45 Ik krijg het gevoel dat het op voorhand al aan de tractie moet liggen en dat lichamelijke factoren te snel worden uitgesloten.
Zeker niet maar ik heb nu eenmaal meer verstand van mechanica dan van biologie :-D
Wat TSTM zegt is ook een valide optie (volgens mij heb ik daar nl zelf ook last van)
alteafr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 21:37

Thnx allen , ga er mee aan de slag als eerste inderdaad eens zithouding controleren of ik Corona heb gehad tja wie weet ?
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Hoewel 1x12 op de weg vooral een compromis is, vind ik het in het veld prima rijden.

Persoonlijk maak ik meer kilometers op de weg op mijn racer en ik ben vorig jaar over gestapt naar 1x12 op de MTB. Van racer, 2x11, naar MTB, 1x12, is zelfs nog een groter verschil in verzettenreeks. Dat zou betekenen dat als ik deze theorie toepas van 2x10 naar 1x12, mijn benen waarschijnlijk nog meer vermoeid zouden moeten zijn, wat niet zo is.

Dus ik zou het inderdaad in andere richtingen zoeken (lichamelijk inderdaad).
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Hallo,

Misschien helpt gerichte kracht-training een beetje om aan het nieuwe verzet te wennen.

grt,

Hans.
Plaats reactie