Rauwe/zere plekjes - update: nieuw zadel -> geen succes?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Ik heb nu drie ritten gemaakt met een nieuw zadel: Ergon SM Enduro, de brede.

Telkens ontstaat er bij mijn rechterzitbot zo'n pijnlijk gevoel na ongeveer drie kwartier, dat ik af moet stappen, kan dan bijna niet meer kan lopen.

Het lijkt wel of aan de rechterkant het zitbot veel groter is, of verder uitsteekt. Alsof ik over het bot heen 'wip-wap' tijdens het pedalen.

Links geen enkel probleem.

Gek verhaal, maar ik weet nu niet of ik nog even moet volharden, of dat dit zadel echt ongeschikt is, en ik hem binnen de 30 dagen weer terug moet sturen...

Heb hiervoor een Ergon SMC Sport geprobeerd. Deze was sowieso veels te breed, maar ook het verhaal van de zitbotten.....
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Heb je ook het nieuwste type van SQLab al getest?
Er zit een ander type schuim in en geschikt tot 110 kg.

https://www.sqlab.nl/collections/zadels ... active-2-1

Misschien proberen icm met een vaude liner met sqlab zeem?

https://www.vaude.com/nl-NL/Heren/Kledi ... roek-Heren

Beide zijn wel aardig aan de prijs, maar het lijkt wel alsof je zo ongeveer alles al hebt geprobeerd?
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Zeer interessant, maar die prijs! :o


Ik heb volgende week een bikefitting op de agenda staan, met zadelmeting met drukpunten.

Mijn voornemen is om dit even af te wachten; de bikefitter levert zelf ook Pro en SQLab zadels, en ik wil graag n.a.v. de zadelmeting een passend advies voor een zadel ontvangen.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou een fietsenmaker zoeken die een stuk of twintig testzadels heeft.
En dan maar proberen.
En ervaringen van anderen zeggen niets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

McLambo schreef: zo 30 januari 2022, 21:40 Zeer interessant, maar die prijs! :o


Ik heb volgende week een bikefitting op de agenda staan, met zadelmeting met drukpunten.

Mijn voornemen is om dit even af te wachten; de bikefitter levert zelf ook Pro en SQLab zadels, en ik wil graag n.a.v. de zadelmeting een passend advies voor een zadel ontvangen.
Zou ook zeker die meting afwachten, hopelijk geldt meten=weten dan ook voor jou en kun je snel je ritjes zonder ongemak afmaken!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 30 januari 2022, 21:43 ....
En ervaringen van anderen zeggen niets.
vooral dit.. Een meting is een leuk startpunt, maar dan heb je nog rond/plat, lang/kort, horizontaal vlak, of bv een opstaand randje achter, aflopende neus voor, stroef/glad,
Voor de een maakt het allemaal geen reet ( :wink: ) uit, voor de andere is alleen rond/plat belangrijk, en voor de volgende moeten alle elementen perfect zijn.. dan kan het een lange zoektocht zijn, het is helaas niet anders.

(een deel van de eigenschappen kan je een beetje inschatten aan de hand van een aantal vragen, mantel heeft wel een aardig startpunt: https://www.mantel.com/list/&category=1428&question=1 maar ook dit is geen exacte wetenschap en absoluut geen garantie)
Plaats reactie