2x kort of 1 keer lang in de week

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hub....en naar pagina 2 met de nieuwe jongens viva :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als het echt om de training gaat: 2xkort+1xlang :-D
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Meestal ongeveer 2 x 2 uurtjes in de week maar meestal vaker ook wel , minder dan 2 keer in de week dat merk ik dat ik achteruit ga wat conditie betreft.
Mijn route incl. heen fietsen is ongeveer 1:50-2 uur gemiddeld (hangt af van de omstandigheden) En soms maak ik er een langer ritje van.

Daarnaast doe ik ook nog ritjes op Zwift wanneer het uit komt of slecht weer is. Ook leuk voor de afwisseling en je kunt stoppen wanneer je wilt. Ik probeer wel te rusten tussen door (minstens 1 dag er tussen) , maar als iemand mij mee vraagt ga ik vast wel mee :D

Ik doe momenteel een soort dieet , en ik fiets dus redelijk wat maar ik val er weinig meer vanaf.

Alleen fietsen val je denk ik niet veel van af , dan zou ik er nog meer naast gaan doen.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

VintigeBiker schreef: do 25 november 2021, 18:29
emeel schreef: do 25 november 2021, 16:28 Wat is je doel? behalve je discussie winnen? :lol:

Zonder doel, maakt het natuurlijk geen donder uit.
Wil je in april topfit zijn voor een toch? wil je conditie op peil houden? wil je kracht trainen? wil je lekker buiten zijn? wil je blijven bewegen?
Gewoon lekker in conditie blijven(niet te veel aankomen :bier: ),daarom kwamen we er niet uit ;)

Tuurlijk als het kan pakken we beide parcours op lage vuursche,den treek,zeis of harderwijk :)

Helaas lukt dat meestal niet in de winter :(
waarom in de zomer wel en de winter niet dan?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Waarschijnlijk omdat er na het werk wordt gefietst. En in de winter is er dan niet veel daglicht over. Tenslotte is na zonsondergang het bos voor de diertjes :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Kapitein Iglo schreef: za 27 november 2021, 10:56 Waarschijnlijk omdat er na het werk wordt gefietst. En in de winter is er dan niet veel daglicht over. Tenslotte is na zonsondergang het bos voor de diertjes :-q
Yep,dat is precies de reden en het liefst wil ik in deze Corona tijd op zondag niet op de parcours komen.

Voor mij is het sporten voor veel anderen een moment om zelfies te maken ;)

Ik merk ook dat mijn conditie achteruit gaat als we 1 keer per week 2 uur doen maar dat is
inherent aan minder training :(

Denk dat ik het weer maar laat bepalen wat voor training het gaat worden.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Je zou ook gewoon op straat en onverhard kunnen fietsen met licht aan , werkt ook prima en werk je toch aan je conditie :)
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

melf#50 schreef: za 27 november 2021, 12:09 Je zou ook gewoon op straat en onverhard kunnen fietsen met licht aan , werkt ook prima en werk je toch aan je conditie :)
Dat spookte ook nog door mijn hoofd,ik vind dat wel erg saai....

Vind asfalt op sommige parcours of er naartoe al niet leuk,en dit is zacht uitgedrukt.

Thanks voor de input :)
Plaats reactie