Welke app voor vermogensmeter

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Enkel een FTP test doen zegt ook niet -alles- over je fitness, zeker niet als je een kort protocol pakt (ramp test, 8, 20 minuten test etc).

je Vo2 max, sprint of je duurvermogen kan behoorlijk anders zijn bij een vergelijkbaar FTP.. dus 3 x per jaar dezelfde score zegt niks, als je de eerste keer kort en intensief hebt getraind en de laatste keer vooral duur...

Daar zou ik dus ook geen powermeter of indoor trainer voor kopen (of een lab test voor boeken). leuke informatie, maar zonder specifiek met power te trainen ook niet veel meer dan dat.

nog 1 keer TrainerRoad pluggen hier, die zijn de afgelopen jaren echt enorm gegroeid qua functies. Met adaptive training en progression levels kan je eigenlijk altijd (in een compleet trainings plan, maar ook ad hoc losse workouts) een workout doen op het juiste niveau!

Afbeelding
met deze "progression levels" in combinatie met mijn FTP wordt je plan dus continu aangepast naar een "productieve" workout, met een level die net wat boven je huidige level zit (om zodoende je lichaam net een iets hogere stimulans te geven, die nog wel "te doen" is.
Als je geen plan volgt, maar losse workouts kiest (in die fase zit ik nu even), dan werkt het eigenlijk hetzelfde, ik kan nu bv een VO2Max workout kiezen en dan kan ik heel makkelijk een productieve workout filteren/kiezen:
Afbeelding
(je kan uiteraard ook filteren op tijdsduur etc)
Plaats reactie