Dijbreuk

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
G.Biesterbosch
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 16 juni 2004, 22:01
Mijn mountainbike: Cube Reaction K4

sorry, maar bij welke verzekeraar zit je???
Ik moest een maand wachten op een behandeling voor een gescheurde kruisband. Even bellen met de verzekering of ze ook wachtrij bemiddeling hebben. Meestal kan je dan sneller bij een ander ziekenhuis in de buurt voor de operatie komen dan waar je nu zit.

Niet geschoten is altijd mis.
Lekker wonen op de veluwe met vrouwtje en kat.
Knaag
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 23:24
Mijn mountainbike: Cube ltd3 (2004/2005), Batavus Torix B1 (1995)
Contacteer:

Het lijkt me ook erg verveld als je telkens zo wordt genakt door die doktoren. Het wordt op die manier allemaal erg log.

In ieder geval, de website die ik zelf erg goed vind voor sportblessures is deze http://www.physioroom.com (hij zal wellicht al voorbijgekomen zijn, ik kijk zelden in deze sectie)

Veel sterkte igg
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik ben net bij de chirurg geweest. Deze denkt toch niet dat het een dijbreuk is maar weet eigenlijk ook niet precies wat wel dan. Gelukkig ziet ie wel in dat er toch wel iets mis is en dat ik veel pijn heb. Uitkomst is dat ik 22 juli geopereerd word. Ze maken de boel open en hopen iets tegen te komen dat ze kunnen verhelpen.

Bedankt voor het meedenken iedereen!
Eat, sleep, ride, repeat
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Wel crazy! En ook de onwetend - / nieuwsgierigheid.

Hou je taaiiiii.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

in ieder geval succes met de operatie en hopelijk kunnen ze je pijn
weghalen (Y)

RT
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
endemus
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 17:58
Mijn mountainbike: Gary Fisher Marlin, Canyon Nerve 9.0 XC, Scott Scale Team 29er

Bommie schreef:Ik ben net bij de chirurg geweest. Deze denkt toch niet dat het een dijbreuk is maar weet eigenlijk ook niet precies wat wel dan. Gelukkig ziet ie wel in dat er toch wel iets mis is en dat ik veel pijn heb. Uitkomst is dat ik 22 juli geopereerd word. Ze maken de boel open en hopen iets tegen te komen dat ze kunnen verhelpen.

Bedankt voor het meedenken iedereen!
Hoort dit niet in het sleuteltopic?
:D

Veel succes en nu maar hopen dat je weer snel op de fiets zit!
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Hoi Bommie,

Je klachten lijken veel op die van mij begon in de rechter liesstreek en nu ook buitenzijdebeen terhoogte van liesstreek en bovenbeen.
Al Fysio gehad en nu Orthopedisch Therapeut maar hielp dacht ik even bij de tweede therapeut (pas 2x geweest) maar doet nu al weer ruim 1.5 week veel pijn. En fiets zo af en toe alleen maar.
En ga het morgen weer eens overleggen met hem laatste keer was al 2 weken geleden door omstandigheden. En dat duurt nu al 4 mnd.
Ik heb wel gelezen dat liesproblemen de hardnekkigste blessures zijn als het niet je heup of dijbeen is.
Ga weer eens overleggen ook met de arts hoe nu verder.
Laatst gewijzigd door Sensei op di 5 juli 2005, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Pijn e.d. is al vermoeiend en irritant, maar het wordt extra vervelend als er zoveel onduidelijkheid is. Sterkte!
The freedom to ride where you want, when you want.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Ik weet denk ik nu wel haast zeker dat het uit me rug komt en nek en een combinatie van werk veel zitten en autorijden en fietsen te veel zitten dus.
Remedie minder op de weg rijden meer in terrein op fully met liefst hoger (riser) stuur. Waarom terrein omdat je lichaam meer gebruik en fully om de rug te ontlasten en dus ook minder stoempen. En andere sport zoals zwemmen gaan doen. Betere stoel etc. En specifieke rek oefeningen voor de heup. Komt voorlopig neer op ontspannen rijden en minder op kracht forseren of beter gezegd alleen afdalen :lol:
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Hey Sensei, sorry voor het late antwoord, had het topic even over het hoofd gezien.

Nu ik jouw relaas zo hoor begin ik ontzettend te twijfelen eigenlijk. Ik heb afgelopen jaar ook veel last van mijn onderrug gehad. Ook heb ik een aantal jaar geleden RSI in mijn polsen en schouders gehad. Mijn klachten zouden dus ook uit die hoek vandaan kunnen komen als ik jou zo hoor.

Ik vrees echter dat morgen zal weten of het een breuk is of niet. De pijn is inmiddels zo hevig dat ze vandaag hebben besloten dat ik morgenochtend meteen onder het mes ga. De chirurg denk ergens een breuk te gaan vinden, als dat niet het geval is zal ik jouw verhaal eens opperen.

Bedankt voor je input, en succes met je herstel! :-q
Eat, sleep, ride, repeat
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Succes met je operatie morgen Bommie. Ik hoop dat ze wat vinden, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Succes Bommie.

Ja de pijn vanuit de zenuwen zijn aardig hevig, laat op de dag altijd meer omdat dan de druk op de wervels het groots is.
Maar moet ook zeggen ik ging voor een bepaalde klacht naar de fysio en later andere therapeut en kreeg er een andere bij die mi niet had. :evil:
Het klopt dat de onderste rugwervels verantwoordelijk zijn voor klachten op die plek en zo ook een plek achter je oren.
Maar een dijbreuk is een femoralis of cruralis ff opgezocht :-) iets met je lies. Wie weet ga ik twijfelen!
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik heb het inmiddels achter de rug. Het bleek dat ik een dijbreuk én een liesbreuk had :-{ Ze denken het verholpen te hebben, dus dat is goed nieuws. Mag nu even tien dagen bijna niets doen en dan moet ik weer voor controle. Het is nog even afwachten of er in de linker lies ook niet een breukje is ontstaan aangezien ik daar de afgelopen dagen ook pijn had, maar dat kan ook uitstraling geweest zijn. We gaan maar even uit van het beste, dan zouden we over een aantal weken weer kunnen gaan opbouwen.
Eat, sleep, ride, repeat
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Geen slecht idee dat opereren dus.....
Sterkte met rust houden.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

ZO Hallo he. Beiden. Ik hoop voor je dat het verholpen is en de pijn nu echt afgelopen is, succes en beterschap!
Plaats reactie