Sportmedische keuring

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Tommie S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 december 2005, 23:44
Mijn mountainbike: cube ltd team

Ff een schopje,

Ook ik ben van plan een medische keuring te doen,
Geemaild met het zwolse ziekenhuis en dit terug van de dokter:

Als ik uw verhaal lees denk ik dat u het beste voor een groot sportmedisch onderzoek kan kiezen. Dit onderzoek is de grootse keuring die wij hier doen en de inhoud van dit onderzoek is: *lichamelijk onderzoek (lengte, gewicht, vetpercentage, visus, bloeddruk, pols, algemeen orthopedisch onderzoek enz.) * laboratoriumonderzoek (hemoglobine en cholesterol) * een inspanningstest (hartfilmpje in rust en tijdens inspanning, zuurstofopname in het bloed en eventueel kunt u uw omslagpunt (verzuring) laten bepalen door lactaat te prikken maar dat kost 30m euro extra en dit moet u eigenlijk altijd zelf betalen. Het groot sportmedisch onderzoek zelf kost 180 euro en de meeste verz.maatschappijen vergoeden hiervan een heel groot gedeelte. Wij weten helaas niet van de verschillende verz.maatschappijen of ze dit onderzoek vergoeden en hoeveel dit zou u dus zelf het beste kunnen uitzoeken door contact op te nemen met agis.
Dit onderzoek vindt eigenlijk alleen op donderdagmiddag plaats (soms een extra groot sportmedisch onderzoeksdag bij lange wachttijden op een andere dag) en heb voor aanstaande donderdag 3 augustus nog 1 plek open staan om 14.45 uur en op 10 augustus nog 3 plekken.
Duur van het onderzoek: het lichamelijk onderzoek duurt ongeveer 20-30 minuten en de inspanningstest 30-45 minuten. Na de test is er gelegenheid om te douchen en u moet voordat u bij ons komt bloed laten prikken en eventueel een ponsplaatje laten maken.
Ik hoop dat ik uw vragen zo naar tevredenheid heb beantwoord anders hoor ik het graag.


Daarna contact gehad met agis en die vergoed 50 euro...(gaat niet van de no claim af trouwens)

De uitgebreide keuring zou mij dus 130 euro kosten.. Wat vinden jullie? Verder zoeken of doen?
Sig on backorder
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

tja op zich een gangbare prijs. Neem anders eens contact op met het SMA in Zwolle.

Sportgeneeskunde ISALA klinieken
Isala klinieken, lokatie Sophia
Dr. van Heesweg 2
8025 AB Zwolle
038-4245689
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Ik zou een verzekering nemen bij De Friesland..... vergoeden 200 Euro per jaar... En zijn in de premie óók goedkoper dan Agis en Menzis en Ohra (dat waren de 3 andere offranten vorig jaar...) en vergoeden vrijwel alles in het uitgebreide pakket.

Erikje
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Erikje schreef:Ik zou een verzekering nemen bij De Friesland..... vergoeden 200 Euro per jaar...
Dat geldt alleen voor blessureconsult en/of behandeling en dus geen keuringen!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Overigens is er volgens mij geen enkele zorgverzekeraar die een sportmedisch onderzoek (basis, basisplus en groot) volledig vergoed. Wel zijn er vaak eigen bijdrage tot een max. van 45,- bij een groot sportmedisch onderzoek. Als er al volledig vergoed wordt zal dit alleen voor de basiskeuring zijn waar je als sporter t.b.v. trainingsschema's e.d. niets aan hebt.

Daarbij komt ook dat maximaal eens per 2 kalenderjaren vergoed wordt. Een tijdje terug heb ik iets gelezen over een speciale sporterspolis, daar zaten wel een hoop dekkingen in maar ik denk dat dat een langzame dood is gestorven.
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Spook-E schreef:
Erikje schreef:Ik zou een verzekering nemen bij De Friesland..... vergoeden 200 Euro per jaar...
Dat geldt alleen voor blessureconsult en/of behandeling en dus geen keuringen!
Mistah Knowitall.... :-{ Ik zeg dus net, De Friesland vergoedt dit elk jaar, Nog nooit een factuur van 175 Euro gezien..... gaat direct door naar De Friesland.

Afbeelding

Erikje
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Spook-E schreef:Overigens is er volgens mij geen enkele zorgverzekeraar die een sportmedisch onderzoek (basis, basisplus en groot) volledig vergoed.
Wel dus maar dat had je al gezien denk ik.... :-q

Erikje
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

En dit is wat wat ze mij zeiden dus niet meteen zo bijdehand doen kereltje
Blessureconsult en/of behandeling (geen keuringen)
Standaard / Extra / Optimaal
max. €200,- per verzekerde per kalenderjaar
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Spook-E schreef:En dit is wat wat ze mij zeiden dus niet meteen zo bijdehand doen kereltje
Niet gelijk zo denigrerend doen als je je gelijk niet krijgt...

Weet je wat, blijf jij lekker elk jaar betalen :-{ Jij bent toch geen Fries.

Dit bijdehandte kereltje laat zich volgend jaar weer gratis keuren! Zo bijdehand ben ik nog wel ja! :roll:

En hier de antwoorden op de vragen van anderen en de onwetendheid van jouzelf....
http://www.sportgeneeskunde.com/fsmi_zorgverzekeraars




Erikje
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Erikje schreef: Jij bent toch geen Fries.
Gelukkig niet. En voor jouw informatie, zo'n lijst als die je daar toont is ook beschikbaar via de officiele SMA's met informatie van begin dit jaar. Blijkbaar zijn bij die Frieslanders de voorwaarden gewijzigd want de info die ik had stamt uit die tijd.

En overigens geloof ik niet dat ik was begonnen met denigrerend doen.
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Oh ja, nu hebben die Frieslanders blijkbaar de voorwaarden gewijzigd.... nee schat, je roept gewoon wat zonder het te weten!

Sinds november 2005 zijn die voorwaarden bekend.

Je moet gewoon niet zo snel iets stellig roepen, en al helemaal niet iemand, die gelijk heeft, corrigeren. En als je dat dan wel doet mag je ook zo een flinke kerel zijn om iets neer te zetten zoals bijvoorbeeld: Goh, sorry, ik riep even voor mijn beurt, ik had geen gelijk...

Veel plezier bij je SMA.

Was je al opgevallen trouwens dat er meerdere verzekeringen 100% betalen?!

Erikje
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

MMMMM.....
Ik kom niet uit Friesland, ben ook niet zo bijdehand, maar ga me misschien toch maar aanmelden bij de Frieslander.... :D
Zou het schelen dat ik ook al bij de Frieslandbank zit?? :tong
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Paysi Bassi
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 13:50
Mijn mountainbike: Specialized StumpJumper M4
Contacteer:

ik zit ook bij de friesland en die vergoedt idd alles,
maar ik vond die keuring trouwens weinig voorstellen..
Tommie S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 december 2005, 23:44
Mijn mountainbike: cube ltd team

vertel?
Sig on backorder
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Zo, na al dit geklets over de kosten wil ik wat weten over het nut. :-)

Als ik een keuring zou willen doen, heeft dat dan alleen zin als je in je normale trainingspatroon zit?
Ik ben er namelijk een maandje tussenuit geweest, kan ik dan beter wachten tot ik weer op (mijn) niveau zit?

Ik ben vooral geintereseerd in mijn omslagpunt en mijn maximale melkzuurhutseflutsdinges (weet even niet precies de naam, maar gaat over de verzuring).
Haal ik dat uit zo'n keuring?
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Plaats reactie