Drinken tijdens rit

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

byorka schreef:Sterker nog, toen ik met de camelback reed en 2.5 liter meenam voor een tocht van 80 km was ik er slechter aan toe dan nu.
Ik gok erop dat dat komt doordat je nu een betere conditie hebt en beter getraind bent dan toen je dat nog deed?

Voor de rest is het luisteren naar je lichaam. En dat betekent dat de één meer drinken nodig heeft dan de ander.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik gok erop dat dat komt doordat je nu een betere conditie hebt en beter getraind bent dan toen je dat nog deed?
Klopt, zo zie je maar dat het voor iedereen heel verschillende kan zijn omdat er veel factoren invloed hebben
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Dat klopt natuurlijk, maar de manier waarop jij je zin geformuleerd had suggereerde een andere oorzaak-gevolg redenering dan wat mij de werkelijkheid lijkt.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb er niet bedoeld om te schrijven dat ik door minder te drinken er beter aan toe ben! Ik heb aan willen geven dat ik niet zo veel hoef te drinken. Als voorbeeld haal ik aan dat ik vorig jaar veel meer vocht nodig had tov van nu. Als ik niet meer drinken nodig heb dan hoeven anderen dat ook niet perse. Drankgehoefte kan varieren door een boel factoren.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie