.

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Euhm.

Nooit voor een rollerbank iig.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Rollerbank is eigenlijk de voorloper van de Tacx-en en Elites (al hebben deze merken ook weer rollerbanken in het assortiment :P ). Een reden om er WEL voor te kiezen is de prijs, wanneer je puur alleen een stukkie binnen wil trainen in de winter. Wil je gevarieerde trainingsschema's volgen dan heb je er stukken minder aan. Een andere reden om hem te gebruiken is om naast het winterse geploeg en gestoemp door de blubber toch op souplesse te trainen.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Ronner schreef:Bij mij is het een combinatie van een aantal dingen. Vroeg op staan meestal rond 4a5uur sochtends. Laat thuis komen 7a8uur savonds. Dus dan heb ik er een werkdag op zitten van een 12-13-14uur.
Gloep ....... gewoon voor mijn nieuwsgierigheid: wat voor prachtig werk doe je dat je er zóveel eigen tijd in steekt?
Ronner schreef:Ik denk toch dat ik voor een tacx ga. Had ik niet eens bij na gedacht dat je met een spinningbike, alleen intensieve trainingen kan doen en geen duurtraining.
Mocht ik mee hebben geholpen om deze gedachte de wereld in te helpen: dit geldt als je naar een spinningles gaat. Die duurt meestal 45 minuten en is dus voornamelijk op intensiteit gericht, niet op duurvermogen. Maar als je een 'spinner' thuis gebruikt, kun je er zoveel duurtrainingen op doen als je wilt - je blijft gewoon drie uurtjes doormalen met de door jou gewenste trapfrequentie en hartslag. Voordeel van een spinner i.p.v. een rollenbank is dat je niet nog een extra fiets nodig hebt. Maar ja, veel fanatieke fietsers hebben toch nog wel ergens een fietsje over en het hoeft op de rollenbank geen hyper-super-lichtgewicht carbondinges te zijn :wink:
termi748
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 22 februari 2006, 13:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert

termi748 schreef:Hallo allen,

Om het in de winter beetje op peil te houden zit ik te denken of een tacx ook iets voor mij is. Zal er niet te veel op zitten hooguit 2 keer per week een uurtje. Vandaar ook dat ik er niet te veel voor wil betalen.

Voetbal erook bij dus dan is de vrije tijd weer op.

Gaat mij gewoon om lekker ff te trappen zodat als het weer wat beter weer wordt dat ik niet helemaal stil sta.

Nu zat ik te kijken naar een tacx cyclotrack speedmatic.

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... =Fietsen_A

Is dit iets of heb ik hier weining aan.

Dank voor uw wijsheid.

Groet Maarten
Zijn er nog mensen die hier enige wijsheid over hebben of moet ik het even in een ander topic proberen?

Tnx.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik weet dat het niet op prijs wordt gesteld om "overleden" topics omhoog te schoppen, maar ik wil het toch even doen.

Ik heb ook zitten denken om een Tacx te kopen voor de wintermaanden. De spinninglessen worden bij mijn sportschool voor mij op onmogelijke tijden gegeven.
Ik las ergens dat je niet met je profielbanden moet rijden, welke banden dan wel? En zijn alle tacx'en geschikt voor mtb's of heb je speciale voor mtb's?
Ik kan op de site van tacx allen het virtuele mtb programma vinden dat speciaal voor mtb's is. Verder zie ik alleen maar plaatjes van racers.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Wat ik destijds heb gedaan is een 'racewiel' in mijn MTB zetten.
Dus dan heb je een profielloze band, maar je zit wel op de MTB.
In principe kun je de Tacx zo afstellen dat hij op elke MTB past.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Menno916
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Pilot Primum / Giant Fathom
Contacteer:

termi748 schreef:
termi748 schreef:Hallo allen,

Om het in de winter beetje op peil te houden zit ik te denken of een tacx ook iets voor mij is. Zal er niet te veel op zitten hooguit 2 keer per week een uurtje. Vandaar ook dat ik er niet te veel voor wil betalen.

Voetbal erook bij dus dan is de vrije tijd weer op.

Gaat mij gewoon om lekker ff te trappen zodat als het weer wat beter weer wordt dat ik niet helemaal stil sta.

Nu zat ik te kijken naar een tacx cyclotrack speedmatic.

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... =Fietsen_A

Is dit iets of heb ik hier weining aan.

Dank voor uw wijsheid.

Groet Maarten
Zijn er nog mensen die hier enige wijsheid over hebben of moet ik het even in een ander topic proberen?

Tnx.
Misschien een ideetje voo o.a. Termi(gnoni??)
Heb zelf een spinningbike via marktplaats gekocht voor 50,-. Is geen top of the bill (heeft geen traploze instelling, daardoor beperkt aantal standen)maar kan me er goed op uitleven, zowel duurtraining doen als mezelf continue helemaal in t rood fietsen. Zet hem zelf voor de TV, filmje op en fietsen maar.
Plaats reactie