Haarnestcyste / Sinus Pilonidalis

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

- Update -

Operatiedatum is bekend: donderdag 10-juli zal het gaan gebeuren.
Ik hoop dat het herstel een beetje voorspoedig loopt, dat ik over 2-3mnd weer op de fiets kan springen...


-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------

Helaas ben ik het slachtoffer geworden van een haarnestcyste/sinus pilonidalis welke gisteren voor de tweede knallend is ontstoken en 's avonds op de huisartsenpost ontlast is.

Komende week ga ik een verwijzing voor de chirurg halen om hem te laten verwijderen, maar uit ervaring weet ik dat ze de wond open laten en hij dus zelf dicht moet groeien.
Ik ben benieuwd of er mede-bikers zijn die hetzelfde "probleem" hebben gehad en na hoeveel tijd ze weer op de fiets zijn gestapt?

Grtz
Laatst gewijzigd door DopeMan op zo 6 juli 2008, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Ja, spontaan. Naar binnen groeiende haartjes. Heb er chirurgisch niets aan laten doen. De arts gaf aan dat het weinig uitmaakte en het op een later tijdstip alsnog kon terugkomen. Kapsters hebben het ook wel eens op de handen, naar men zegt
Is overigens alweer een aantal jaren terug en heb sindsdien geen last meer van gehad van ontstekingen

Duurde wel even omdat het niet echt prettig zit, ook niet op een gewone stoel


Tip: bad/teil met biotex groen aanmaken en dan dagelijks met je reet in 't water.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Zijn dat naar binnen groeiende haartjes?
Die heb ik in mijn navel, wanneer ze gegroeid zijn en geen ruimte meer hebben worden de haarzakjes(worteltjes) naar buiten geduwd, waaraan ik zo de haartjes naar buiten kan trekken.

Dat heet dus een haarnestcyste, hmm weer wat geleerd vandaag
jur606
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 29 februari 2008, 14:02

Zelf heb ik het jaren geleden gehad precies op die plek (na weken doorgelopen te hebben toch maar doorverwezen naar de chirurg) geopereerd is iets van 20 min daarna paar dagen pijn gehad moeite met liggen en zitten. hierna nooit meer last gehad (tuurlijk kan het terugkomen maar volgens de chirurg is die kans (als hij het goed doet klein)
is al weer 8 jaar geleden nooit meer ergens last van gehad)

P.s. bij mij was het die week na de operatie 30 graden (probeer dit te vermijden) voel je je een stuk prettiger :)
(NOOB) beginner
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

@ Jur606:
Volgens mij hebben wij dan hetzelfde, er zijn namelijk 2 vormen: de acute en de chronische. Wij hebben beide dus de chronische. Hoeveel cysten had jij? Ik heb er namelijk 5 (4 bij elkaar en één 2cm lager dan de andere 4).

- En de operatie, die duurde 20min? Narcose/Ruggenprik? Krijg je dan ook zo'n blaascatheter? :-{
- Hoeveel dagen ben jij opgenomen geweest?
- Na hoeveel dagen kon je weer beetje lopen/zitten?
jur606
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 29 februari 2008, 14:02

nou volgens mij was het bij mij meer een acute, zat in een maand een plek van ongeveer 5 centimeter (flinke ontsteking onder de huid, werdt eerst een flinke bobbel daarna ging het open push enz na 3 weken was ik het zat naar de dokter en doorgestuurd, toen geopereerd
(was algehele narcose plek zit te hoog voor een ruggeprik (wilde ik ook niet hebben maar kon ook niet).
zelf heb ik ongeveer 3 4 dagen niet kunnen zitten en op mijn rug kunnen liggen :)
Na een dag of 7 waren de hechtingen eruit (als ik het nog goed weet), en had ik niet echt veel last meer naar mijn weten stond ik binnen een week of 2 weer op het veld (voetbal toen nog)
Stelt niks voor :), meet liggen had ik geen pijn (rond lopen ging na een dag of 2 wel weer aardig zonder pijn, zonder kleren maar ging wel) weer ik zou zorgen dat je op je bed kan liggen op je buik, en zo ook tv kan kijken, en een paar goedde films e.d. regelen :)
na een week moet je toch wel, redelijk op de been zijn
(NOOB) beginner
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

Vandaag bij chirurg geweest, operatie is afgesproken.

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat die wond dicht is, ze zei zeker 3-4 weken...
jur606
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 29 februari 2008, 14:02

Zo dan zou het toch wel een hele hele hele grote moeten zijn (bij mij was het na een week weg, hechtingen e.d. had ik er al zelf uitgetrokken)
en na 2 weken al weer aan het sporten, (denk dat die chirurg gewoon van een zeer lange tijd uitgaat, doen ze trouwens met alles)
(NOOB) beginner
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

Bij mij gaan ze het niet dichthechten omdat het een onsteriele wond is.
En ik heb 6 van die dingen... :((
jur606
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 29 februari 2008, 14:02

JA dan zat het bij mij toch ietsje hoger (hoeft maar 2 3 cemtimeter te zijn)
:)
(NOOB) beginner
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

10 juli dus..... :-(

Wordt een "pain in the ass"... :-{
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Laat ik dan maar de eerste zijn met je heel veel sterkte te wensen!
bmateijsen
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 29 oktober 2007, 11:15

DopeMan schreef:10 juli dus..... :-(

Wordt een "pain in the ass"... :-{

Letterlijk, maar alsnog wordt het daarna beter ;).

Sterkte!

Groet,

Bjorn
Cannondale Super V2000
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Niet meteen je kont tegen de krib gooien :wink:
JAMF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 1 juni 2008, 16:19
Mijn mountainbike: GT LTS Carbon

Dat word een tijdje staand fietsen. Meteen het zadel eraf halen. Scheelt weer gewicht. ;)
Optimisten zien het glas half vol, pessimisten het glas half leeg, engineers zien het glas twee keer zo groot als nodig was.
Plaats reactie