Tekenbeet

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik heb gelukkig nog nooit een teek heb gehad (of ik moet m over het hoofd hebben gezien). Ik vermijd overgroeide paden dan ook als de Lyme.
Wanneer ik met m’n benen door/langs gras en dat soort begroeiing ga dan veeg ik daarna ook meteen met m’n handen over m’n benen, misschien dat dat wat helpt.

Alleen van het idee dat ik 13 van die beesten op m’n lichaam zou hebben word ik al helemaal mesjokke :(
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vanavond weer een rondje gefietst door de bossen waar ik een paar weken geleden 13 teken had gevangen. Deze keer uiteraard andere paden gefietst en wat denk je? Ik heb inmiddels 11 teken verwijderd waarvan 3 hele kleine. Nu nog even wachten totdat mijn vrouw uit haar werk thuis komt voor de tekencontrole. :roll:
Blijkbaar weten de teken mij goed te vinden. Op vakantie in Duitsland vond ik tijdens en na het wandelen ook vaak één of meer teken. :(
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

modderfietser schreef: wo 8 juli 2020, 22:34 Vanavond weer een rondje gefietst door de bossen waar ik een paar weken geleden 13 teken had gevangen. Deze keer uiteraard andere paden gefietst en wat denk je? Ik heb inmiddels 11 teken verwijderd waarvan 3 hele kleine. Nu nog even wachten totdat mijn vrouw uit haar werk thuis komt voor de tekencontrole. :roll:
Blijkbaar weten de teken mij goed te vinden. Op vakantie in Duitsland vond ik tijdens en na het wandelen ook vaak één of meer teken. :(
Is het niet gewoon een fetisj van je? :bier:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Eerst 13 en nu 11. Heb je een Axe effect op die dingen 😁
Ik zou er nooit meer komen.
Waar is dat? Dan weten anderen dat ook om extra op te letten.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

vibemaker schreef: wo 8 juli 2020, 22:37
modderfietser schreef: wo 8 juli 2020, 22:34 Vanavond weer een rondje gefietst door de bossen waar ik een paar weken geleden 13 teken had gevangen. Deze keer uiteraard andere paden gefietst en wat denk je? Ik heb inmiddels 11 teken verwijderd waarvan 3 hele kleine. Nu nog even wachten totdat mijn vrouw uit haar werk thuis komt voor de tekencontrole. :roll:
Blijkbaar weten de teken mij goed te vinden. Op vakantie in Duitsland vond ik tijdens en na het wandelen ook vaak één of meer teken. :(
Is het niet gewoon een fetisj van je? :bier:
Voordat de discussie ook hier weer helemaal losgaat, ik vind dat we ons tolerant moeten opstellen jegens Arachnofielen.
Ja, doei !
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Victor1977 schreef: wo 8 juli 2020, 23:24 Eerst 13 en nu 11. Heb je een Axe effect op die dingen 😁
Ik zou er nooit meer komen.
Waar is dat? Dan weten anderen dat ook om extra op te letten.
Mijn vrouw heeft ook nog drie of vier hele kleine teken verwijderd, het waren dus een stuk of vijftien. :o
Dit was in de bossen ten zuiden en ten oosten van Schoonloo in Drenthe. Hier kun je heerlijk vrij fietsen, ik ga me de volgende keer wel met deet insmeren.
Ik doe nu altijd een tekencontrole na het fietsen. Afgelopen zaterdag was ik naar de route van Exloo gefietst en had al een paar teken van m’n benen geveegd voordat ik bij de route was. Thuis heb ik nog eentje gevonden. Het begint er bij te horen. :-{
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hier en daar nog (bijna) stilgestaan bij hoog gras, dicht struikgewas, of ben je tijdens het fietsen besprongen? Dit zijn er wel heel veel voor 1 ritje.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

modderfietser schreef: do 9 juli 2020, 07:07
Victor1977 schreef: wo 8 juli 2020, 23:24 Eerst 13 en nu 11. Heb je een Axe effect op die dingen 😁
Ik zou er nooit meer komen.
Waar is dat? Dan weten anderen dat ook om extra op te letten.
Mijn vrouw heeft ook nog drie of vier hele kleine teken verwijderd, het waren dus een stuk of vijftien. :o
Dit was in de bossen ten zuiden en ten oosten van Schoonloo in Drenthe. Hier kun je heerlijk vrij fietsen, ik ga me de volgende keer wel met deet insmeren.
Ik doe nu altijd een tekencontrole na het fietsen. Afgelopen zaterdag was ik naar de route van Exloo gefietst en had al een paar teken van m’n benen geveegd voordat ik bij de route was. Thuis heb ik nog eentje gevonden. Het begint er bij te horen. :-{
Waar kom je allemaal doorheen? Vorige week zondag nog de Hunebed 350 gereden en wekelijks het eigen rondje Sleen en dit jaar nog geen teek gehad
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

aurelius schreef: do 9 juli 2020, 07:17 Hier en daar nog (bijna) stilgestaan bij hoog gras, dicht struikgewas, of ben je tijdens het fietsen besprongen? Dit zijn er wel heel veel voor 1 ritje.
Ja, de bossen waar ik doorheen fietste zijn heel rustig en de laatste tijd was het groeizaam weer. Regelmatig heb ik door hoog gras gefietst en ook een keer een stukje gelopen omdat iemand een paar kuub grond op het pad had gelegd (nadat ik een zijpad was ingeslagen omdat mijn route geblokkeerd werd door een kudde koeien).
De route was een combinatie van brede bospaden, wandelpaden en single tracks (waarschijnlijk oude ruiterpaden), alle drie waren ze soms overgroeid met hoog gras.

Voor de liefhebber, hier is mijn vijftienteken route, zodat je ‘m ‘n keer kunt fietsen. https://strava.app.link/kb2sWl3YY7
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dankzij jouw eerdere bericht heb ik na mijn ronde in Drenthe (vaste route Grolloo en Gieten) afgelopen weekend goed gecontroleerd maar ik had niks.
Grolloo is vlakbij jouw route en is ook op aardige stukken door het hoge gras heen...
Zal wel geluk gehad hebben.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb een subset van Drente350 gereden: Dirty Drente 200. Geen centje pijn en geen teek gezien. Ook geen hoog gras, trouwens. Daar ga ik ‘s zomers ook liefst niet doorheen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

modderfietser schreef: do 9 juli 2020, 17:05 Regelmatig heb ik door hoog gras gefietst en ook een keer
Ik draai dus om als een pad is dicht gegroeid, deet gebruik ik ook om mijn schoenen sokken en scheenbeen in te spuiten, maar dit enkel voor hetgeen wat lastig te ontwijken is.

Een teek is prima, hetgeen wat ze bij zich dragen, daar bedank ik graag voor.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Sommige mensen zijn gewoon extra aantrekkelijk voor teken. Ik heb een collega die altijd teken heeft als hij in het bos is geweest, de rest van de mensen hebben er slechts sporadisch één.

Bij ons thuis heeft de hond er ook regelmatig één, terwijl we zelf nooit last hebben. Heel apart.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

modderfietser schreef: do 9 juli 2020, 07:07
Victor1977 schreef: wo 8 juli 2020, 23:24 Eerst 13 en nu 11. Heb je een Axe effect op die dingen 😁
Ik zou er nooit meer komen.
Waar is dat? Dan weten anderen dat ook om extra op te letten.
Mijn vrouw heeft ook nog drie of vier hele kleine teken verwijderd, het waren dus een stuk of vijftien. :o
Dit was in de bossen ten zuiden en ten oosten van Schoonloo in Drenthe. Hier kun je heerlijk vrij fietsen, ik ga me de volgende keer wel met deet insmeren.
Ik doe nu altijd een tekencontrole na het fietsen. Afgelopen zaterdag was ik naar de route van Exloo gefietst en had al een paar teken van m’n benen geveegd voordat ik bij de route was. Thuis heb ik nog eentje gevonden. Het begint er bij te horen. :-{
Je weet dat je ze kan verzuipen door meteen thuis te douchen met veel zeepsop ?
Zeep breekt de oppervñaktespanning vh water en zodoende raken ze hun luchtbelletje kwijt.
Niet te snel afspoelen, geef ze even de tijd om te stikken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat wreed!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie