wintertip: gemakkelijk aantrekken van strakke overschoentjes

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
dosenboden
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: za 12 maart 2005, 10:08
Mijn mountainbike: TREK superfly
Contacteer:

Met deze natte periode zijn overschoentjes geen overbodige luxer. Omdat er bést veel mensen zijn de vaak lopen te martelen om die dingen aan te krijgen, de volgende link:

klik hier!
's Winters VET biken waar het altijd warm is? Vanaf augustus 2014 runnen wij op La Palma een comfortabel landhuis met appartementen (17 pers.) en gids ik biketrails! finca La Cruz
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Werkt inderdaad goed op deze manier, was ik ook al achter gekomen.

Ik heb zelf overschoenen van PRO met een rits aan de achterkant: op deze manier spaar je je rits omdat je de overschoen niet ver hoeft op te rekken om over je normale schoen te krijgen.
phildorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 1 november 2008, 20:59
Mijn mountainbike: Scott Scale LTD

Ja inderdaad een goeie tip. Eerst had ik ieder jaar wel een paar overschoenen nodig want ze gingen toch wel eens kapot. Sinds ik de laatste keer overschoenen heeft de FM verteld hoe je deze het beste aan kunt trekken.
Gevolg is dat ze nu al meer dan een jaar meegaan.

Maar kan ook zijn dat ik ze steeds minder vaak nodig heb omdat het eigenlijk nooit meer koud is.
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Dit kost meer moeite dan zoals ik het doe heb ik het idee. Ik trek ze gewoon over mijn schoen heen, binnen 1 seconde gepiept.....
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Ja inderdaad, ik krijg BBB Waterflex overschoentjes voor maat 43 makkelijk over mijn maat 45 schoenen .
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

mtbpie schreef:Dit kost meer moeite dan zoals ik het doe heb ik het idee. Ik trek ze gewoon over mijn schoen heen, binnen 1 seconde gepiept.....
Ik had de manier waar de TS het over heeft reeds ontdekt. Ik heb van die PRO overschoenen en bij mijn weten lukt het alleen op die manier. Geen 1 sec maar 2 sec (2 voeten he) :tong
Veni, vidi, vici
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Met winterschoenen heb je helemaal nergens meer last van. Geen ritsen die naar eeuwige rijstvelden gaan of natte p*ten of slijtage-gaten. Gewoon in een keer goed. Nog een paar Assos wollen wintersokken en je hebt de hele winter droge en warme voeten!

Kan Herrn Dosenboden ons ook nog uitleggen hoe we een regenjasje netjes aantrekken zonder nat te worden? (Vrij naar Jeroenk)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

bert l. schreef:Afbeelding

Met winterschoenen heb je helemaal nergens meer last van. Geen ritsen die naar eeuwige rijstvelden gaan of natte p*ten of slijtage-gaten. Gewoon in een keer goed. Nog een paar Assos wollen wintersokken en je hebt de hele winter droge en warme voeten!

Kan Herrn Dosenboden ons ook nog uitleggen hoe we een regenjasje netjes aantrekken zonder nat te worden? (Vrij naar Jeroenk)

Ja ik heb al een te dure fiets, kan echt niet nog een paar schoenen aanschaffen hoor!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

die speciale winterschoenen zijn ook niet alles hoor! ik heb de celcius van northwave en zolang het droog blijft, zijn die prima, maar als het flink regent, dan loopt het water langs je broek de schoenen in en blijft daar dan "staan". Heerlijk gevoel!
Dwaas
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 29 december 2007, 16:10

julie schreef:die speciale winterschoenen zijn ook niet alles hoor! ik heb de celcius van northwave en zolang het droog blijft, zijn die prima, maar als het flink regent, dan loopt het water langs je broek de schoenen in en blijft daar dan "staan". Heerlijk gevoel!
Dat laatste heb je net zo hard met overschoenen, dus niet een specifiek nadeel van winterschoenen.
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

mtbpie schreef:Ja ik heb al een te dure fiets, kan echt niet nog een paar schoenen aanschaffen hoor!
Met een beetje mazzel kom je ze voor 75 euri tegen en dan is dat natuurlijk een schijntje in vergelijking tot de fiets.
Assumption is the mother of all fuckups.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

mtbpie schreef:
bert l. schreef: Ja ik heb al een te dure fiets, kan echt niet nog een paar schoenen aanschaffen hoor!
Je koopt te dure handschoenen in de verkeerde maat. "you should check your priorities, mate"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
j.kruidbos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 5 oktober 2008, 14:02
Mijn mountainbike: trek superfly elite al/trek madone
Contacteer:

ik heb zon bandje eronder die zijn iritant krijg ze nooit dicht xd
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

julie schreef:die speciale winterschoenen zijn ook niet alles hoor! ik heb de celcius van northwave en zolang het droog blijft, zijn die prima, maar als het flink regent, dan loopt het water langs je broek de schoenen in en blijft daar dan "staan". Heerlijk gevoel!
Iswel gek. Zoals je op het plaatje ziet, hebben die van mij een flap die met klittenband sluit. Daar is nog nooit water doorheen gekomen. En voordat het water in een plasje onderin de schoenen staat, moet er dan nog heel wat gebeuren. Rijd je veel snorkelparcoursen ofzo?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

bert l. schreef:
julie schreef:die speciale winterschoenen zijn ook niet alles hoor! ik heb de celcius van northwave en zolang het droog blijft, zijn die prima, maar als het flink regent, dan loopt het water langs je broek de schoenen in en blijft daar dan "staan". Heerlijk gevoel!
Iswel gek. Zoals je op het plaatje ziet, hebben die van mij een flap die met klittenband sluit. Daar is nog nooit water doorheen gekomen. En voordat het water in een plasje onderin de schoenen staat, moet er dan nog heel wat gebeuren. Rijd je veel snorkelparcoursen ofzo?
nee, eerst wordt je broek nat en vervolgens je sokken en daarna blijft het water in je schoenen staan. Ik heb ook zo'n flap, maar dat houdt het niet tegen. Het enige wat je zou kunnen doen, is tape gebruiken zodat het water van je broek niet je schoenen in kan lopen.
Plaats reactie