Op de mountainbike naar het werk

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Leor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 september 2011, 12:43
Mijn mountainbike: Attack Run & Bike

Hoelaat stappen jullie eigenlijk op de fiets 's morgens?
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Leor schreef:Hoelaat stappen jullie eigenlijk op de fiets 's morgens?
Meestal om 06:00 uur vertrek ik van huis. En om 16:30 uur weer terug naar huis :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hier net zoiets.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

9:00 ofzo heen :oops: en 19:00 weer terug. Ben niet zo'n vroege vogel...

Wel op de reetfiets.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ik ga vrijdag weer, de beste dag om op de fiets te gaan. 40 heen en 40 terug. Ongeveer rond 06.00 op de fiets, dan kan ik om 17.00 weer terug naar huis. Douchen kan bij ons ook, ideaal!
De dag ervoor dus zorgen dat er schone werkkleding in mijn locker ligt en een handdoek.

Zijn mooie trainingskilometers en dat merk ik echt, conditie gaat met sprongen vooruit!

Ik overweeg mogelijk wel om een extra setje velgen met banden aan te schaffen zodat ik kan wisselen. Helaas is er in mijn hele woon-werk route geen enkel stukje offroad te vinden.
Welke velgbreedte en soort band zouden jullie aanraden?
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Ik denk dat een simpel 19mm setje met Schwalbe big apples al veel kan opleveren.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Idd, anything will do. Hier op het Te Koop gedeelte van het forum passeren regelmatig (bijna) nieuwe gewone OEM wielsetjes uit complete fietsen voor rond de € 100.

Daar een setje Big Apples op en rollen maar!
Everybody bought a new bike!
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Leor schreef:Hoelaat stappen jullie eigenlijk op de fiets 's morgens?
7.00 en om 17.00 weer terug, lekker doortrappen op het snelfietspad :D
sjuutje1969 schreef:Welke velgbreedte en soort band zouden jullie aanraden?
Wat de anderen zeggen, gewoon een cheap-ass setje wielen. Iedere (semi) slick voldoet wel als band. Zelf rijd ik met Bontrager XR1's, gescoord voor een habbekrats in de uitverkoop. Een andere meer allround optie is De Smart Sam. Behoorlijk slijtvast en rolt ook goed op asfalt.
modder zuigt!
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Schwalbe Big Apple 28x2.35 Raceguard

Bedoelen jullie deze band?
Ik heb een 29 inch fiets, daar zou deze om moeten passen aldus de shop. Nog wel een extra setje velgen "regelen" dus want het gedoe met bandjes wisselen heb ik geen zin in, velg wisselen gaat dan al beter.
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Klopt. 28" banden zijn gelijk aan de MTB 29" velgen. Beetje vreemd maar wel makkelijk!
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik rijd al heel wat kilometers ww verkeer met tubeless Vitoria Tattoo Light bandjes. Ik rijd zelden lek. Ze kosten nog geen 30 euro en achter kan ik er zeker 4000 km mee fietsen. Voor ongeveer 6000. Ik fiets er ook af en toe nog onverhard mee. Je hebt dan nog steeds voldoende grip.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Hurtebise
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 10 april 2016, 21:04
Mijn mountainbike: Ghost HTX EBS 1 LC 2016

Ook aan het overwegen om 2x25km te gaan doen, 2x/w. Nog even wat goeie tassen scoren, o.a. voor laptop.

Hoe doe je dat met kledij? Je neemt wat wasgerief en propere kledij mee.
Hoe doe je dat met natte kledij? Je bovenset wissel je (bored-out deskplunje). Maar je moet ook nog terugrijden ook. Heb je dan 2 fietssetjes mee?
Is dat doenbaar met een gewone broek, zonder koersbroek (eronder). Lijkt me lastig. Ken mezelf. Rustig fietsen doe ik zelden. Heb wel vaker sneller last van het zitvlak en dat blijft daar ook niet bepaald droog. :)
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Ik heb een hoekje op de gang waar ik mijn fietskleding laat drogen zonder dat anderen last hebben van de geurtjes..... Dan kan ik met 1 set toe

Een goede rugzak met regenhoes is wat mij betreft een must als je vaker fiets. Ook als het droog is na een flinke bui, en de straat/trail nog nat is heb je veel opspattend blubber.....
Hurtebise
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 10 april 2016, 21:04
Mijn mountainbike: Ghost HTX EBS 1 LC 2016

Tymon schreef:Ik heb een hoekje op de gang waar ik mijn fietskleding laat drogen zonder dat anderen last hebben van de geurtjes..... Dan kan ik met 1 set toe

Een goede rugzak met regenhoes is wat mij betreft een must als je vaker fiets. Ook als het droog is na een flinke bui, en de straat/trail nog nat is heb je veel opspattend blubber.....
Wat kan je van materiaal aanbevelen? Ik dacht aan deze zak (laptop):
https://www.vaudetassen.nl/vaude-2in1-r ... eadow.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of
https://www.vaudetassen.nl/vaude-rugzak ... black.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat de bijgeleverde regenhoes voldoende is.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Ik kan de fietskleding in de CV-ruimte ophangen. Daar is het altijd warm en is het spul in no-time weer droog. Vind je de zweetgeur vervelend worden, kun je deze wegkrijgen door de kleding in azijn te laten weken.
modder zuigt!
Plaats reactie