Welke fietsbril voor brildragers?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
franskem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 15:06

Hett minder snel zien van de bordjes begin ik langzamerhand wat beu te worden.
Draag in het dagelijkse leven ook een bril
Wat zijn jullie ervaringen, waar op te letten en welk merk geniet de voorkeurhet
This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik gebruik al enige jaren de Rudy Project Perception. Da's een fietsbril in twee delen. De voorzetbril is kantelbaar en daar zitten de zonneglazen. Daarachter zit een los inzetbrilletje. Mijn vriend Hans Anders heeft daar voor een paar duiten geslepen glazen op maat voor me in gezet. Werkt als een tierelier, ook nu ik niet alleen de bordjes niet meer zie, maar ook nog eens mijn cockpit niet meer uit kan lezen.

Afbeelding
Ik heb niet gecontroleerd of deze bril nog leverbaar is, maar het is wel mijn aanrader. Waar je in elk geval verstandig aan doet, is een bril te kiezen met een flipup voorzetbril. IEDEREEN die daar niet voor kiest, zeurt na enige tijd over een beslagen inzetbrilletje. Daarna kopen ze ALLEMAAL alsnog een flipup. Als van die bril de inzetbril beslaat, doe je de voorzetbril nl. omhoog en is de condens zo weg.

Afbeelding

Gezicht of geen gezicht, vel je eigen oordeel :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
cisqo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 10 augustus 2007, 18:25
Mijn mountainbike: Stevens Wave
Contacteer:

't is misschien niet direct een antwoord op je vraag, maar probeer eens lenzen!
Ik ben ook brildrager en in het dagelijkse leven heb ik een bril, maar met sportengebruik ik daglenzen, het is niet vreselijk duur en als je bril beslaat tijdens het sporten kun je hem gewoon afzetten...
Ik zou zeggen probeer het eens, ga naar de opticien, laat je lenzen aanmeten, en koop gewoon een serie, vaak 30 stuks.
In het begin is het wel wennen maar daarna wil je niet anders....
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Rij je in het "fietsleven" gewoonlijk zonder bril?

Ikzelf heb bij mijn laatste brilwisseling gekozen voor een AirTitanium. Onverwoestbaar montuur, en de glazen (plastics eigenlijk) zijn zo kogelhard dat er na 3,5 jaar intensief gebruik nog geen noemenswaardig krasje op zit. het apparaat draag ik zowel tijdens het dagelijks leven als tijdens het biken.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
cisqo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 10 augustus 2007, 18:25
Mijn mountainbike: Stevens Wave
Contacteer:

shiverer schreef:Rij je in het "fietsleven" gewoonlijk zonder bril?

Ikzelf heb bij mijn laatste brilwisseling gekozen voor een AirTitanium. Onverwoestbaar montuur, en de glazen (plastics eigenlijk) zijn zo kogelhard dat er na 3,5 jaar intensief gebruik nog geen noemenswaardig krasje op zit. het apparaat draag ik zowel tijdens het dagelijks leven als tijdens het biken.
Heb in mijn "fietsleven" mijn lenzen in en mijn (fiets)zonnebril op.. Gewoon een simpel brilletje van BBB met verwisselbare glazen...
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
hopla
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 18 maart 2009, 16:33

Ik gebruik er een van Shimano. Een bril met een inzetstuk waar de geslepen glazen inzitten. Model weet ik zo even niet, maar ze hebben er maar een volgens mij. Komt met 3 verschillende kleuren glazen.

Nadeel is dat als het warm en/of nat is, er vocht 'tussen' de glazen en het opzetstukje gaat zitten. Hierdoor gaat het geheel beslaan en zie je dus niets meer, dan is het bril af en wegstoppen want dan zie ik meer zonder bril.

Edit: het is een shimano visente klip!
Banzai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 16 november 2008, 20:48

Ik heb er nog geen, maar ga er binnenkort wel eentje aanschaffen. In het dagelijks leven draag ik wel een bril, maar op de bike een M-frame zonder sterkte...

Maar omdat ik een nogal smal hoofd heb, is de Adidas Evil Eye (s) zo'n beetje de enige die ik kan hebben. Nadeel van deze bril is dat ie best prijzig is. Dus mocht iemand een goedkoop adresje weten..... :winkie:
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Polaroid heeft een bril voor over je bril, ziet er niet gek uit en is zeer effectief...prijs is aantrekkelijk, kijk maar eens bij Pearle
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

Kane schreef:Polaroid heeft een bril voor over je bril, ziet er niet gek uit en is zeer effectief...prijs is aantrekkelijk, kijk maar eens bij Pearle
Het jammere hiervan is dat bij een crash je ook de kans hebt je dagelijks bril te beschadigen. Ik heb zelf ook een Adidas Evil Eye en zoals al aangegeven; prijzig. Maar wel comfortable en veel instel mogelijkheden en verder er zijn reserve onderdelen voor te krijgen mocht er iets stuk gaan.
Google is your friend :-)
Spongebob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 7 augustus 2005, 11:31
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Marathon 2013 | Scott Addict R3 09 | Trek Mountaintrek pekelbak
Contacteer:

Ik stond een aantal jaar geleden ook voor de keuze: sportzonnebril op sterkte, sportzonnebril met apart "voorzetbrilletje" op sterkte of sportzonnebril met lenzen. Heb voor de laatste optie gekozen, waarbij ik de lenzen nu dagelijks draag, ook buiten het fietsen. Voordeel is dat je een zonnebril kan bijkopen die precies biedt wat je zoekt en wilt betalen. De optie met die opzetbrilletjes leek me helemaal niets en een zonnebril op sterkte was megaduur.
Gebruik nu dus lenzen met een Oakley zonnebril, helemaal top
Hier staat normaal gesproken een gevatte en goedgekozen spreuk of link naar een goedendoelenactiepagina
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De Rudy Project Perception is nog wel verkrijgbaar. Het inzetbrilletje wordt meegeleverd.

Perception

Gebruik deze bril al enkele jaren en ben er zeer tevreden over.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Bart-1980
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1311
Lid geworden op: za 16 augustus 2008, 16:35
Mijn mountainbike: Giant Terrago Team 2009 (Black)
Contacteer:

ik gebruik momenteel de Rudy Project Rydon 2 Carbon Smoke ben zeer tevreden over deze bril, je moet alleen even wennen, omdat je wimpers wel eens de clipon kunnen raken aangezien dit dichter op je ogen staat als standaard.

ik moet zeggen dat ik vrij weinig last heb van het beslaan van de glazen.

Lenzen zijn geen optie, niet iedereen kan lenzen in ! zo is mijn netvlies beschadig door werk, waardoor ik geen lenzen meer in kan. (had ik vroeger wel) In verschillende topics lees ik altijd, neem lenzen... er wordt gevraagd voor bril op sterkte, niet voor zonnenbril in combi met lenzen :~
cisqo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 10 augustus 2007, 18:25
Mijn mountainbike: Stevens Wave
Contacteer:

Bart-1980 schreef:
Lenzen zijn geen optie, niet iedereen kan lenzen in ! zo is mijn netvlies beschadig door werk, waardoor ik geen lenzen meer in kan. (had ik vroeger wel) In verschillende topics lees ik altijd, neem lenzen... er wordt gevraagd voor bril op sterkte, niet voor zonnenbril in combi met lenzen :~

Op zich heb je een punt, maar het kan nooit kwaad om iemand op die mogelijkheid te wijzen, wie weet had ie er nog nooit aan gedacht...
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
zzzzzzzzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 17 april 2007, 13:38
Mijn mountainbike: Trek 8500 ('08)

Ook hier een Rudy Project Rydon (maar dan zonder 2. het enige verschil is dat bij de 2 de glazen wat minder ver doorlopen geloof ik) met een inzetbrilletje..

bevalt goed! Zowel met de wintersport als op de fiets. Het is inderdaad wel even wennen dat je wimpers tegen het inzetbrilletje aan kunnen komen. maar daar merk ik nu niets meer van. de Perception heeft dit als het goed is niet, maar die vond ik qua uiterlijk te massief..

zolang ik blijf rijden heb ik geen last van het beslaan. Als ik na hard gefietst te hebben opeens stil sta wel een beetje. Maar niet meer dan met mijn normale bril.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2986
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Er bestaat een Rudy Project Impact X - correctieglazen, zelfkleurend, licht, mooi, erg duur. Geen inzetbrilletje nodig.

Ik heb een Shimano Visente Klip (gekocht voor 19 €), daarvoor een BBB model met inzetbril. Kosten glazen ca. 30-40 €/stuk bij iemand Anders of zo. Weinig problemen met beslaan, alleen bij regen natuurlijk een drama maar dat is met elke bril. Met rotweer fiets ik ik principe ook niet, dus het is geen probleem.

Mijn fietsmaat heeft ook een Rudy Project met van die blauwe glazen, erg fijne bril, nogal duur...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie