Regenbroek!!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
madhead
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 12:35
Mijn mountainbike: Stumpjumper expert carbon

Ik ben op zoek naar een goeie regenbroek. s'zomers vind ik een paar natte benen niet erg maar het begint nu langzamerhand wel steeds kouder te worden.
Ik vind die van Gore wel mooi, maar heel erg duur.
Hebben jullie enig advies?
Waar een wil is is een weg, bij mij meestal Offroad.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

vaseline of warmtebalsum

Rainlegs werken wel bij de racefiets als je stil zit maar bij het mountainbiken blijf je met die riempjes achter je zadel hangen.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

De regenbroeken van Vaude zijn een prima alternatief en een stuk goedkoper!
Net als bij Gore in korte als lange broek verkrijgbaar!
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...in baggerweer ga ik niet trainen, maar voor woon/werkverkeer heb ik een afgeknipte regenbroek van de Action... :-q
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
madhead
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 12:35
Mijn mountainbike: Stumpjumper expert carbon

Ergens heb je wel gelijk, al doet elke dag fietsen me wel goed.
Ik zou die dagen dat het de hele dag regent ook evt. nog naar de sportschool kunnen.
Ik heb wel een fiets regenjack, maar al het water wat nu tegen de borst komt loopt naar beneden en ik heb
dan binnen een minuut een natte prak. Niet echt lekker.
Afgeknipte regenbroek, wel een goed idee. Kan dan ook een goedkope wezen.
Waar een wil is is een weg, bij mij meestal Offroad.
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Afgeknipte regenbroek lijkt me nog de best optie. Rainlegs beschermen dacht ik alleen de bovenkant van je bovenbenen, terwijl de achterkant (o.a. harmstrings) het meeste water opvangt...
BikePatrol
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 21 juni 2009, 17:21
Mijn mountainbike: Liteville 301 AM

Hier goede ervaringen met de Gore Ultra, maar met 159,90 aan de ietwat dure kant misschien. Het is wel een broek die ik het hele "koude" seizoen aan heb, omdat hij zeer comfortabel is. Een keer een forse val partij mee gehad waarbij mijn knie open was maar mijn broek niet 8-).

Als je zo'n broek alleen voor de regenritjes wilt hebben dan is het wellicht geen voordelige keuze.
pannekoeken
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 13:18
Mijn mountainbike: Bijna alles, als het maar wielen heeft en descent genoeg is om als statussymbool te dienen
Contacteer:

Löfler lange en korte regenbroek uit goretex, ideaal ik draag ze beide vaak bij slecht weer, kost een beetje maar ze slijten niet. Voordeel is dat je niet gaat zweten zoals in een normale regenbroek en de pasvorm veel beter is.
Was Dr Paaj... Maar software maken is menselijk dus door een fout ben ik om zeep geholpen
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Regenbroek? Wat gaan we nou krijgen? Dat soort dingen werkt niet en ze zijn reteduur. Zonder regenbroek wordt je van de regen beetje koud, maar met regenbroek wordt je volgens mij zeiknat van het zweet. Ik kan me ook niet voorstellen dat het lekker fietst.

Zondag jl. hebben we met een paar man nog in de stromende regen gefietst. Niet iets om heel gelukkig van te worden, maar uiteindelijk wordt je alleen maar nat.
En je wordt in dit jaargetijde toch vies en nat, of het nou van het regenwater is dat uit de lucht komt vallen, of van het modderwater is dat sinds gisteren al op de grond ligt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Murrrphy
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 13 juli 2007, 08:47
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 3
Contacteer:

Ik gebruik een schaatsbroek van Craft, uiteraard wel de korte broek met zeem eronder. Blijf ik droog en warm in.

Dit advies is trouwens ook al eerder gepost in een paar andere topics.
Maak plannen voor de toekomst maar leef vandaag.
madhead
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 12:35
Mijn mountainbike: Stumpjumper expert carbon

bert l. schreef:Regenbroek? Wat gaan we nou krijgen? Dat soort dingen werkt niet en ze zijn reteduur. Zonder regenbroek wordt je van de regen beetje koud, maar met regenbroek wordt je volgens mij zeiknat van het zweet. Ik kan me ook niet voorstellen dat het lekker fietst.

Zondag jl. hebben we met een paar man nog in de stromende regen gefietst. Niet iets om heel gelukkig van te worden, maar uiteindelijk wordt je alleen maar nat.
En je wordt in dit jaargetijde toch vies en nat, of het nou van het regenwater is dat uit de lucht komt vallen, of van het modderwater is dat sinds gisteren al op de grond ligt.
Nu zal het nog wel gaan, maar als de temperatuur nog veder zakt wordt het toch wel tijd dat je kleren droog blijven.
Waar een wil is is een weg, bij mij meestal Offroad.
pannekoeken
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 13:18
Mijn mountainbike: Bijna alles, als het maar wielen heeft en descent genoeg is om als statussymbool te dienen
Contacteer:

bert l. schreef:Regenbroek? Wat gaan we nou krijgen? Dat soort dingen werkt niet en ze zijn reteduur. Zonder regenbroek wordt je van de regen beetje koud, maar met regenbroek wordt je volgens mij zeiknat van het zweet. Ik kan me ook niet voorstellen dat het lekker fietst.
Zaterdag hebben we in de stromende modder/regen en wind gereden en droog gebleven en niet zeiknat van het zweet... Je weet niet wat regenkleding is en nog nooit met een goede broek/jas gereden.
Ja duur wel, maar wat is duur, dat je kont droogblijft, los van het zweet wat je normaal ook hebt en de kou bovenbaas rijden... Sorry maar tijdens trainingen dragen we vaak niets anders, want nat 6 uur rijden is allerminst leuk.
Was Dr Paaj... Maar software maken is menselijk dus door een fout ben ik om zeep geholpen
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Hallo Pannekoek,

wat voor'n wonder kleding is dat dan? Of fiets jij héél zachtjes?
voorals nog ben ik het met de bert en den Uncle eens...
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Wonky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 16:30
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K18 2008

Waarom een regenbroek...vanwege de regen of opspattende nattigheid ??
Voor woon-werk verkeer heb ik spatbordjes zodat ik niet een mooie bruine streep op m'n rug heb. Wat van boven naar beneden komt droogt wel weer.

Voor crossen in de bossen op zondag laat ik me met dit weer gewoon nat worden, is niet koud.

Voor combinatie van veel nattigheid en vrieskou bij een langere tocht heb ik wel een korte sprayshort, ademend materiaal en waterdicht, je kont blijft droog. Gebruik hem zelf alleen bij extreme weersomstandigheden, bijv als ik door gesmolten sneeuwpap moet. Nog geen last mee gehad met overmatig zweten en inderdaad 6 uur op een koude natte zeem zitten krijg je een rauwe kont van.
Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen .....
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Uncle Knobby schreef:...in baggerweer ga ik niet trainen, maar voor woon/werkverkeer heb ik een afgeknipte regenbroek van de Action... :-q
Prima tip, werkt echt goed inderdaad. Voor een tientje ben je klaar bij de Zeeman oid.

Voor de lange afstanden heb ik echt wel een regenbroek nodig bij slecht weer.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Plaats reactie