sterilisatie

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

Fijn al die ondersteuning. Ook ik zal binnenkort bij de euroloog langs gaan...
Steriele sport dat mountainbiken ;-)
..../''''''\....../'''\.../''\...
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Louis schreef: euroloog
Laat me raden Louis, jij hebt het meest luxe pakket van jou zorgverzekeraar? :winkie:
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
naish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 12:21
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8

Toevallig gisteren, vrijdagmiddag, "geholpen". Pijn viel wel mee. Eigenlijk is een serieus bezoek aan de tandarts erger.

Zit nu deze hele zaterdag te rusten en een beetje achter de laptop te surfen en kan hopelijk volgende week wel weer fietsen. Zoals het nu aanvoelt.
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

Sieb schreef:
Louis schreef: euroloog
Laat me raden Louis, jij hebt het meest luxe pakket van jou zorgverzekeraar? :winkie:
ehm :oops: :oops: :oops:
uroloog...
oeps oeps oeps...
..../''''''\....../'''\.../''\...
Kalli
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 2 september 2008, 14:37

Nog wat inside info:
Ben vanochtend onder het mes geweest. Viel (tot nu toe) allemaal wel mee.
Je gaat liggen, het gebied wordt gesteriliseerd (met een doekje en 'jodium'), hij vraagt hoe oud je bent en of je het zeker weet. Dan komt het spannende moment....hij zoekt je zaadleider op (met de hand), pak je balzak en zet een spuit ..........tot mijn opluchting doet dat niet meer pijn dan wanneer hij in je arm of been zou prikken (want hij zet hem niet in de testikel zelf). Met 15 min is hij klaar.

Klein nadeel....mijn linkerkant was nog niet helemaal verdoofd toen hij begon dus dat voelde je wel...maar ook dat viel nog wel mee (was wel deels verdoofd)

Nu, 4 uur na de ingreep heb ik een beetje last van die linkerkant, alsof iemand even te hard in de bal heeft geknepen (beetje zeurende pijn). Maar de verdoving is ook nog niet uitgewerkt. Tenzij het heel veel erger wordt, ga ik morgen gewoon naar mijn werk (kantoorbaan) en slik ik misschien niet eens asperine. Vandaag werk ik van thuis uit. Fietsen, sporten en zwaar tillen wordt afgeraden tot een dag of 5 na de ingreep, sex kan ook dan pas weer. Over 3 mnd moet je een potje inleveren en onderzoeken ze of er nog zwemmers zijn, zo niet dan wordt je officieel onvruchtbaar verklaard. Voordat je je potje vult, moet je ong 15-20 zaadlozingen hebben gehad, om zeker te zijn dat er niet nog wat oud zaad in zit.
naish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 12:21
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8

Bij was hetzelfde dat de verdoving slecht werkte aan de rechterkant.

Nu 5 dagen later gaat het beter, maar ik zie mezelf niet op de fiets zitten aanstaande zaterdag.
Kalli
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 2 september 2008, 14:37

naish schreef:Bij was hetzelfde dat de verdoving slecht werkte aan de rechterkant.

Nu 5 dagen later gaat het beter, maar ik zie mezelf niet op de fiets zitten aanstaande zaterdag.
Nu, 9 uur na de ingreep heb ik mijn eerste 2 aspirines op (rond 15:00) en heb ik het gevoel of ik een beetje buikpijn heb. Nog niks waar ik me echt zorgen over maak. Zo voor het slapen nog 2 aspro's en dan komt het wel goed denk ik. Dus voor dag dagelijkse gang van zaken heb ik niet het idee dat ik nu echt gehinderd word. op de fiets springen is inderdaad een heel ander verhaal, de 28ste heb ik weer een ritje Drunense Duinen ingepland, mag hopen dat het dan wel over is. Moet ook flink gaan trainen voor de 110km van LimburgsMooiste na 3 maanden niet gefietst te hebben, dus dat mag ook wel over zijn als ik dat nog wil halen :-{

Update: de dag na de ingreep gewoon weer gaan werken, ik had geen pijnstillers nodig (niet om stoer te doen of zo, voelde gewoon redelijk goed aan) en nu de tweede dag ook weer gewoon aan de bak (ik heb wel een kantoorbaan, dus dat zal wel schelen tov fysiek aan de bak moeten iedere dag). Misschien de uitzondering op de regel, maar mij is het dus allemaal flink mee gevallen.
jwd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 16:22
Mijn mountainbike: ORBEA

Hey

Ik heb die operatie ook ondergaan. Na een dag of 10 zouden de hechtingen opgelost moeten zijn.
Na 2 weken zat ik weer op de fiets.
Mijn hele zaakie was wel een beetje blauw, maar dat was na een paar weken ook over.

Succes met herstellen
naish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 12:21
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8

Zaterdag weer gefietst na twee weken rust. Ging perfect, nergens last van!
MasterBull
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 19 januari 2012, 22:32
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 5th Anniversary

Deze ingreep vandaag ook laten uitvoeren, ben benieuwd wanneer ik weer op de bike zit.
Tot nu toe geen centje pijn :-q

Hopen dat het zo blijft.
Eertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 29 april 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Specialized 29 Stumpjumper HT Comp

Wellicht ligt dit aan je naam! :tong
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Eertje schreef:Wellicht ligt dit aan je naam! :tong
Haal dat Master nu maar weg haha :lol:
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

MasterOx klinkt ook goed.. :)
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
MasterBull
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 19 januari 2012, 22:32
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 5th Anniversary

zenegroen schreef:
Eertje schreef:Wellicht ligt dit aan je naam! :tong
Haal dat Master nu maar weg haha :lol:

Hehe volgens mij heb ik nu een grotere zak dan jij, dus ik laat t nog even staan 8)
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Hahaha beterzak!!!
Plaats reactie