Als motorrijder ben ik geen fan van het opplakken van stickers op je helm. De lijm kan de buitenschaal aantasten en daar een zwak punt creëren.
Via mijn werk weet ik dat er veel alternatieven zijn. Je hebt polsbandjes, maar die zijn meestal meer bedoelt voor eenmalig gebruik. Ook heb je armbandjes of kettinkjes van staal met daaraan een hangertje waar een papiertje in zit.
Maar voor op de fiets vind ik dat onveilig. Zo een kettinkje kan blijven haken ergens achter en de gevolgen daarvan kun je zelf wel bedenken. Er zijn nu ook andere ketting-achtige alternatieven, maar ik wil pertinent niets om mijn hals of armen hebben hangen tijdens het sporten.
Ik denk dat een papiertje in je zak prima kan werken. Zeker als je dat met een fel kleurtje en in korte, duidelijke bewoordingen aangeeft dat het je SOS gegevens zijn. Eventueel plastificeer je het.
Zo een speciale sticker op de helm is uiteraard wel ontzettend duidelijk. Weeg voor jezelf af of je dat wilt doen. Zo een sticker tast de helm niet in 2 dagen aan

Daar gaan wel een paar jaar over heen.