Overigens altijd je ID meenemen als je gaat fietsen or whatever, is voor iedereen vanaf 14 jaar gewoon verplicht en volgens mij post hier niemand jonger dan 14 jaar

Glas, koolstof of aramide vezel icm met bv polyester gevormd tot composiet. Bij motorhelmen zie je de vezelstructuur nog wel op sommige plaatsen aan de binnenzijde. Bij fietshelmen is het iets moeilijker te herkennen maar alles behalve de goedkooptste helmen zullen wel een vezelversterkte schaal hebben. Als de schaal erg dun is maar toch hard aanvoelt is het hoogstwaarschijnlijk een composietmateriaal.Tom-s schreef:[
Hoe weet je of je helm met polycarbonaat is versterkt of met vezel? (Wat voor vezels?)
Aan de binnenkant van de helm is niet handig. Ambulance personeel doen niet graag je helm af en weten niet dat het daarin vermeld staat.MARI0 schreef:Ik heb de zaak aan de binnenkant van mijn helm staan, een ICE tel. nummer en heb mijn ID altijd bij me.
Als je het rubber niet meer beneden kunt houden en je raakt buiten bewustzijn dan neemt men vaak de 'inboedel' mee (in NL).
Op de SEH afdeling in het ziekenhuis gaat men sowieso met je spullen aan de slag.
Vroegâh, je weet wel, toen die stickers en sos kettinkjes nog niet veel gebruikt werden, gingen er ook veel mensen dood doordat medicijngebruik of allegieën niet bekend waren bij het ambulancepersoneel. Ook gebeurde het niet zelden dat familieleden pas na overlijden achterhaalt konden worden.bert l. schreef:Vroegâh, je weet wel, toen we nog geen mobi hadden en nog zonder Ausweis over straat mochten, kwamen we ook altijd thuis. In die dagen - ik spreek dan wel van vóór de oorlog - noemde we wat nu ICE heet, gewoon SOS. Wist iedereen gelijk waar hij aan toe was.
M.a.w. wat een Onzin allemaal. Waar is al die extra zooiboel voor nodig?
m-joosen schreef:Vandaag kwam ik dit tegen op het internet.
Gezien ik vaak alleen erop uit trek denk ik wel dat dit een goede oplossing is (uitgezonderd die vele plakkertjes op mijn helm)
http://www.sosarmband.nl/helmid-c-37.html
Hebben jullie ervaring met andere oplossingen ?????
Ik hoor het graag van jullie.
Toen ik mijn motorhelm kocht was het eerste wat ik deed die stickers van de fabriek van me helm af halen... kan mij het schelen welke techniek er in de helm zit.Chall schreef:Als motorrijder ben ik geen fan van het opplakken van stickers op je helm. De lijm kan de buitenschaal aantasten en daar een zwak punt creëren.