In Case of Emergency Helm ID

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Ramon 73 schreef:
lenf schreef:En euh ...wat behoor je in te vullen bij: Other info?
Overige info. Alles wat je kwijt wil aan degene die je vindt na een ongeval. Je hoeft daar niks in te vullen, is alleen extra aanvulling.
Wellicht of je structurele medicatie gebruikt die van invloed kan zijn op de behandeling, of het hebben van suikerziekte etc.
Work... the eight hours between bicycle rides.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Dat dacht ik al wel, maar vroeg me af of dat wel klopte, vond ik dan wel een raarhe vraag.
Anders doe ik die sticker toch niet op de helm :~

Nog maar ff tekenen en dan dicht plakken. Morgen maar eens kijken hoe dat fietst.

senks aniweay, ... :wink: dat jullie niet denken dat ik geen eaméricens kan ofzo :-q
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Uiteraard kan je ook opschrijven dat je hobby mountainbiken is, maar dat is weer zo voor de hand liggend. 8)
Work... the eight hours between bicycle rides.
Another Cube
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 22:00
Mijn mountainbike: Zwarte Cube '10

Klopt bijna helemaal...is inderdaad Amerikaans.
Nee, in Amerika zullen ze je zeer zeker niet laten liggen want daarmee overtreden zij de wet, de amerikaanse hulpdiensten (EMT & EMT Paramedics) leggen een eed hiervoor af en zullen je helpen.
In Nederland weet ik niet hoe dat geregeld is bij de verpleegkundige.
Sommige aandoeningen zijn dusdanig ernstig bijv. een terminale aandoening, dan kan je bijv. neerzetten DNR (Do not Resuscitate)(oftewel niet reanimeren).

"Other info" zou bijvoorbeeld je sofi nummer kunnen bevatten waardoor je directe naasten en adresgegevens meteen tevoorschijn kunnen worden gehaald.
Zou ook gebruikt kunnen worden door neer te zetten waarvoor welke stoffen "gevoelig" te zijn zonder echte allergische reactie.
Zou ook bijvoorbeeld bij allergie tegen latex daar neer kunnen zetten, zodat de verpleegkundigen een ander setje handschoenen kunnen pakken welke geen latex bevatten, daarintegen worden handschoenen met latex steeds minder gebruikt.
Beter laat dan "te laat" te ontdekken wat leuk is
Another Cube
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 22:00
Mijn mountainbike: Zwarte Cube '10

Alles wat je kwijt wil aan degene die je vindt na een ongeval. Je hoeft daar niks in te vullen, is alleen extra aanvulling.Wellicht of je structurele medicatie gebruikt die van invloed kan zijn op de behandeling, of het hebben van suikerziekte etc.
Bedankt @Fanman, ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen.
Beter laat dan "te laat" te ontdekken wat leuk is
Focus KillerBee Disc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 15:00
Mijn mountainbike: Focus Raven 6.0 omgebouwd naar Rohloff :)

Ik heb een road-id aangeschaft via internet http://www.roadid.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Wat ik zelf als voordeel zie van dit type armband is dat je geen bandje hebt wat je eerst af moet (laten) doen met daarin een los papiertje.
De road-id wordt compleet geleverd met al je gegevens in 1 oogopslag op een rvs plaatje aan de buitenkant van de armband.
ik vind overigens wel dat het allemaal niet zoveel uitmaakt wat je aan id bij hebt, als je maar wat bij hebt!
Another Cube
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 22:00
Mijn mountainbike: Zwarte Cube '10

Dat is inderdaad het voornaamste @Focus KillerBee Disc :-q , dat je inderdaad een ID bij je hebt.
Beter laat dan "te laat" te ontdekken wat leuk is
Plaats reactie