last van spieren achterkant van been ter hoogte van de knie.

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Focus KillerBee Disc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 15:00
Mijn mountainbike: Focus Raven 6.0 omgebouwd naar Rohloff :)

hallo allen,

hier zit veel kennis in dit forum. ik heb een vraag over spieren waar ik de laatste weken last van heb! het zijn de spieren aan de achterkant van mijn been en dan ter hoogte van mijn knie. het is niet pijnlijk maar ik voel het wel en het zeurt een beetje tijdens flinke belasting in het bos. tochten van 60-70 km door het bos zijn eigenlijk geen probleem en ik heb de dagen na inspanning geen pijn, ik voel het dus alleen tijdens het biken zelf. ik heb het laatste jaar niks verandert aan fietsafstelling, schoenen, kleding of houding. het enigste dat ik sinds enkele maanden doe is krachttraining en cardiofitness in de sportschool. het is daar dus best met wat gewichten werken (ook op 2 apparaten voor kniebuigingen en veel andere met oefeningen van spieren rond de buik, schouders en benen).
zou hier ooit iets vandaan kunnen komen?? als iemand wat weet hoor ik dat graag.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Heb ook al een tijdje last van mijn hamstring.
Bij mij iets hoger als bij jouw, maar voor de rest hetzelfde.
Het is bij mij waarschijnlijk overbelasting omdat ik gewoon teveel fiets.
Had een tijd geleden zo hard gefietst dat ik een scheur in mijn kuitspier opliep tijdens een toertochtje.
Ga binnenkort (over 2 weken) langs een sportmasseur om mijn benen eens goed onderhanden te nemen.

Ga me nu opmaken voor 80 km door de storm (hoop dat ik wind mee heb :D ).
suc6 en laat het ons weten als je een oorzaak, oplossing.....weet.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Focus KillerBee Disc schreef:hallo allen,

hier zit veel kennis in dit forum. ik heb een vraag over spieren waar ik de laatste weken last van heb! het zijn de spieren aan de achterkant van mijn been en dan ter hoogte van mijn knie. het is niet pijnlijk maar ik voel het wel en het zeurt een beetje tijdens flinke belasting in het bos. tochten van 60-70 km door het bos zijn eigenlijk geen probleem en ik heb de dagen na inspanning geen pijn, ik voel het dus alleen tijdens het biken zelf. ik heb het laatste jaar niks verandert aan fietsafstelling, schoenen, kleding of houding. het enigste dat ik sinds enkele maanden doe is krachttraining en cardiofitness in de sportschool. het is daar dus best met wat gewichten werken (ook op 2 apparaten voor kniebuigingen en veel andere met oefeningen van spieren rond de buik, schouders en benen).
zou hier ooit iets vandaan kunnen komen?? als iemand wat weet hoor ik dat graag.
staat je zadel niet wat te hoog?
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Te hoog lijkt me niet als je niets aan je fiets veranderd hebt(er vanuitgaande dat het zadel op de juiste hoogte stond). Het kan wel zijn dat je zadel een beetje gezakt is het rijden in het bos.
elvisp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 oktober 2010, 18:45
Mijn mountainbike: Specialized S-works ht 29er, Sram XX

het enige wat ik wil zeggen is: Ga niet met medische klachten een forum op!!

Iedereen kan iets weten over het een en ander qua fiets/training/afstelling etc. maar met lichamelijke klachten moet je gewoon bij een dokter/sportarts of fysiotherapeut zijn die kunnen vaststellen (door er naar te kijken/voelen!) wat er aan de hand is met de spierenachter je knie (als het die zijn en niet je pezen of aanhechtingen) Zij kunnen je ook vertellen of je misschien even iets rustiger aan moet doen of zo.
iig succes er mee!

Grt
Ride Hard...Rock Harder!
Plaats reactie