Meer bikers met een hartritmestoornis?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Bij een oud collega van mij hebben ze tot 2x toe het hart stilgezet en daarna weer aangezet. Hij had ook last van boezemfibrileren. Hartslag en tot ruim boven de 250 zonder inspanning. Hij is een jaar of 62.
Dat stopzetten en aanzetten heeft niet geholpen.
Bij hem is later geconstateerd dat er nog een zenuw of iets dergelijks zat die het hart aanspoort om als een gek te keer te gaan. Die schijn je van kinds af aan te krijgen en die verdwijnt op latere leeftijd. Die hebben ze dus ook weggebrand.
Dit ging een tijdje goed maar daarna kreeg hij er toch weer last van. Nu bleek dag die zenuw weer begon terug te komen. Hij is weer geopereerd en nu zijn de klachten ook over.

(Of het een zenuw is durf ik niet meff zekerheid te zeggen,ben geen arts)
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Niet helemaal de ervaringen waar ik op gehoopt heb.... :-{

Ik had gehoopt meer de ervaringen van patiënten te horen, over het herstel en dergelijke, en dan met name mensen die niet thuishoren in de grote groep mensen die last van atriumfibrilleren hebben, te weten de 55+-ers.

Het hele medische verhaal heb ik al aangehoord bij mijn cardioloog, hij weet dat ik mountainbike/fiets. Nou, ik zal het wel horen na de ingreep en zelf meemaken..
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

PB gestuurd.
Proberen lukt altijd
Plaats reactie