Hoi allemaal,
Kan iemand mij vertellen of onderstaande normaal is?
Er zit erg veel ruimte bij de drop-outs. Het gaat om een Hope Pro 4 Boost naaf in een RS Pike Ultimate Boost vork.
De naaf zit wel gewoon goed op zijn plek als de steek-as erin zit. Het ziet er alleen zo gek uit.
Hoor graag van jullie!
Drop-outs voorvork erg ruim
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Ja, dat is normaal. Is extra ruimte voor zg "torquecaps"
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 207
- Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4
Daar heb je special end caps voor (zg torque caps) maar dat hoeft niet. Is een RockShox feature maar ik rijd ook zonder torque caps. Alleen het plaatsen van je wielen gaat iets minder makkelijk
- Tribux
- Extreme Biker
- Berichten: 883
- Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
- Mijn mountainbike: Nukeproof Scout
Top bedankt voor de snelle reactie’s
Is er behalve het esthetische voordeel en het feit dat het makkelijker is om je voorwiel er in te plaatsen nog een fiets technisch voordeel van torque caps?
Is er behalve het esthetische voordeel en het feit dat het makkelijker is om je voorwiel er in te plaatsen nog een fiets technisch voordeel van torque caps?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 207
- Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4
Ik quote:
"The added surface area of the axle provides a much stiffer interface between the axle and the fork leg, as well as making it somewhat easier to slide the front wheel in and out of the dropouts.
The tangible difference is that it offers an increase in steering precision and decreased torsional flex at the hub. This is especially noticeable for heavier riders, or hard-chargers that push their bikes to the limit when cornering."
Ik heb ook een wielset met torqecaps maar ik merk geen verschil. Dus of ik ben niet zwaar genoeg of ik rijd niet op mijn limiet
"The added surface area of the axle provides a much stiffer interface between the axle and the fork leg, as well as making it somewhat easier to slide the front wheel in and out of the dropouts.
The tangible difference is that it offers an increase in steering precision and decreased torsional flex at the hub. This is especially noticeable for heavier riders, or hard-chargers that push their bikes to the limit when cornering."
Ik heb ook een wielset met torqecaps maar ik merk geen verschil. Dus of ik ben niet zwaar genoeg of ik rijd niet op mijn limiet
- Tribux
- Extreme Biker
- Berichten: 883
- Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
- Mijn mountainbike: Nukeproof Scout
Duidelijk!
Mocht ik eens tegen een setje caps aanlopen schaf ik deze wel aan denk ik.
Vind het zoals het nu zit nog niet echt mooi. Maar goed om te weten dat het technisch gewoon 100% in orde is!
Mocht ik eens tegen een setje caps aanlopen schaf ik deze wel aan denk ik.
Vind het zoals het nu zit nog niet echt mooi. Maar goed om te weten dat het technisch gewoon 100% in orde is!
-
- All rounder
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
- Mijn mountainbike: Pole Taival
Ik kwam vandaag voor het omgekeerde feit te staan, wielen met een kapje en een DVO diamond waar dit niet in paste, als ik de torque cap eraf heb, moet er dan nog een andere kapje op worden gezet voor het stof o.i.d. of kan ik zo opstappen? (of ligt dat dan ook weer aan het type naaf?)
anders ga ik wel op de fiets
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ja, de torque cap moet vervangen worden door eenzelfde endcap met kleinere (de standaard) diameter. Neem aan dat elk (naven)merk die heeft, want de enige vorkproducent die de torque caps standaard gebruikt is Rock Shox.
Van Hope en DT weet ik zeker dat ze voor beide diameters passende einddoppen hebben (want zelf in gebruik gehad). Ik moest ook wisselen toen ik van een RS vork naar een DVO ging.
Van Hope en DT weet ik zeker dat ze voor beide diameters passende einddoppen hebben (want zelf in gebruik gehad). Ik moest ook wisselen toen ik van een RS vork naar een DVO ging.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Tribux
- Extreme Biker
- Berichten: 883
- Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
- Mijn mountainbike: Nukeproof Scout
Dan moet je inderdaad de doppen vervangen! Heb je toevallig Hope Pro 4 naven? Dan kunnen we wellicht ruilen!HuibMM schreef: ↑ma 26 juli 2021, 15:51 Ik kwam vandaag voor het omgekeerde feit te staan, wielen met een kapje en een DVO diamond waar dit niet in paste, als ik de torque cap eraf heb, moet er dan nog een andere kapje op worden gezet voor het stof o.i.d. of kan ik zo opstappen? (of ligt dat dan ook weer aan het type naaf?)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
En als je DT Swiss naven hebt wil ik graag ruilen…HuibMM schreef: ↑ma 26 juli 2021, 15:51 Ik kwam vandaag voor het omgekeerde feit te staan, wielen met een kapje en een DVO diamond waar dit niet in paste, als ik de torque cap eraf heb, moet er dan nog een andere kapje op worden gezet voor het stof o.i.d. of kan ik zo opstappen? (of ligt dat dan ook weer aan het type naaf?)
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-